تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۷۲۹۷۱

پیشنهاد «حاج‌عدل» به رئیس سازمان عشایر کشور / ۴ کار بزرگ انجام بگیرد / به منابع دولتی اکتفا نکنید / به عشایر علاقه‌مند هستم / آستین‌ها را بالا بزنید / نظر هاشمی‌پور در خصوص «خادمی»

۱
۰
کبنا ؛نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: نقشه راهی جهت انجام کارهای بزرگ و ارزشمند برای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ترسیم شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، عدل هاشمی پور صبح امروز در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان عشایر کشور و به ریاست استاندار این استان برگزار شد، اظهار کرد: خدمات ارزشمندی توسط دولت‌های مختلف بویژه این دولت به عشایر ارائه شده است، اما عمق محرومیت در این استان به حدی بالا است که این خدمات کافی نیست.
نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: اگر می‌خواهیم عشایر را نجات دهیم باید آستین‌ها را بالا بزنیم و ما هم از منابع نامحدود دولت مطلع هستیم و نباید مسوولان عشایر کهگیلویه و بویراحمد به این منابع دولتی اکتفا کنند بلکه باید از منابع دیگر برای کمک به عشایر تلاش کنند البته با همین منابع محدود تلاش‌های خوبی هم کردند.
وی با قدردانی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ادارات برق، جهاد کشاورزی و نوسازی در حد توان خود کارهای را کردند اما این خدمات کافی نیست.
هاشمی‌پور با بیان اینکه من خود بچه عشایر و عشایر زاده هستم و علاقمندم به این عشایر، اظهار کرد: از جاهای مختلف دارم برای خدمات رسانی به عشایر کمک می‌گیرم، اگر می‌خواهیم از مهاجرت عشایر جلوگیری کنیم باید به عشایر خدمات رسانی کنیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ به اقداماتی که در برخی از جاده‌های عشایر صورت گرفت اشاره کرد و گفت: جاده‌های همانند ساورز، برفکون، دلی میرجان و چاسخار با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی بازگشایی و بازسازی شدند و حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در این جاده‌ها هزینه شده است.
 
وی با بیان اینکه سازمان امور عشایر با این وضعیت پراکندگی عشایر در سطح کشور نمی‌توان جوابگو باشد، اظهار کرد: ما باید از منابع دیگر برای خدمات رسانی به عشایر بهره ببریم، بطوریکه از وزارت نفت برای بازگشایی و بازسازی جاده‌های عشایری مجوز گرفته‌ام.
وی افزود: اخیراً ۱۷ مدرسه سیار شش متری توسط خیرین بین عشایر کهگیلویه بزرگ تقسیم شد و من انتظار دارم برنامه‌های دیگری همانندی آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را جهت تشویق دانش آموزان عشایری راه‌اندازی کنیم.
هاشمی‌پور گفت: نخبگان عشایری به دلیل مشکلات مالی رها شده‌اند.
نماینده کهگیلویه بزرگ در ادامه خطاب به رئیس سازمان عشایر کشور گفت: انتظار داریم باید یک برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه راه چهار کار بزرگ و ارزشمند را برای عشایر این استان تدارک ببینیم تا در راستای رفع مشکلات آنها گام برداریم.
وی اضافه کرد: همه این شیون‌ها و ناله‌های که در این جلسه انجام گرفت مربوط به حوزه انتخابیه من است.
هاشمی در ادامه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد فردی پرتلاش، زحمت‌کش و محبوب‌ است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
حتی کسی حاضرنیست در باره این خبرهای تکراری نظری بده..‌
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1