تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۷۲۵۵۵

علت مرگ «آرتین» چهار ساله؛ «سهل‌انگاری» یا «مار»؟! / نوشدارو بعد از مرگ سهراب / در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج چه خبر است؟

۴۰
۱
کبنا ؛«آرتین طهمورثی» کودک چهار ساله روستای میمند شهرستان دنا به دلیل مارگزیدگی جان خود را از دست داد و این در حالی بود که کادر پزشکی مرکز بهداشت پاتاوه و بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هیچ کاری نتوانستند برای این کودک انجام بدهند.
به گزارش کبنا، در حالی که همواره شاهد خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اما گاهی در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی از انجام کارهای کوچکی همانند تزریق آمپول و یا سرم ضد عقرب‌زدگی و یا مارگزیدگی عاجز می‌مانند.
همزمان با عید سعید قربان تولد چهارسالگی‌‌اش بود، کیک تولدش را با این جمله «آرتین جان تولدت مبارک» را تهیه کرده بودند که ناگهان بانگ بلند شد که مار بدشوم و خبیثی نیشش را به بدن «آرتین طهمورثی» وارد کرده است.

روز تلخ «آرتین» در جای رقم می‌خورد که مرکز بهداشت و درمان پاتاوه با کمبود امکاناتی همانند آمپول و سرم ضد عقرب‌زدگی و یا مارگزیدگی روبرو است و او را به یاسوج می‌آوردند تا یک روز بعد از واقعه تلخ مارگزیدگی آمپول ضد مارگزیدگی به او تزریق می‌شود که به مثابه نوشدار بعد از مرگ سهراب است.
به گفته بستگان «آرتین طهمورثی» بعد از انتقال این کودک چهارساله به بیمارستان امام سجاد(ع) فردای آن‌روز  یعنی ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۲ ظهر آمپول ضد مارگزدیدگی را به آرتین تزریق می‌کنند که به دلیل این تأخیر در زدن آمپول جسم نحیف این کودک چهارساله طاقت نمی‌آورد و جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.
اقوام این کودک در ادامه می‌گویند؛ روز ۹ شهریورماه ساعت ۱۶ عصر «آرتین» دچار مارگزیدگی می‌شود که آن را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل می‌کنند اما متأسفانه روز بعدش یعنی ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۲ ظهر آمپول ضد مارگزیدگی را به او تزریق می‌کنند که دیگر برای «آرتین» سودی نداشت و جسم ناتوان او دیگر طاقت نمی‌آورد و از پدر و مادر خود برای همیشه خداحافظی و به دیار ابدی شتافت.
آنها بیان کردند: به دلیل سهل‌انگاری کادر پزشکی بیمارستان امام سجاد (ع) و تشخیص دیر هنگام به خاطر یک اتفاق ساده همانند مارگزیدگی فرزندمان را از دست دادیم که امروزه در دنیا مارگزیدگی و عقرب زدگی یک امر ساده‌ای است.
به گزارش کبنا، پدر «آرتین» برای کسب درآمد به عسلویه رفته بود، او تنها فرزندش را از دست داد و دیگر هم دل و دستش به کار نمی‌‌رود.
پدرش می‌گوید از مسوولان متولی بهداشت و درمان گلایه دارم، چرا باید این اتفاق تلخ و دردناک برای فرزندم پیش بیاید، چرا در قرن بیست و یکم باید شاهد باشیم که دارو ساده‌ای همانند ضد عقرب زدگی و مارگزدیدگی با تأخیر در بیمارستان امام سجاد (ع) به بیمار من برسد، چه کسی الان باید پاسخگوی سئوالات من باشد، چه کسی دردهای من و همسرم را می‌فهمد؟ من پدرم، کمر شکست و دیگر حوصله هیچ کس و هیچ چیز را ندارم. چرا باید فرزند ۴ ساله من فوت کند و آن هم در این دوره و زمانه که پدر و مادری هزینه‌های زیادی برای داشتن فرزند متحمل می‌شوند.

پدر و مادر «آرتین» از مسوولان خواستند تا این موضوع را با دقت و تعهد مورد بررسی قرار دادند و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد تا دیگر شاهد همچنین اتفاقات ناگوار نباشیم.
 
