تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۷۳۲۳۹

نجات‌نیا: بدون هیچ انگیزه سیاسی فعالیت می‌کنیم / باید به دنبال حق و حقوق استان از دولت باشیم / از ظرفیت دانشجویان هم‌استانی در تهران بهره ببریم/ تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری (+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛دبیر انجمن همایش فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :دبیرخانه فرهیختگان استان بدون هیچ انگیزه سیاسی فعالیت می‌کند


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید فرزاد نجات‌نیا در نشست هم‌اندیشی و همایش فرهیختگان و دانشجویان استان که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی در یاسوج برگزار شد، بابیان اینکه دفتر انجمن فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت یکی از خیرین در تهران راه‌اندازی شد، اظهار کرد: با توصیه‌های آیت‌الله ملک حسینی همایش فرهیختگان و دانشجویان در استان برگزار شد و با تلاش ایشان این همایش‌ها به جایگاه ایده‌آلی رسیده است.

نجات‌نیا تصریح کرد: یکی از ضرورت برگزاری این همایش‌ها، شناسایی استعدادهای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی رویکرد و محورهای همایش را اقتصاد مقاومتی، کسب‌وکار و اشتغال جوانان در چهار کارگروه نفت و گاز، اقتصاد، مدیریت و گردشگری، کسب‌وکار در صنعت ict فضای مجازی عنوان کرد.

وی گفت: در پنجمین نشست هم‌اندیشی از سایت فرهیختگان استان در تهران رونمایی شد که این سایت فارغ از گرایش‌های سیاسی، تنها با اهداف علمی، توسعه و پیشرفت استان فعالیت می‌کند، و در موضوع‌های سیاسی و جناحی هیچ دخالتی ندارد.

وی بابیان اینکه عصر ارتباطات است و روابط حرف اول را در دنیا می‌زند، افزود: گاهی در استان ما و بعضی‌ از استان‌ها به گونه دیگری عمل می‌کنند و ما باید به سمت شایسته‌سالاری برویم.

نجات‌نیا با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال حق‌وحقوق خود از دولت‌ها است، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند و بعد از ۴۰ سال از عمر این نظام به‌تازگی در چند سال اخیر توانستیم ۳ درصد از مبالغ قراردادهای نفتی را برای شهر نفت‌خیز خود جذب کنیم، این در حالی است که منابع ملی ما استخراج و سوخته شده و تا چند سال دیگر همین منابع نیز از دست می‌رود.

وی بیان داشت: در بخش خصوصی و دولتی و حوزه نفت و گاز استان، باید نیروی انسانی سطح‌بندی و دسته‌بندی شوند که می‌طلبد مقامات کشوری و نمایندگان استان در این بخش کمک کنند.

وی بیان داشت: وقتی یکی از فرزندان استان به‌عنوان سرپرست علوم کشور انتخاب شد، همه در استان کهگیلویه و بویراحمد خوشحال شدند و این‌یک فرصت استثنایی است که یکی از فرزندهای استان در جلسه هیئت دولت حضور پیدا می‌کند و از حق و حقوق این استان دفاع می‌کند..

وی تصریح کرد: باید به دنبال حق‌وحقوق استان باشیم، بیش از هزار دانشجو هم استانی در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که باید از ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشان این افراد در نهادها و ادارت استان استفاده شود.

امیرحسین دوایی در این نشست گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور باید بیش‌ازپیش به دنبال کسب‌وکار با رویکرد فناوری اطلاعات باشند.
وی افزود: فناوری اطلاعات به‌عنوان یک علم جدید و دارای سابقه محدود به خدمت کسب‌وکار، اقتصاد و اشتغال آمده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های کلان واصلی نخبگان و فرهیختگان کشور باید تمرکز لازم بر مبحث مهم فناوری اطلاعات و افزایش دانش و تجربه خود در این زمینه باشد.
دوایی عنوان کرد: توسعه مطلوب فضای کسب‌وکار، اقتصاد و اشتغال از طریق فناوری اطلاعات مستلزم تلفیق علم، دانش و تجربه نخبگان و فرهیختگان با سرمایه‌های افراد متمکن و سرمایه‌گذاران است.
وی ابراز داشت: چنانچه مقوله مهم فناوری اطلاعات در کشور موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و بهبود هر چه بیشتر فضای کسب‌وکار ایفا کرده و منجر به رشد اقتصادی شود.
وی گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان‌های کشور ازجمله کهگیلویه وبویراحمد برای توسعه کسب‌وکار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه‌جانبه می‌کند.

نام شما

آدرس ايميل شما

فریاد
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مرد شماره ۶۹ نیما حسینی از روستای موردراز اولاد میرحسین رشته تجربی افتخار موردراز
علی
Iran, Islamic Republic of
برای نجات نیا گرفت
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که ای درو راس بو
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
خدا دح نؤنم محنایی جه ایخاه ایجو اخه نخبه ای ؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1