تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۲۷۳۱۰۶

گلایه مدیرکل کار از صدا و سیما / شبکه دنا برای رونق اقتصادی کار نمی‌کند / ضعف استان در برپایی نمایشگاه‌های صادراتی

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تعاونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صابر مظاهری در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت هفته تعاون و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و تعاونگران در یاسوج برگزار شد، بابیان اینکه تعاونی‌ها واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی هستند که در تولیدات کشور کمک و همکاری می‌کنند، اظهار کرد: تعاونی‌ها مردم محور هستند که در حوزه اقتصادی، فقر درون کشور را ریشه‌کن می‌کنند.
مظاهری بیان کرد: دوران تصدی‌گری دولت در کشورهای توسعه‌یافته به پایان رسیده و امیدواریم بخش خصوصی در کشور ایران به جایگاه بالایی برسد.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ تعاون در استان، افزود: ترویج و فرهنگ تعاون با یک اداره و دستگاه قابل‌اجرا نیست، بلکه این فرهنگ باید از مدارس و دانشگاه‌های استان شروع شود. متأسفانه صداوسیما استان در حوزه تبلیغات با بخش رونق اقتصادی تعاون‌های استان همکاری نمی‌کند.
وی افزود: تعاونی‌ها برای توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی نیاز به آموزش‌های لازم اعضا در آموزشگاه‌های مربوطه را دارد.
مظاهری اظهار کرد: توسعه شبکه‌ای و اعتماد سرمایه اجتماعی در بین تعاونی‌های استان وجود ندارد، این در حالی است که بزرگ‌ترین ثروت در بخش تعاونی‌ها شمار زیادی تعاونی در سطح استان است.
وی بیان کرد: تفاهم‌نامه تعاونی‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان به رونق اقتصادی این بخش کمک می‌کند و همچنین توسعه بازار با برند تعاونی یکی از راهبردی‌ترین اصول در این حوزه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تأمین و نظارت از طریق بازرسان و اتاق تعاونی استان برای بهبود و رفع احتمالی مشکلات تعاونی‌ها است، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمادگی ثبت‌نام تعاونی‌ها در سامانه بهین یاب را دارد تا بخشی از مشکلات این بخش برطرف شود.
مظاهری بیان داشت: از تعاونی‌های استان خواستارم تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند، متاسفانه علیرغم پرداخت هزینه‌هایی برای حضور تعاونی‌ها در این نمایشگاه‌ها، اما تعاونی‌ها رغبتی برای شرکت در نمایشگاه‌ها ندارد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متأسفانه در استان نمایشگاه‌های صادراتی نداریم و باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم، افزود: طرح تعاون روستا سالانه برنامه‌هایی را برای توسعه شبکه تعاونی در مناطق روستایی کشور در حدود بودجه و اعتبارات مصوب می‌کند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ مورد در بخش گردشگری است.
مظاهری بیان کرد: ۳ هزار و ۹۱ تعاونی در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌شده که دو هزار و ۴۵ مورد از آنها فعال هستند.
وی تصریح کرد: با اشتغال‌زایی ۲۰ هزار و ۴۱۰ نفر در تعاونی‌های استان این رقم هرساله افزایش میابد.
وی بابیان اینکه سال ۹۶ حدود ۱۸ تعاونی به تعاونی‌های استان اضافه‌شده است، گفت: بیشترین تعاونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جم)
United States
خدایا شکرت ببین قوم گرایی چ میکنه
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر کل چرا امسال استخر کارگران را به مزایده نگذاشتید و قرارداد پر حرف و حدیث پارسال را دوباره تمدید کردید آنهم خودتان بهتر میدانید با یک کارمند دولت ولی به نام یک شخص دیگر
چون خودتان خوب میدانید که اجاره دادن یک مکان ورزشی به کارمند دولت ممنوع و جرم است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1