سبز معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی و نتیجه را برای اطلاع عموم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج علی‌رغم تماس‌های خبرنگار کبنا پاسخگو نبودند. انتظار می‌رود رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با دغدغه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را به به اطلاع عموم برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جیپ شهباز
Iran, Islamic Republic of
ی زمانی خدمات اورژانس کلا مجانی بود همه چیز هم بود.یادش بخیر.منظورم از همه چیز غیرت و مرام و مردانگی و انسانیت است . حالا که همه چیز هست هیچ نیست. خداوند به خانواده این عزیز صبر عنایت فرمایید و به مسئولین مسئولیت پذیری
Iran, Islamic Republic of
در شهر یاسوج سکوت و گلایه فایده نداره باید با مسولین ب..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا قسم یه فکری به حال مسولین وکادر بی...د بکنید که مردم را نابود وبیچاره کردند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خبر دردناکی است .

اما وقتی در استان ما ، رابطه جای ضابطه را بگیرد و کسانی در رأس کار باشند که اصلاً دل و دماغ کار کردن را ندارند ، باید شاهد این اتفاقات باشیم !!

سازمان بازرسی ، استانداری ، دادستانی و ... باید موضوع را به جد پیگیری نموده و اجازه ندهند جان این کودک معصوم که بی دلیل گرفته شد ، سکوی پرتاب افراد سهل انگار شود ! و با افراد خاطی اقدام قانونی بعمل آید .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
. رئیس دانشگاه علوم پزشکی . این هم از خیرات و برکات طرح تحول سلامت است
داوودی
Iran, Islamic Republic of
خدایا ای دردهارا به کی بگیم,درکشورهای عقب مانده دنیا هم دیگر اینطور کسی نمیمیره"خیر وخوشی نبینید که همش دنبال پست ومسایل سیاسی وچپاول هستید ودردهای مردم براتون بی ارزشه.
100
Iran, Islamic Republic of
خدای اکه استان صاحبی داشت بعد از مرگ چند خانم بعد زایمان وعوض کردن بچه در بیمارستان ... باید رئیس بیمارستان محاکمه وعزل میشد ولی حیف کی ..
خرامان
Iran, Islamic Republic of
من سالهاست ساکن از استان مهاجرت کرده ام بعد مدتها به علت بیماری سرپایی به بیمارستان مراحعه کردم نمیدونستم هنوز هم مثل دهه ۶۰ باید شبیه خون زد و ساعت ۳نیمه شب بری نوبت بگیری‌.خلاصه با کلی کش و قوس به مطب خصوصی رفتیم اونجا هم شلوغ بود و بی ضابطه جالبتر اینکه دکتر متخصص در حد ۳۰ ثانیه معاینه نکرده صرفا نسخه ای پیچید حتی درست نگذاشت حرف بزنم و چون اعتراض کردم خیلی راحت گفت متشی ویزیتت را میده برگ دفترچه را کند. توهینی به این سطح تا الان ندیده بودم خلاصه اینکه وضعیت سلامت توی یاسوج افتضاحه
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگه خدای ناخواسته گذرتان به بیمارستا.. بیفته خواهید فهمید که هیچ مسئولی وجود نداره و کسی به درد مردم رسیدگی نمی کنه در جلوی اتاق های عمل یک صندلی برای نشستن همراه بیمار وجود ندارد حیات بیمارستان آدم را به یاد .. می اندازه م...نداره
کارشناس ارشد سلامت
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کاری...علوم پزشکی و ... نماینده ها نتیجه ای بهتر از این نداره.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید باباش بره رییس ومعاونین ....
عسکر
Iran, Islamic Republic of
وقتی که .. دنبال نصب مشاور و قائم مقام و معاون اجتماعی من . هستند و میلیونها تومن حق مدیریت و کارانه و غیره بی جهت بهشون پرداخت می کنند این هم نتیجه مدیریتشونه..سازمان بازرسی کجایی دقیقا کجایی!?
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
تا امثال کسانی مثل دکتر .. در بیمارستان .. کار میکنن باید چنین مشکلاتی باشد ماشاله ازبسکه با سواته ماشاله ماشاله
احمد محمودی
Romania
مرگ آرتین فقط برای خانواده و فامیل تلخ و دردناک نبود ,با رفتن آرتین یک ایل عزادار شد, متاسفم برای مدعیان پست و مقام و به اصطلاح مسولینی که از مسولیت جز کت وشلوارش هیچ بر تن ندارند, به اصطلاح مسولینی که در سایه قوم گرایی و پارتی بازی های مخصوص استان نفس شایسته سالاری ها را در گلوی مردم خفه کرده اند. اکنون اتوی کت و شلوار کدامین مسول پاسخگوی این اتفاق تلخ است. کدامین وجدان و قانون نوشته ای به این زخم احساس مرهم می شود
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای خانواده اش صبر مسئلت مینماییم ولی دکتر ا..سکان پزشکی شهر را بر عهده بگیرد
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان امام سجاد ..
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
زارع نماینده که میگه اصلا مشکل درمانی نداریم و میگه دکتر سبز بویراحمد رو گلستان کرده و اصلا بیمارستانها با کمبود بیمار مواجه شدند
علی مو حد
Iran, Islamic Republic of
مسئولین دانشگاه و در راس آن ریاست دانشگاه مقصر است .وضعیت بهداشت و درمان د. است شما در مرکز یاسوج بیمارستانها را ببینید و میشه قضاوت کرد اگر قانون باشد با.. در قوه قضائیه محاکمه شود چون قصور پزشکی و سها انگاریها و سوء مدیریت..خیلی از مردم بدبخت را گرفته است
بيمارستان امام سجاد
Iran, Islamic Republic of
(سبز معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی و نتیجه را برای اطلاع عموم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم)
"جمله ای عجیب تر از این جمله تو این متن ندیدم"
برادر جان.. که بخوای دنبال مقصر بگردی...مقصر حادثه وحوادثی از این دست شخص.. که دانشگاه رو کردین .. کاری ..ن..
..ری و میخوای مردم داری کنی استعفا بده تا بقیه هم تبعیت کنند...
شمادنبال ریاست هستین که همین .. چه برسه به ریاست...
مدیریت محترم کبنا لطفا درج بفرمایین
کارمند
Iran, Islamic Republic of
سال گذشته توی مرکز بهداشتی درمانی شهید باهنر گچساران ، جنین ۳۹ هفته ای و در آستانه تولد ، بدلیل نبود ماما در مرکز ، از بین رفت و مادر این جنین از یک سال پیش تا کنون دچار بیماری روحی شده !!!

