تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۲۷۳۱۷۴

سوءاستفاده مدیرکل استانداری از تسهیلات کارآفرینی/ تسهیلاتی که بین آشنایان تقسیم شد

۴۶
۰
کبنا ؛ سحر دانشور- حمیده هدایتخواه
براساس اسناد و مدارکی که به این پایگاه خبری رسیده است، یکی از مدیران استانداری  از تسهیلات کارآفرینی برای اقارب، بستگان و نزدیکان خود استفاده کرده است.
به گزارش کبنا، براساس اسناد و مدارکی که به این پایگاه خبری رسیده است، یکی از مدیران استانداری از تسهیلات کارآفرینی برای اقارب، بستگان و نزدیکان خود استفاده کرده است که در ادامه به ذکر چند نکته می‌پردازیم.
اول؛ صندوق کارآفرین امید در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد در راستای خود اشتغالی بالاخص در مناطق روستایی و محروم راه اندازی شده است تا با ارائه تسهیلات و توانمندسازی افراد مختلف این مهم را محقق کند. این صندوق ماموریت خود را تجهیز سپرده‌های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب و کارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت‌های کار آفرینانه معرفی کرده است. بدیهی است که شعب استانی این صندوق با همکاری نهادهای دولتی موظف به شناسایی متقاضیان خوداشتغالی می‌باشد، در حقیقت تحقق هدف اصلی صندوق در گرو پاکدستی، صداقت و تعهد مسئولین ادارات و نهادهای مختلف دولتی است. به بیان دیگر این مسئولین هستند که با وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری صادقانه می‌توانند در جهت رفع محرومیت و کمک به افراد جویای کار بکوشند. پس باید گفت تنها راه حل کمک به رفع محرومیت مناطق محتلف و اشتغالزایی راه اندازی صندوق‌های مختلف مالی نیست، بلکه به کار گماشتن چهره‌های متعهد و دلسوز و وظیفه شناس در مناصب مهم مدیریتی و دولتی گام مهم دیگری است که اهداف اصلی راه اندازی صندوق‌هایی همچون صندوق کارآفرینی امید را محقق می‌کند.
دوم؛ آن منبع آگاه «این مدیرکل» را فردی دانست که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان در جهت بهره برداری خانوادگی سوء استفاده کرده است. بر طبق گزارشات رسیده نامه ای از سوی این مدیرکل استانداری خطاب به صندوق کارآفرین امید استان در خصوص معرفی تعدادی از افراد متقاضی خوداشتغالی در مسیر توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بازار نوشته می‌شود که در این نامه، نام همسر با بالاترین مبلغ پیشنهادی (۲۰ میلیون تومان) و خواهر وی جهت استفاده از تسهیلات دیده می‌شود. نام افراد دیگر با مبالغ ۲، ۴، ۵، ۷ و ۱۰ میلیون در نامه دیده می‌شود و مشاغلی همچون خیاطی، گلیم بافی، قالیبافی، آرایشگری و... به عنوان مشاغل مدنظر متقاضیان ذکر شده است. طبیعی است که این تسهیلات به افراد نیازمند و البته واجد شرایط برای دریافت وام اختصاص دارد و مردان و زنان این منطقه بیش و پیش از همه استحقاق دریافت وام‌هایی از این دست را دارند.
حال سوال این است که در شرایطی که بسیاری از جوانان این منطقه در پی کمترین تسهیلات برای راه اندازی مشاغل کوچک می‌باشند چرا یک مدیر دولتی باید بخشی از این منابع (بیشترین مبلغ از میان متقاضیان) را در اختیار بستگان خود قرار بدهد؟ بسیاری از زنان و مردان سرپرست خانوار، بی سرپرست و بدسرپرست می‌توانند با بخشی از مبالغ اختصاص داده شده به بستگان این مدیر و راه اندازی مشاغل کوچک از پس برخی مشکلات خود، هرچند محدود برآیند، اما چرا با وجود چنین وضعیتی باید منابع به اقارب و نزدیکان مدیران اختصاص یابد؟ چگونه است که با وجود وضعیت خاص زنان و مردان استان، محرومیت منطقه، بالا بودن آمار بیکاری در استان، وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی در حوزه‌های مختلف با سوء استفاده از جایگاه خود تسهیلات اعطا شده به استان و مردم استان را به خانواده، بستگان و نزدیکان خود اختصاص می‌دهد؟ این خبر علنی شده بخش کوچکی از مسائل و اتفاقاتی است که به صورت زمزمه در میان مردم در خصوص نهادها و مسئولین مختلف بیان می‌شود.
