تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۲۷۳۶۰۰

حجاب و عفاف در پس کوچه‌های غفلت فراموش نشود!

۱۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛خدیجه مظاهرپور
ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است
ارزنده تر ین زینت زن حفظ حجاب است
چند سالی است که بدون اینکه به این مساله دقت کنم اتفاقی و کم بیش متوجه شدم که بعضی از افرادی که قبلاً آن‌ها را با پوشش بسیار مذهبی دیده بودم، طی یک انقلاب فرهنگی عمیق دچار تغییر ۱۸۰ درجه ای شده‌اند و نه. تنها از پوشش سابق خبری نیست، بلکه رنگ و رخسارشان را به گونه ای درآورده‌اند که به سختی توانستم هویت آن‌ها را تشخیص دهم. حال چه شد که این افراد از آن افراط به این تفریط رسیدند؟! حتی در میان افرادی که مدتی است کشف حجاب کرده‌اند، خانم‌های نزدیک به پنجاه سال نیز پیدا می‌شود و سر پیری معرکه گیری به راه انداخته‌اند. افرادی از این طرف بام افتاده‌اند که زمانی اسطوره حجاب و دین و مذهب بوده‌اند و حتی در میان این افراد فرزندان شاخص‌ترین افراد مذهبی شهر نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که پدر و مادر این افراد اگر اینقد خود را درگیر سیاست نکرده بودند و به جای آن به تربیت فرزندان خود پرداخته بود، بیشتر به نفعشان بود. حال تصور کنید با این حساب نسل سوم این خانواده‌ها چه می‌شود. البته دلایل این تغییرات ۱۸۰ درجه ای را معمولاً می‌توان تشخیص داد. معمولا از دلایل آن می‌توان به برنامه‌های ماهواره ای، دوستان ناباب، تربیت ناصحیح و آزادی بی حد و حصر دادن برخی والدین به فرزند و رها کردن فرزند به حال خود اشاره کرد. حدود یک ماه پیش فرزندی...خودکشی کرد. فرزند ... دیگر مراسم عروسی خود را در تالار که زن و مرد بی حجاب در هم می‌لولند گرفت و عروس خانواده ... و خواهران او رقص ... را در میان تمام زنان و مردان انجام دادند تا از همان روز اول هویت خود را به خانواده داماد اثبات کنند تا خانواده داماد از همان ابتدا بداند در خانواده عروس از حجاب و دین و مذهب خبری نیست و حالا آن‌ها صاحب فرزندی شده‌اند که یک نام اروپایی برای او انتخاب کرده‌اند! آیا ما اروپایی هستیم؟ چرا به ایرانی بودن خود افتخار نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم از اروپایی‌ها تقلید کنیم و خود را اروپایی جلوه بدهیم. هر چه کنیم و به هر دری بزنیم، ما ایرانی و شرقی هستیم و بهتر است خود را گم نکنیم و خودمان باشیم. یادم هست زمانی که در مدرسه درس می‌خواندیم معلمی داشتیم که هم ولایتی مان نبود و او روزی به ما با لحن تمسخر آمیزی گفت: شماها اگر آب باشد، شناگرهای خوبی هستید. یک ماه پیش که مراسم عروسی پسر او باز در تالار به صورت مختلط بود و زن و مرد در هم مختلط می‌رقصیدند، یاد حرفهای چند سال پیش او افتادم و اینکه زمانه چقدر بر روی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد و برادر زاده‌های این فرد شاخص که خود و برادرش اسطوره دین و مذهب بودند، عکس‌های بی حجاب خود را در اینستاگرام برای عموم به نمایش می‌گذارند تا اثبات کنند که ما با پدرمان فرق داریم و به این اصول معتقد نیستیم و پسر او با لباس‌های بسیار ناجور در میان دختران عکس می‌گیرد و با افتخار آن را بر روی اینترنت به معرض نمایش می‌گذارد. مرد دیگری را نیز می‌شناسم که … است و سال‌ها … خدمت کرده و همسر او نیز از فعالین سیاسی و فرهنگی است ولی از آنجایی که وقت خود را به جای تربیت فرزندانشان به امور متفرقه اختصاص داده‌اند، حالا فرزندانی دارند که نه می‌دانند حجاب چیست؟! نه می‌دانند محرم و نامحرم چیست؟! و........... مرد ساده ... نیز که فریب غر و غمزه‌های این زن را خورد و با او ازدواج کرد و جواب سادگی خود را گرفت و حالا پسر او از پدر بدتر، با خانواده ای وصلت کرده که هیچ سنخیتی با خانواده داماد ندارد و باز پسر او نیز فریب غر و غمزه‌های یک دختر ... را خورد و حالا حساب کنید نسل سوم این خانواده چه می‌شود؟!!!!
آن طرفی‌ها که از همان ابتدا تکلیف خود را معین کرده‌اند که ما آزادی بی قید و بند می‌خواهیم و حالا به لطف سیاست‌های اشتباه برخی دولت‌ها تا حدی به خواسته خود رسیده‌اند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به تبع به برکت دست نشانده‌های این دولت ها که خود نیز غلام حلقه به گوش کسانی است که باعث پیروزی او در انتخابات شده‌اند و مجبور است هر چه آن‌ها بگویند، بگوید: چشم، نیز این فضای باز (البته فقط از نظر پوشش) برقرار شده و شاید یکی از عوامل بد حجابی عده ای از افراد همین آزادی باشد که به آن‌ها داده شده است. در واقع به قول معلم سابق مان اگر آب باشد، شناگرهای خوبی هستند و در واقع هویت واقعی آن‌ها همین هویت فعلی آن‌هاست که از برکت سر تدابیر بسیار متفکرانه برخی دولتمردان، پرده و نقاب از چهره این افراد کنار رفت و واقعیت زندگی آن‌ها را برملا کرد!!
