تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۲۷۳۷۴۱

پرداخت ۱۱۷۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد / آغاز عملیات اجرایی محور اتصال راه بهمئی به خوزستان / کسب ۹ عنوان برتر توسط هنرمندان استان در جشنواره کشوری

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

کسب ۹ عنوان برتر صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها
صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها ۹ عنوان برتر کسب کرد.


 صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های ۹ عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

این جشنواره از ۱۴ تا ۱۶ شهریور در سنندج برگزار شد شبکه استانی دنا موفق شد در بخش‌های صدا، سیما، خبر، موسیقی و پژوهش ۹ عنوان برتر کسب کند در این جشنواره در بخش صدا عنوان برتر گزارشگری در سیما ۲ عنوان برتر تصویر برداری مستند و یک عنوان تهیه کننده برتر مستند، در خبر عنوان برتر تیتراژ خبر، در موسیقی ۲ عنوان برتر پژوهش و در موسیقی اثر کورش رضوانی‌فر و شعر آقای فریدون داوری عنوان برتر را کسب کردند.

در این جشنواره علاوه بر کسب عنوان مستند کهنگ در بخش‌های کارگردانی، تهیه کنندگی، موسیقی و سریال تلویزیونی نقش و نگار در بخش تهیه کنندهگی شایسته تقدیر شد.

گفتنی است تعداد به علت تعداد عنوان برتر و شایسته تقدیر شبکه دنا موجب شد مجری برنامه خود نیز از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد تقدیر ویژه کند و تشویق حاضران را نیز در پی داشت.





نقش بارز قرارگاه خاتم در آبادانی کهگیلویه و بویراحمد
نماینده مردم گچساران و باشت از نقش تعیین کننده قرارگاه خاتم در آبادانی کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد.
غلامرضا تاجگردون با حضور مدیر موسسه حرا، مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسه حرا در این منطقه صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‎‌های محروم کشور است، بیان کرد: احداث جاده و راه، آبرسانی به برخی از شهرهای استان و طرح تامین آب اراضی کشاورزی کارهایی است که با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در این استان صورت می‌گیرد.
وی افزود: مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال برای انتقال آب از رودخانه زهره به اراضی کشاورزی باباکلان اختصاص داده شده است.
تاجگردون در ادامه به اشاره به فاز دوم آبرسانی آب شرب و سالم و پایدار برای روستای باباکلان گفت: فاز دوم آبرسانی به این منطقه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
نماینده مردم گچساران و باشت افزود: در استان دو دستگاه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی فعالیت‌های خوبی دارند.
 
پرداخت ۱۱۷۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد توسط صندوق کارآفرینی امید
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۱۷۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در این استان در پنج ماهه اخیر خبر داد.
ارسلان حسن‌پور اظهار کرد: تسهیلات پرداختی از سوی این صندوق به متقاضیان ﻃﺮح‌ها ﺩﺭ ﺣﻮزه‌های ﺻﻨﺎﻳﻊ‌دستی، کشاورزی، دامداری، خدمات گردشگری و صنعت است که منجر به اشتغال پایدار در استان شود.
وی به تسهیلات ارائه شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه سال ۹۶ نیز ۱۱۷۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در فصل‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۱۴۶ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
حسن‌پور خاطرنشان کرد: ۴۸ ﻓﻘﺮه ﺗﺴﻬﻴﻼﺕ ﻗﺮﺽ‌اﻟﺤﺴﻨﻪ ﺑﻪ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﻴﺮ و اﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﺗﻌﺎﻭنی‌های استان نیز پرداخت شده است.
وی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: طرح‌های تعاونی بسیار خوبی در این زمینه‌ها در استان اجرا شده که ضمن ایجاد و بستر مناسب برای رونق تولید نشاط و شادابی اجتماعی را نیز در پی داشته است.
ﻣﻼﻙ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ﺩاﺷﺘﻦ ﺷﺮاﻳﻄ ﺑﺮاﺑﺮ ﺩﺳﺘﻮﺭاﻟﻌﻤﻞ ﺻﻨﺪﻭﻕ کارآفرینی امید
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان را یادآور شد و گفت: صندوق کارآفرینی امید در راستای ایجاد اشتغال با دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته امداد، امور بانوان استانداری، بنیاد شهید و اداره کل ورزش و جوانان تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده است.
حسن‌پور گفت: دستگاه‌های اجرایی که با آنها تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال پایدار ایجاد کرده‌ایم متقاضیان را به صندوق معرفی و کارشناسان ما طرح‌های ارائه شده را بررسی می‌کنند و اگر ضوابط و مقررات صندوق کارآفرینی و شیوه‌نامه اجرایی تفاهم نامه در بحث ایجاد فرصتهای شغلی را رعایت کرده باشند ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﭘﺮﻭﻧﺪه اﻗﺪاﻡ ﻣﻲ‌شود.
وی ﻣﻼﻙ ﺩاﺷﺘﻦ ﺷﺮاﻳﻄ ﺑﺮاﺑﺮ ﺩﺳﺘﻮﺭاﻟﻌﻤﻞ ﺻﻨﺪﻭﻕ کارآفرینی امید را اساس پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ذکر کرد و گفت: ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ که کارشناسان ﺻﻨﺪﻭﻕ پس از بررسی ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﻮند دستگاه‌های اجرایی در ﻣﻌﺮﻓﻲ متقاضیان ﻋﺪاﻟﺖ را ﺭﻋﺎﻳﺖ نکرده‌اند ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻣﻘﺎﻡ ﺩﺳﺘﮕﺎه ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﺗﺬﻛﺮ و ﻳﺎدآﻭﺭﻱ ﻣﻲﻛﻨﺪ و ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺟﻴه ﻣﻨﻂﻘﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻋﻮﺩﺕ اﻓﺮاﺩ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺷﺪه اﻗﺪاﻡ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ.
حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف این تفاهم‌نامه‌ها ذکر کرد و گفت: رویکرد صندوق کارآفرینی حمایت از کسب کارهای خرد و کوچک با نگاه به بازار مصرف است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در پاسخ به سوالی درباره نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر فرد توانمندی که بیکار باشد و بخواهد یک کار تولیدی کوچک و مورد نیاز یک منطقه را ایجاد کند از سوی صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می‌گیرد و به وی وام قرض الحسنه متناسب با طرح توجیهی بر اساس اولویت درخواستها ی متقاضیان پرداخت می‌شود بنابراین ما به افرادی که بخواهند در سطح استان اشتغال پایدار ایجاد کنند تسهیلات مناسب پرداخت می‌کنیم.
 
