تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۲۷۲۲۷۱

خوب یا خوب‌تر؛ مساله این است

۱۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛خدیجه مظاهرپور
ولی ظاهراً در استان ما این مسایل جا نیفتاده وحل نشده باقی مانده است، چرا که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. رییس لیسانس است و زیر دستان او فوق لیسانس و دکتر، یا بدتر اینکه اساتید دانشگاه همه برای یک دیپلم کار می‌کنند.
 
همه ما موقع انتخاب یا خرید و هر چیز دیگری سعی می‌کنیم بهترین را انتخاب کنیم و اگر بهترین نباشد، یا کلاً قید خرید و یا انتخاب هر چیز دیگری را که قصد خرید آن را داشتیم می‌زنیم، و البته عده ای که توقعاتشان کمتر است به خوب و متوسط و ضعیف نیز راضی می‌شوند ولی در وهله اول اولویت همه ما بهترین گزینه و انتخاب است. در مسایلی که از حساسیت بیشتری برخوردار است، انتخاب و پیدا کردن بهترین گزینه مشکل تر می‌شود و باید با دقت بیشتری عمل کرد.
 
مثلاً وقتی می‌خواهیم یک لباس بخریم با دقت و وسواس سعی می‌کنیم بهترین را انتخاب کنیم. یا وقتی می‌خواهیم دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنیم باز به دنبال بهترین گزینه می‌گردیم.
همه ما می دانیم که دانشگاه صنعتی شریف بهتر از دانشگاه اصفهان ایا تبریز یا.... است. همچنین همه ما می دانیم که تحصیلات دکترا بالاتر از لیسانس است و یک دکتر از سطح سواد بالاتری برخوردار است و بسیاری مسایل دیگر که هرانسان عاقلی آن را می‌داند
 
ولی ظاهراً در استان ما این مسایل جا نیفتاده وحل نشده باقی مانده است، چرا که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. رییس لیسانس است و زیر دستان او فوق لیسانس و دکتر، یا بدتر اینکه اساتید دانشگاه همه برای یک دیپلم کار می‌کنند. به مسوولین که می‌رسم ازشرمندگی وضعیت دستانم یاری تایپ کردن را نمی‌دهند. برای مثال دکترای فلان دانشگاه می‌شود ..... یا لیسانس ادبیات می‌شود.... یا مثلاً یک لیسانسه فلان دانشگاه می‌شود معاون استاندار!
می گویند تا وقتی آب هست تیمم باطل است.
آیا تا وقتی دکترا هست لیسانس باید صلاحیت امور را در دست بگیرد؟!
آیا در این استان فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه یک پیدا نمی‌شود که بیش از نود در صد مسوولین استان فارغ التحصیل فلان دانشگاه ضعیف به لحاظ رتبه علمی هستند؟!
آیا می دانید فلان دانشگاه در رتبه بندی علمی اصلاً در نظر گرفته نمی‌شود و به حساب نمی‌آید؟!!!!
آیا در این استان کسی مسوول نظم و قانون نیست؟!
آیا با این وضعیت استان ما استحقاق رتبه آخر پیشرفت را ندارد؟!!
آیا چنین مسوولینی از اینکه احساس ریاست می‌کنند شرمنده نیستند؟!
آیا کسی که توجه به قانون، ضوابط، اولویت‌بندی کارها ندارد و صاحب نظر در کلیه امور، از راه و جاده و ترافیک و عمران و معماری چیزی سر در می‌آورد که آچار فرانسه امور شده و می‌خواهد مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی و.... را همه با نظرات معجزه آسای خود بدون توجه به نظرات کارشناسان،  که نمونه بارز آن سنگفرش خیابان معروف است حل کند.
خداوند همه بندگان خود را به راه راست هدایت فرماید
و من الله التوفیق
 

دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه تهران
نام شما

آدرس ايميل شما

سمبوسه دکترای مقاله زدن
Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو هم حالت خوش نیس...مردم هزار درد دارن اومدی جا بندازی دکترا داری
جیپ شهباز
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم مظاهر پور مدرک ملاک نیست.خیلی از دکتراها و فوق لیسانسها که حضرتعالی آنها را بر لیسانسها و یا پایین دستها یشان ارجعیت قائلید فقط مدرک گرفته اند درصورتیکه از لحاظ کاری و مدیریتی به خاک پای پایین دستیها هم نمیرسند.چرا که اکثرا از امتیازهای مرسوم استفاده و ادامه تحصیل داده اند.پس به شما عرض میکنم ملاک لیاقت است نه مدرک .مدرک فقط مهری است بر روی کاغذ ولی تجربه ؛لیاقت؛مدیریت؛در وجود انسانها هویداست.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
والا خانم‌مظاهرپور وقتی .. وغیره هم مدرک صادر میکنند و دانشجو سرکلاس شرکت نمی کند اما استادان را تحت فشار قرار می دهند که باید به همه نمره میان ترم را کامل بدهید و اگر نمره کامل راندید به شما درسی داده نمی شود و همشون با این روش با معدل بسیار بالا فارغ التحصیل می شونددیگر چه انتظاری دارید که پیشرفت علمی داشته باشیم،باز هم باید به این وضعیت تاسف خورد که سر کلاس هم نمی آیند و راحت مدرک می گیرند ودر امتحان‌استخدامی با کسانی که دانشگاههای تهران و شیراز وغیره درس خوندند از لحاظ استخدامی برابرند!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خانم مظاهر پور قبلا پیام نور دانشجو شب تا صبح درس می خواند با چه بدبختی درسش را پاس می کرد الان چطور بعضی دانشگاههای پیام نور با وجود اینکه دانشجو مطالعه نمی کند اما معدلش ۱۸و۱۹وغیره است!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی در امتحان استخدامی بین پیام نوری و دانشگاه تهران و شیراز فرقی نباشد چه بگیم والا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از مسئلین سایت کبنا خواهش وتقاضا داریم که به نوشته گذشته این خانم تحت نام "آلیس وسرزمین عجاین نظری بیندازند تامحتویات نظر...گونه این خانم نسبت به مردم استان را ببینند .کسی که... به دیگران .. کند صلاحیت اظهار نظری ندارد .مگر اینکه از مردم این دیار معذرت خواهی کند.. از سایت وزین . انتظار بیشتری داشته وداریم .کسی که به دیگر انسانه. کند سزاوار انسانیت فهیم وموجه نیست . موفق باشید
خدیجه مطاهرپور در جواب ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنده نه تنها به خاطر نوشتن عالی در سرزمین عجایب عذر خواهی نمی کنم،بلکه از سایتهای خبری به خاطر منتشر نکردن آن به شدت گله مند هستم.چرا که جز واقعیتهای تلخ استان چیز دیگری نبود که مردم استان ما می خواهند حقایق را مخفی کنند و به جای تاکید بر محرومیت همه جانبه استان ،مدام تاکید می کنند که اینجا پایتخت طبیعت ایران است،در حالی که به جز مردم استان خودمان ،عامه مردم شهرهای دیگر کشور ،به هیچ وجه نام یاسوج را به عنوان پایتخت طبیعت نشنیده اند و عامه مردم ایران آغاز استان و و ب فقط فقر و محرومیت را می شناسند و بس.با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه برادر من. باید واقعا بزرگ بود ،نه اینکه مجبور شویم به خاطر رو کم کنی بین استان های دیگر خود را بزرگ جلوه دهیم.به جای این باید تلاش کنیم واقعا بزرگ شویم تا نیازی به خیالپردازی نداشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم صحبت از کدام دکترا ویا لیسانس وفوق می کنید شما خیال می کنید مردم نمی دونند که این مدرک ها چطوری گر فته شده اون با معدل ۱۹ ۲۰ ۱۸ پنا می بریم بر خدا نمره ۲ را می کنند ۱۸ شما سخت در اشتباهی شاید مدرک خودت هم ++++ باشد ولی بفر مایید در کدام دانشگاها فا رغ تحصیل شده ای
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست .......
ناصر
Iran, Islamic Republic of
بخدا نوبری
کاش کسایی که .. کردن .. جایی ببینم، ..میکنم
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دلم به حال قلندری میسوزه که استخوان خورد کرده تو زمینه خبر نگاری و سایت کبنا و حالا شما شدید دکتر و باید بیاد حتماً زیر دستت کار کنه؟!؟
..
Iran, Islamic Republic of
با سلام به همگی.من تک تک نظرات شما رو می خوتم.ولی اگر ننویسید سنکین ترید.آون این نظزات برای بنده اهمیتی ندازه.پقتی مدیر سایت میگه مطلبت عالیه.این کامنتها ذره ای برام ارزش ندازه.چون آدمی که از سر غرض ورزی و کینه توزی و حسادت و.....صد تا نظر رو ممکنه یکجا بنویسه زیاده.بنابراین به نظرم خودتون رو خسته نکنید بهتزه.آون من فقط می خونمشوت.از این گوش می خونم از اون گوش می اندازن بیرون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1