تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۲۷۲۹۶۱

نامهربانی با سرمایه‌گذار بومی / پروژه‌ی بزرگ شهر یاسوج که نیازمند حمایت استاندار و شورای شهر است

۴
۰
کبنا ؛ 
بزرگترین پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری جنوب کشور در یاسوج که با حضور معاون رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد، این روزها روند کندی دارد که انتظار می‌رود مسوولان استان، شهردار و اعضای جدید شورای اسلامی شهر یاسوج برای حمایت از این پروژه تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کنند.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، بزرگترین پروژه بازار سنتی، گردشگری و محلی جنوب کشور با وسعت دو هکتار و سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم با حضور معاون رئیس جمهور و کلنگ‌زنی که در این پروژه ۷۰۰ واحد تجاری در یک طبقه و با سبک اسلامی طراحی شد.

به گفته محمدعلی جاوید شهردار یاسوج، این پروژه حرکتی در راستای تأمین حقوق شهروندی، ارتقاء شاخص‌های گردشگری و توریستی است که هنرمندان هم می‌توانند در  هنر صنایع دستی خودشان را در مکان منحصراً به فردی در معرض دید عموم قرار دهند.
ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج که فاقد ایمنی و استانداردهای شهرسازی، از اهداف این طرح است. مسوولان شهرداری یاسوج می‌گویند بیش از ۱۰۰ اخطار به مالکان جمعه بازار داده‌ایم و این بازار در یک فضای کاملاً غیرایمن برپا است و هر لحظه باید منتظر یک حادثه دلخراش باشیم.
با این وجود طراحی این پروژه و واگذاری آن به یک سرمایه‌گذار بومی که بدون شک دل در گرو توسعه شهر و استانش دارد اولین گام در راستای ساماندهی جمعه بازار فعلی که داد همه مسوولان، کارشناسان و صاحب‌نظران و شهروندان را درآورده بود، تلقی شد.
 
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفته است؛ دولت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌هایی که به اشتغال، زیبایی شهر و حقوق شهروندی بیانجامد، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
خادمی به نگرانی خود در رابطه با نداشتن ایمنی جمعه بازار فعلی یاسوج اشاره کرد و می‌گوید؛ جمعه بازار فعلی یاسوج فاقد ایمنی و هویت اسلامی و حقوق شهروندی است و از اهداف اصلی راه‌اندازی پروژه بزرگ بازار سنتی، گردشگری و محلی تحقق حقوق شهروندی است.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت یازدهم که کلنگ پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج را به زمین زده زد، این پروژه را الگوی برای کشور دانست و گفت: بازار بزرگ گردشگری و سنتی یاسوج با نگاه معماری و ایرانی اسلامی به الگویی در کشور تبدیل خواهد شد.
او همدلی استانداری و مجموعه شهرداری و شورای شهر یاسوج در ساخت این پروژه را حرکت رو به جلو توصیف کرد.
به گزارش کبنا، این پروژه علی‌رغم تاکید مسوولان ارشد کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با نامهربانی‌ها و ناملایماتی هم روبرو شد، به راستی چرا باید در استان کهگیلویه و بویراحمد هنگامی که سرمایه‌گذاری قصد سرمایه‌گذاری و ساخت پروژه‌ای را دارد هر کس ساز خودش را می‌نوازد و یک رویه ترسیم شده و واحد برای همراهی و همدلی و حمایت از سرمایه‌گذار وجود ندارد. به اذعان مسوولان کشوری این پروژه با طراحی و معماری اسلامی که دارد می‌توانند به عنوان یک الگو در کشور شناخته شود اما از آن طرف می‌بینی که کارشناس حرف خودش را می‌زند، مدیر چیز دیگری می‌گوید، استاندار حرفش موضوعات دیگری است و بالاخره نه نه نه تا اینکه سرمایه‌گذار یا طاقت بیاورد و بماند و یا هم فرار را به قرار ترجیح دهد.
چه معنایی دارد که مسوولان و کارشناسان و مدیران استان بر خلاف حرف‌هایشان که می‌گویند جذب سرمایه‌گذار، جذب سرمایه‌گذار، اما در عمل به گونه دیگری عمل می‌کنند. سید محمد دلباز سرمایه‌گذار بومی استان می‌توانست در استان دیگری سرمایه‌گذاری کند اما به گفته خودش  حالش برای سرمایه‌گذاری در استان و شهر خود بهتر است.
دلباز در گفت‌وگو با کبنا، با بیان اینکه مرد می‌خواهد که بایستد و همچنین پروژه‌ای را شروع و انجام بدهد، می‌گوید؛ در حالی که این زمین در بین خانه‌های مسکونی قرار گرفته و منطقه در کل یک منطقه مسکونی است اما این زمین را منابع ملی معرفی کردند و بنده ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقد آن را خریداری کردم و با این وجود بر سر این زمین مشکلات زیادی پیدا کردیم و در نهایت بعد از سه ماه معطلی به دلیل یک مکاتبه اشتباه و با درایت استاندار و معاونین وی این مشکل برطرف شد.