چرا باید آن رئیسی که این اتفاق در زمان مدیریتش افتاده بجای محاکمه ، در شهرستان باشت سکان مدیریت بگیره و حتما آنجا هم باید عده ا.. !!!!!
جوان
Iran, Islamic Republic of
اون از اتفاق چند روز پیش فوت مادر نوزاد در بیمارستان دهدشت و حالا هم این اتفاق دردناک فوت پسر بچه در یاسوج ...........جناب استاندار تذکری به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهید ببینید چه خبر است
دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان بخدا بیمارستان امام سجاد تو اعتباربخشی ظاهرا درجه یک شده.وای از دست ..و بی عدالتی .یه روز یه بنده خدایی سنگ کلیه داشن میگفتم ما بیشتر از ۵۰ نیلیگرم داروی پتدین نداریم...
Iran, Islamic Republic of
واقعا خبردردناکی بودروحش شاد .وازخداوند برای خانواده ایشان صبر طلب میکنیم.دراین استان چی سرجاش هست ...........
سما
Iran, Islamic Republic of
خدا به مردم رحم کند. تسلیت عرض به خانواده مرحوم مسوولین ناتوان ازکارکناربکشند اینهمه رییس ومعاون و مدیر و مدیرکل برا چی هست رییس دانشگاه معاون درمان رییس بیمارستان مدیربیمارستان و مدیر فلون و بهمون حالا چه کسی پاسخگواست
احدی پور
Iran, Islamic Republic of
خدا به مردم رحم کند خدا خودش کمک کند .‌لطفا به فکر مردم باشید بفکر سلامت مردم باشید خدایا خودت کمک کن
رضا رضایی
Iran, Islamic Republic of
باعرض تسلیت به خانواده این عزیز.ازدادستان محترم استان تقاضاداریم بعنوان مدعی العموم نسبت به موضوع مرگ آرتین بیگناه ورودپیداکندوباخاطیان برخوردقانونی بعمل آید.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نماینده اقای زارع رباست علوم پزشکی هفته گدشته اعلام کردندکه بیمارستانها مجهز هستند می خواهم بگویم پس اینکه هر روز شاهد مرگ کسانی هستیم که با یک بیماری ساده در بیمارستان..از بین می روند چیست؟ پس نتیجه می گیریم نه تجهیزات هست نه مدیریت نه .. ونه دلسوزی.فقط فقط ...ل مردم می دهند .
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
با عرض تسلیت
حسب قانون مجازات اسلامی در صورت عدم شکایت
ولی دادستان باید به جهت جنبه عمومی و سهل انگاری
در انجام وظیفه اعلام جرم نماید و موضوع رو به کارشناس
رسمی ارجاع نماید تا در صورت سهل انگاری در انجام وظایف
افراد دخیل در این موضوع مجازات شوند
وکیل پایه یک داگستری
ریاضت
Iran, Islamic Republic of
واقعا بهداشت ودرمان چه شده مرگ زن باردار مرگ دونفر نوزاد یک روزه وحالا پرپرشدن کودک چهارساله تسلیت به مردم استان
Iran, Islamic Republic of
علت مرگ معلوم است دنبال جواب کدام سوال هستید،بی توجهی و نابلدی مدیریت سلامت وبهداشت استان باعث مرگ‌کودک چهارساله باعث مرگ یک مادر و نوزادش شده ومرگ یک نوزاد دیگر یعنی سه مرگ در این افراد سالم در عرض چهل وهشت ساعت
باشت
Iran, Islamic Republic of
خداوندبه خانواده اش صبر عنایت بفرماید...???
برهمند
Iran, Islamic Republic of
اخ خویا بمیرم سی ارتین کچلو ?????
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای سبز خواهش مکینم زودتر سروسامانی به اوضاع بیمارستان امام سجادو دیگر بیمارستانهای داده شود
گچسارانی
با سلام وعرض تسلیت به خانواده داغدار