همه مردم و ازجمله بانوان شهرم بدانند که زن باحجاب واقعاً مثل مروارید در صدف است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم شما در این نوشته هم غیبت کردی هم آبرو بردی وهم تجسس وکنجکاوی بیجا که قرآن از آن نهی کرده است داشته ای.بدانید گناه این موارد خیلی بیشتر از بی حجابی است.
گچ
Iran, Islamic Republic of
چرا مطالب رو اینقدر دستکاری می کنید؟!تا چند دقیقه پیش چتد تا عکس اینجا بود که بع مطلب معنا بخشیده بود.حالا چرا سریع حذف کزدید؟چرا اینقدز کلمات رو عوض کزدید؟چزا اینقد به جای جمله ها نقطه چین گذاشتید؟واقعا کع در سانسوز کزدن مطالب تک اید.بی نظیر.استلد جعل مطالب
شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
سانسور کردت کار عمیشگی کبنانیوزه.البته ما دیگر عادت کردیم.ولی الات واقعا اینقدر اصل نطالب حذف شده بود کع نت نعنی جملات رو تفهمیدم.حنلات به عم ارتباط نداشت..چه مرگتونه که حتما باید مطلب مردم رو دستکاری کتید.خود نویسنده به اندازه کافی درک و شعور داره چی بنویسه،چی ننویسه.شما با این کارتون به خود نویسنده مطلب هن توهین می کتید
احمدي
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
سلام.
در هر کشوری قوانین خاص وجود دارد و در کشورهای اسلامی حفظ حجاب شرط است. البته نوع و میزان این متفاوت است. حجاب در ایران به معنای چادری بودن نیست، اما باید ریشه یابی و آسیب شناسی کرد که چرا این نوع از حجاب آن هم توسط افرادی که خود چادری بوده اند کنار گذاشته شده است؟؟ چرا گاه مادر چادری و دختر نزدیک به یک مدل در کنار هم راه میروند؟؟ در حالی که میتواند چادری نباشد اما این حجم تفاوت واقعا انسان را به تعجب در می آورد که چه چرخش فکری صورت گرفته است که خانواده به راحتی این نوع پوشش را پذیرفته است و نه در خانه بلکه در بیرون از خانه به نمایش گذاشته و رواج میدهد؟؟!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
حجاب یه چیز ..
.
Iran, Islamic Republic of
احسن و درود
دانیال
Germany
اره بابا حجاب از نون شبم واجب تره!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
کبنا مسخرشو در آوردی، حرفای خاله زنکی رو با مقاله اشتباه میفهمید!!
اگر ای جوره بی بی ماپارم از ای خانم بهتر میگه فقط هر کاریش میکنم میگه سواد نمیخوام که برم چی بنویسم؟
اما بیاید حرفاشو ضبط کنید و خیلی مقالات جالبی از این گونه مقالات در میاد
شهروندیاسوجی
Iran, Islamic Republic of
همه ما ها خوب می داین که وضعیت حجاب در استان نسبت به ۱۰سال گذشته ۹۰در صد تغییر کرده است ؟متاسفانه آموزش وپروش ودیگر نهاد ها به کل دراین امر کوتاهی کرده اند ؟ اگر به این صورت بره جلو و...؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
غر و غمزه یعنی چی؟!؟
خ..
Iran, Islamic Republic of
با سلام.من نظرات تک تک شما رو می خونم ولی برام اهمیتی نداره.چون این نظرات معلوم نیست با چه هدفی نوشته شده.مغرضانه یا کینه توزانه یا از سر حسا ت و... نوشته شده.وقتیمدیریت سایت مطلب بنده رو قابل قبول و خوب و در بعضی م،اقع عالی می دونه،در چنین حالی این کامنتها که معلوم نیست با چه هدفی نوشته شده، برام اهمیتی ندازه.میل خودتونه.خواستین نظراتتون زو بنویسید ولی من تفکرات خودم رو دام و بااین نظرات که معلوم نیست با چه هدفی نوشته شده شده ،نظراتم عوض نمیشه.پس بهترین زاه اینه که خودتون رو خسته نکنید و بشینید یک ساعت نظر تایپ کنید
درود بر نویسنده مطلب و درود بر مدیریت سایت کبنا نیوز.نویسنده کامنتی که ادعا داره این مطالب غیبت ؛ تجسس و ...دیگه خیلی از اون طرف بوم افتاده و اظهار نظرش بیشت به امثال خواجه ربیع و ابو موسی اشعری مشابه است. آقا یا خانم محترم خواهشا کمی هم وضعیت اسفبار فرهنگی جامعه امروزی را بیشت مورد مداقه و تحلیل قرار بدهید. در این مملکت هستند افراد زیادی که روحیه ای مثل شهید حججی دارند ولی متاسفانه خیلی ها هم لحظه به لحظه از هویت و اصالت ؛متانت و وقار خود عدول میکنن و خود را به ورطه سقوط و اضمحلال و هضم در فرهنگ برهنگی و ابتذال غرب میکشانند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از مردم این استان بخاطر مطالب .. چند سا پیش معذرت بخواهید تا .. مردم از شما کم شود . نوشته الیس وسرزمین عجایب تان واقعا .........شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1