عملیات اجرایی محور اتصال راه بهمئی به خوزستان آغاز شد
با حضور نماینده مردم در مجلس، عملیات اجرایی اتصال دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی آغاز شد.
با حضور نماینده مردم بهمئی در مجلس و مسؤولان شهرستان، عملیات اجرایی محور اتصال راه دو استان کهگیلویه و بویراحمد به استان خوزستان از طریق محور مواصلاتی جدید شهرستان بهمئی به استان خوزستان آغاز شد.
عدل هاشمی‌پور در این آیین با اشاره به اینکه، طول این مسیر ۲۵ کیلومتر و حداقل عرض این محور با استاندارد ۱۲ متر خواهد بود، اظهار داشت:فاز نخست این طرح به طول ۶کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تأمین می‌شود.
نماینده مردم بهمئی در مجلس افزود: این محور ابتدا در مناطق کوهستانی و ناهموار بین شهرستان بهمئی و خوزستان، متصل و سپس زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
وی،مدت زمان اجرای فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، طول مسیر بهمئی به مناطق مهم، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، سربندر، بندر امام خمینی، جایزان و دیگر شهرها و مناطق کاهش چشمگیری خواهد داشت.
هاشمی‌پور همچنین اجرای این طرح را در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان در استان خوزستان به شهرستان بهمئی، رونق گردشگری،افزایش مبادلات بین دو استان، ارتباط بیشتر و به صرفه تر با بنادر جنوبی به عنوان کریدور (شاهراه مهم ارتباطی) بین خوزستان و شهرستان بهمئی مؤثر عنوان کرد.
وی،با بیان اینکه بازگشایی این محور، مسافت شهرستان بهمئی به استان خوزستان را ۴۰کیلومتر کاهش می‌دهد،گفت: با اتمام عملیات مردم این شهرستان می‌توانند با طی مسافت کوتاه‌تری به مرکز استان خوزستان و شهرستان‌های این استان سفر کنند.
نماینده مردم بهمئی در مجلس با اشاره به اینکه، طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر در طول مسیر با معارضات مردمی مواجه است که به زودی با یک تیم و گروه حقوقی این مشکل رفع می‌شود، گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک و روستاهای حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است و بر اساس پیش بینی سالانه ۵/۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تأمین می‌شود.
وی، ادامه داد:طرح تأمین آب شرب لیکک و روستاهای حومه، با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز شهر لیکک، عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان، عدم کیفیت مناسب آب شرب، تأمین آب مورد نیاز صنایع شهرستان، اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و مهاجرت بی رویه به شهر لیکک احداث خواهد شد.
هاشمی‌پور همچنین در بازدید از روند اجرائی جاده و مسیر سخت گذر عشایری پشت کوه ملاه طهماسب،گفت: ۲ کیلومتر باقیمانده این محور، به زودی تا ابتدای رودخانه مارون در شهرستان بهبهان اجرایی می‌شود.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گام‌های موثر برای سازندگی کشور برداشته است
مدیرعامل موسسه حرا گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گام‌های موثر را در جهت سازندگی در کشور برداشته است.
کریم گنجه با حضور مسوولان استانی، نماینده مردم گچساران و باشت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار کرد: موسسه حرا در سال ۱۳۷۱ به صورت حرفه‌ای به عرصه سازندگی کشور وارد شد و با در اختیار داشتن نیروهای متخصص تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن تخصصی یکی از واحدهای منحصر به فرد در زمینه حفاری، احداث فضاهای زیر زمینی ابنیه و احداث سازه‌های زیر سطحی در کشور است.
مدیرعامل موسسه حرا با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۰ پروژه در سطح کشور از طریق قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده و با بیش از ۲۲۰ کیلومتر حفاری تا کنون انجام شده و در دست اقدام به روش‌های مکانیزه، نیمه مکانیزه و سنتی را در صنعت تونل سازی کشور ثبت کرده است و همچنین با ورود به عرصه پروژه‌های سدسازی و ابنیه گام‌های موثر در جهت سازندگی کشور برداشته است.
گنجه در ادامه با اشاره به طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران گفت: این پروژه هر چند کوچک لیکن برای اهالی این روستا موثر است.
این مسوول اذعان کرد: رسالت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا این است که کمک به نوسازی و احداث پروژه‌ها در سطح کشور انجام دهد.
مدیرعامل موسسه حرا با اشاره به خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان بیش از ۳ هزار میلیارد و در استان سمنان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.
گنجه در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کاری قرارگاه خاتم الانبیاء نیز قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان گچساران یکی از طرح‌هایی است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و زیر نظر موسسه حرا اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ۶ سال اخیر قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مرکز فرهنگی و عمرانی شناخته شده، ابراز کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی خدماتی ارائه داده شده و مراکز اقتصادی متعددی در این زمینه سازماندهی و تشکیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1