تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۷۲۶۴۲

اعتباراتی که به آموزش و پرورش استان نمی‌رسد / بحران فضای آموزشی در مادوان در آستانه سال تحصیلی جدید / ۶۷۸ کلاس درس باید نوسازی شوند

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت تجهیزات، فضاهای آموزشی و یادگیری استان برای سال تحصیلی جدید نامناسب است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست شورای آموزش‌وپرورش استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای این شورا در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بابیان اینکه هدف از تشکیل ستاد و کمیته آموزش‌وپرورش استان این است که سال تحصیلی جدید به‌موقع آغاز و موانع آموزشی از میان برداشته شود، اظهار کرد: وضعیت تجهیزات، فضاهای آموزشی و یادگیری استان برای سال تحصیلی جدید نامناسب است.
زارع‌پور بابیان اینکه در این شورا مصوب شد که ۲۳ جایگاه آموزشی با ۶۲ کلاس درسی تا پیش از مهر و آبان ماه بهره‌برداری شود، بیان کرد: با کوشش خیرین ۲۳ فضای آموزشی تا مهرماه امسال جایگزین مدارس تخریبی می‌شود.
وی افزود: بر پایه جمع‌بندی و گزارش‌های آموزش‌وپرورش از مناطق مختلف استان، ۱۱۳ مدرسه استان، ۶۷۸ کلاس درس که از وضعیت نامناسب فیزیکی برخوردار هستند، باید بازسازی شوند و همچنین ۱۲۰ آموزشکده نیاز به مقاوم‌سازی دارد.
وی بابیان اینکه ۱۷۶ آموزشگاه در استان نیاز به تعمیرات دارد، تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۱۸ آموزشکده، ۱۱۷ دستگاه کانکس و ۱۱۴ دستگاه سرویس بهداشتی سیار یا پیش ساخته نیاز داریم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه استان در زمینه تجهیزات که یکی از کمبودها و مشکلات جدی است، اضافه کرد: مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی جدید به ۲۲۷ دستگاه کپی، ۲ هزار و ۴۰۷ صندلی، یک هزار و ۹۰۹ صندلی آموزگار، ۵ هزار و ۶۵۰ صندلی دانش‌آموز، ۶ هزار و ۱۰۰ میز و نیکمت دانش‌آموز، یک هزار و ۷۸۸ مورد وایت برد، ۸۶۴ دستگاه رایانه، ۲۶۹ دستگاه چاپگر، ۴۲۰ کیت ریاضی و جغرافیا نیاز دارند.
زارع پور با ابراز تأسف از تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های آموزشی و یادگیری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: تاکنون به آموزش‌وپرورش استان هیچ اعتبار عمرانی تخصیص داده نشده، و ما هرساله در بخش مادوان سفلی با بحران فضای آموزشی روبرو هستیم، به دلیل عدم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار، ساخت فضای آموزشی مدارس مادوان سفلی بلاتکلیف مانده است.
وی بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات یادگیری و آموزشی می‌خواهد، گفت: با تأمین اعتبار بحران فضای آموزشی در مادوان سفلی برطرف خواهد شد.
وی بابیان اینکه در بخش بلهزار یاسوج فضای آموزشی ما به شکل استیجاری است، تصریح کرد: هرساله به دلیل مهاجرت بی‌رویه بیش از ۳ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان در بلهزار و شهرک امام حسین افزوده می‌شود.
زارع پور بابیان اینکه بخش نخست کمبودها و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد برون‌سازمانی است، گفت: در شهرک‌هایی که بالای ۲۰۰ خانوار هستند، مکلف‌اند که فضای آموزشی ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش داده شود و باید تدبیری برای شهرک‌های استان اندیشه شود.
به گزارش کبنا، جهان محرابی مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: بحران اول استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهرستان بویراحمد، مهاجرت بی‌رویه است که برای فضای آموزشی زیرساخت‌ها پیش‌بینی‌نشده که باید پیش از هر اتفاقی جلوی آن را بگیریم.
محرابی اظهار کرد: تنها زمینی که در شهر مادوان امکان ساخت و ساز فضای آموزشی وجود داشت بدون یک ریال اعتبار معطل مانده است و این در حالی است که ما در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم.
وی افزود: در دشتروم مشکل مقاوم سازی مدارس وجود دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
مشکل آموزش و پرورش فقط مدیرانی است که از جنس معلم و دانش آموز نیستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1