سوم؛ آیا نوع عملکرد مدیران در سطوح مختلف، ملی و استانی زمینه ساز شکل گیری طبقه خواص و نزدیکان مدیران و یقه سفیدان نیست؟ کسانی که صرفاً به علت نزدیکی با مسئولین می‌توانند از هر امتیازی بهره مند شوند و این بهره مندی ناحق، زمینه ساز فراموش شدن مردم و صاحبان اصلی انقلاب شود. آیا همه ما واکنش امیرمومنان به خواسته برادرش عقیل را فراموش کرده‌ایم؟! آنجا که برادرش به علت فقر و تنگدستی تقاضای سهم بیشتری از بیت المال را می‌کند و امیر با گدازه آتش پاسخ برادر نیازمند را می‌دهد. آیا مدیران ما تنها در حرف پیرو حضرت امیر می‌باشند و وقت عمل به گونه ای دیگر گام برمی دارند؟!
پ.ن: با گذشت مدت زمانی اندک و درج این خبر در محافل خاص و خصوصی طی نامه ای دیگر نام همسر این فرد از میان افراد معرفی شده حذف شد و این نکته نشان دهنده ضرورت ورود رسانه‌ها و چهره‌های دغدغه مند به عرصه نظارت بر عملکرد مدیران است.
به گزارش کبنا، همجنین در این لیست ارسالی به صندوق کارآفرینی نام نزدیکان برخی از مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مستندات در دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی استاندار پاسخ دهند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان استان ما خیلی وقته گرفتار این قوم گراییهاست ///ما خودش اولین معامله گراست پس برخی مدیران بنوعی از این رانت استفاده میکنن
درد
Iran, Islamic Republic of
واقعا درد داد. این چیزی جز اختلاس و رانت نیست
فقر
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر مدیری که رانت خوار و کسی ک از موقعیتش سواستفاده میکنه
تبعیض
Iran, Islamic Republic of
لطفا اسم مدیر مربوطه را بفرما تا رسوا بشه
Iran, Islamic Republic of
نویسنده فقط یه گرا میده تا مدیر کل مربوطه را بترسونه و ازش امتیازاتی که میخواد رو بگیره بعد هم ول میشه میره
اگه نویسنده راست میگه چرا نام مدیر کل را نمیاره
دو بار تا بحال توی رسانه ها اعلام کرده که نامشو میگه ولی نگفته
چون دنبال یه کار یا امتیازیه که از این مدیر کل بگیره و قضیه رو ول بکنه دیگه
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه زمانی که پدرتون در مسند بود همین روال هم بود یادتون رفته؟دست شما دوتا با اون دوربین //و فرافکنی هاتون برا همه رو شده پس خواهشا الکی جنحال آفرینی نکنید .شماها چهره و مهره هایی سوخته هستید که فقط در حال دست و پا زدن هستید
Iran, Islamic Republic of
بنده سه سال پیگیر دریافت این تسهیلات بوده وبعد ازتشکیل پرونده واوردن ضامنین الان نزدیک به سه ماه به دلیل نبودن اعتبار تسهیلات بنده معطل می باشد،ادارات ما تو پول قند وچایی وکاغذ کپی شان ماندن بعد ریس جمهور محترم اعلام میکنن رشد اقتصادی ۷ درصدی بدون نفت یا ما چیزی نمی فهمیم یا اقایون
Iran, Islamic Republic of
کبنا حتما دوباره رشوه یا پول یا کاری از مسئولان استانداری خواستی و بهت ندادن که اینجوری داری آتیش میگیری
لوداب
Iran, Islamic Republic of
امان از دست این سایت کبنا که خودش امالفساد سایت هاست.زمان انتخابات پول میگرفت و تبلیغ میکرد.فساد سایتت رو اول درست کن بعد ...
خسرو
Iran, Islamic Republic of
وقتی مستخدم آموزش وپرورش دردولت راستگویان مدیرکل میشودوضع ازاین بهتر نمیشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قانون اگه بود باید اخراجش کنن. برای اجرای یه طرح رفتم صندوق .میگفتن اصلا وام نداریم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا مایه تاسف ، مدیری که باید مجری قانون باشه خودش سوء استفاده می کند از موقعیت شغلی . کهبی اعتمادی مردم به سیستم را به دنبال دارد. خیلی زیبنده مردم این استان نیست که چنین مدیرانی دارد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
چقد شما کوچک هستید که یه مدیری در سر جمع پنجاه میلیونی به ده نفر وام داده و اینچنین ان را رسانه ای کردید، ادم خجالت میکشه از فکر کوچک امثال شما
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
عنوان نامه مشخص شده مدیر محترم فامیلباز کیه
گم شده
Iran, Islamic Republic of
فردا پس فردا به این مدیر یه ترفیع پستی بدن که همه انگشت به دهان بمونن

برخورد کجا بود
جوان گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دستندرکاران شجاع سایت کبنانیوز که جرف دل مارو می زنید
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
نامه شما داد ایزنه که م...ی ست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نوشته ....مدیر
بویراحمد گر
Iran, Islamic Republic of
کبنا این کامنها را وقتی میخوای کم و زیاد کنی درست تقطیع کن .چرا غیر حرفه ای عمل میکنی؟نکنه تو رو هم خریدن ؟کبناااگر رسالت حرفه ای خود را فدای جناخ و شخص خاصی کنی (مثل اکثریت سایتها )از رسانه اول استان (من اینطور برداشت میکنم )سقوط خواهی کرد ..طبق قانون توهین و افترا جایز نیست ولی انتقاد و افشاگری رسالت اصلی است
چرومی
Iran, Islamic Republic of
پ اینطور که اسم همه را خط زدین هیچی معلوم نیست. البته همین اندازه اطلاع رسانی هم جای قدردانی داره. ولی شفاف تر اگر می بود عالی بود. متاسفانه استان ما پارتی بازی و قوم گرایی بیداد می کند.