تو گچساران اتفاق تو روز روشن در ملا عام افتاده سارق بااسحله بجان طلافروش افتاده
ونه از نیرو انتظامی خبری شد ونه کسی تونست کاری بکنه وبراحتی جان دو همشهریمان را گرفتند .توبیمارستان مریض بد حال رو میبریم میگن دکتر انکال نداریم
متاسفانه همه بی مسئولیتن .نگید مسئولین همه در قبال کارشان بی مسئولیت هستن.
شوروم
Europe
سلام دوستان کاش روزی فرا رسد که در استان ما مهارت بر ارادت پیشه گیرد و افرادی در راس مدیریتی قرار بگیرند که متعهد باشند و متخصص مرگ آرتین تلنگری بود بر وجدان خفته حوزه بهداشت بویراحمد سپاس از اطلاع رسانی کبنا نیوز
43
Iran, Islamic Republic of
خدا به پدر مادرش صبر بده ای داد
کارمندناشناس
Iran, Islamic Republic of
مرسنل و پزشکان که از مریخ نیومدن از خانواده های من و شما بزرگ شدن....نگاه همین اظهار نظرها ...بفرمایید .هممون متخصص هستیم...بیمارستان هم مثل شهرمون...شهرمون هم مثل خودمون.....رانندگی عالی..شهرداری عالی.مالیات عالی..دادگستری عالی...اگاهی مردم عالی.....فقط بیمارستان اینجوریه
دوست
Iran, Islamic Republic of
برای یه عمل ساده چشم رفتم بیمارستان امام سجاد خدمات ارایه شده بسیار ضعیف بود نه صندلی برای نشستن نه بالش برای زیر سر بیمار و .... واقعا اسفناک است.
باوي
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه همه دوستان:خواهشا بدون اطلاع اظهار نظر نفرمایید.غیر ممکن است توی هیچکدام از مراکز درمانی شهرستانها سرم ضد مار نباشد و بقیه مسایل هم علمی میباشد که جای توضیح دادن نیست
باوي
Iran, Islamic Republic of
لابد این به .. با دستمزد بالا وکالت را قبول میکنند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1