این سرمایه‌گذار ادامه می‌دهد، همه فکر می‌کنند در این کار آب و نان فراوانی هست اما از روزی که شروع کردم به جز سختی و مشقت و نامهربانی از سوی ادارات چیز دیگری ندیدم.
دلباز به مشکلاتی که با مسکن و شهرسازی بر سر این پروژه پیدا کرده بود هم اشاره و تصریح کرد: این زمین را به مبلغ ۶٫۵ میلیارد تومان خریداری کردیم و چهار ماه تمام راه و شهرسازی ما را معطل خود کردند اما باز هم ما ماندیم و به قول خود علی‌رغم همه این نامهربانی‌ها پایبند هستیم.
وی از شهردار سابق یاسوج قدردانی و تشکر می‌کند و می‌گوید؛ از همه کسانی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با پیگیری‌های خود مایه دلگرمی ما هستند، رئیس و اعضای جدید شورای اسلامی شهر یاسوج که پشتیبان واقعی ما نیز هستند کمال تشکر و قدردانی دارم.

این سرمایه‌گذار بومی گفت: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا این پروژه را به سرانجام برسانیم، و از همه می‌خواهم که نگاه‌های تنگ نظرانه و منفعت طلبانه را کنار بگذارند.
دلباز گفت: پروژه بعد از وقفه کوتاه دوباره کار خود را شروع کرده است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تاکید کرد: از همه مسوولان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد،سرپرست و شهردار جدید یاسوج، اعضای شورای اسلامی دوره پنجم می‌خواهیم که همچون گذشته با حمایت‌های خودشان برای اتمام این پروژه دست ما را بگیرند.
  
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام ، جنابعالی که منسوب جناب آقای استاندار هستی و حداقل ۱۰ نفر مدیرکل هم از بستگان دچار مشکل شده ای پس وای به احوال بی کس ها .
Iran, Islamic Republic of
اگرشورا وشهردارجدی.. داشته باشند همین یه کارشهردارقبلی راتکمیل کنندبرای شهرکافیه
دنا
Iran, Islamic Republic of
شما که گفته بودید ۸ ماهه تحویل میدید الان شده نه ماه کی پاسخگوی مردمه مردم دارن بی اعتماد میشن
عرفانی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت دوست عزیزمون دنا
در رابطه با اجرای پروژه بازار بزرگ و زمان تکمیل این پروژه اول اینکه زمان اجرای پروژه سال ۹۶ بود دوما هزینه براورد این پروژه بخاطر اجرای سریع آن بدلیل اسکلت فولادی پیش ساخته با سقف متال دک دو برابر شده و سوما در این پروژه انقدر در پیچ و خم ادارات موندیم که دیگه حرفی برای گفتن نداریم در ضمن مطمئن باشید که این پروژه از لحاظ اجرایی جزء پروژه هایی می باشد که براساس برنامه زمانی مدون شده به بهره برداری می رسد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1