منصوراباد
Iran, Islamic Republic of
جرا اسمش را نمیکویی اخه کسی که این مار را کرده دیکه ابرو نداره که شما دارید ابرو داری میکنی
مدیر
Iran, Islamic Republic of
کبنا وقتی شدی .. باید خدا رو نشناسی اخه ۳۰ میلیون اون هم وام
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها همه کار ... چون ازش بهتره بهش حسودی میکنه
جواد
Iran, Islamic Republic of
کامنتها معلومه کار کیه کبنا اگر راست میگی موارد مربوط به خودش رو بزن
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
در پایین نامه ... استانداری نوشته...
منبع اگاه
Iran, Islamic Republic of
اینکه م.... استانداری هستش
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
... دستش رو شد
...
Iran, Islamic Republic of
...
Gaod
Romania
چرا ۴۰ میلونی که مدیر قبل از ایشون به بهانه یه طرح بالا کشیده رو انعکاس نمیدید .این بنده خدا وام داده گناه که نکرده
استانداری
Iran, Islamic Republic of
کبنا اگر خدا رو میشناسی مدارک مربوط به ۴۰ میلیونی که مدیر کل قبل از این حوزه گرفته و برده خورده رو کن این که فقط وام بوده ۶ میلیونی که به نام ایان نامه مدیر قبل برده رو کن چسبیدی به ۳۰ تومن وام ۴۰ میلیون که به اسم طرح پژوهشی مدیر قبل برده رو کن
حاجی
Iran, Islamic Republic of
زیر امضا نوشته اکر بأنوان بس معلوم شده کیه
حاجی
Iran, Islamic Republic of
اکر دقت کنید وًنامه را زون کنید یک از أمضاها نوشته مدیر کل أمور بأنوان و أنصاب بعدیش هم مال خادمی است
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای بابا مگه مسئولی یا کسی هست که جلو شو بگیره خودتون را رسوا نکنید شما هم هر چه دوس داشتید انجام بدید خبری نیس
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل امور بانوان استانداریه چه فایده الان کامنت منو پاک میکنی
اشنا
Iran, Islamic Republic of
طرح پژوهشی مدیر کل قبل رو هم مدارکش رو رو کنید ببینید چکار کرده
تبعیض
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تقدیر ازشجاعت این سآیت . البته کسی که عادت به چنین کارهایی دارد ترک عادت نتوان کرد . وقتی با مدرک نگرفته ی کارشناسی و با وضعیت شغلی قراردادی و سمت خدمت گزاری آموزش و پرورش چنین جایگاهی را تصاحب می کند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باسلام و تشکر از اهالی رسانه، واضح هست که کدوم مدیر کله، بارها ضعف مدیریتی ایشان در رسانه و ...مطرح شده، بهتره مسئولین مافوق پاسخگو باشند.اینکه هیچ تغییری در سطح مدیران اتفاق نمییفته، جای بسی تفکره..
فامیل دورممئننن
Iran, Islamic Republic of
بانوانه
بیکار
Iran, Islamic Republic of
سلام داخل یکی از نامه ها مشخصات مدیر محترم مشخصه؟؟؟؟؟؟
واقع بين
Norway
جای بسی تأسف است و باید به حال جوانانی همچون خود من گریست که در جوانی پیر شده اند چرا که برخى از مسئولین دولت ها اینچنین از مسیر انقلاب و آخرت دور میشوند و دنیا و آخرت امثال من را نیز به مخاطره می اندازند.
کارمند وزارت کشور
چرا چنین مدیری هنوز در پست خودش باقی مانده چرا عزل نشده؟
Iran, Islamic Republic of
بی خیال این که پولی نیست
یا حق
Iran, Islamic Republic of
باسلام مدیر معلومه کیه با....
مهمان
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سر دبیر و کارکنان سایت، نمی توانند بیشتر از این بیان کنند، در همین حد که گفته اند جای بسی تشکر و سپاس دارد. بدون شک ادارات و سازمان های مسئول پیگیری خواهند نمود که انتظار هم همین است.
حق شناس
Iran, Islamic Republic of
مد. انگار نوشته که آموزش پرورشیه ککا کل وزارت کشور شد آموزش پرورس ان . هاشو به اسم ماست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1