تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۷۲۱۷۵

احداث ۲۵۶ طرح صنعتی و صنفی در استان/ قهرمانی استان در جشنواره ورزش‌های بومی و محلی/ محرومیت تماشاگران تیم فوتبال

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
احداث ۲۵۶ طرح صنعتی و صنفی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۲۵۶ طرح صنعتی در استان خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث ۲۵۶ طرح صنعتی و صنفی در کهگیلویه و بویراحمد این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان در دست اجرا بوده که از این تعداد ۹۳ مورد صنعتی و ۱۶۳ طرح نیز صنفی و خدماتی است.
سهراب بنام با اشاره به اینکه در استان ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که ۱۳ مورد فعال و در حال واگذاری زمین هستند، عنوان کرد: این شهرک‌های صنعتی دارای یک هزار و ۵۳۹ هکتار اراضی بوده که از این میزان یک هزار و ۴۸۶ هکتار دارای سند ثبتی است.
بنام با تأکید بر اینکه ثبتی بودن اراضی شهرک‌های صنعتی سبب آرامش روانی سرمایه‌گذاران باهدف تأمین وثیقه تسهیلات بانکی می‌شود، ابراز کرد: ۶۰۰ هکتار از این اراضی صنعتی و مابقی فضای سبز و معابر بوده که از این میزان ۲۹۶ هکتار واگذارشده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد و تأسیس ۵۰۰ واحد صنعتی و صنفی در ۱۳ شهرک و نواحی صنعتی این استان تاکنون با شرکت شهرک‌های صنعتی انعقاد قرارداد کرده‌اند.
وی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنفی در مناطق مختلف ازجمله گچساران با بیش از ۳۰۰ صنف در دستور کار بوده که تاکنون ۱۵۰ مورد انعقاد قرارداد کرده و بیش از ۱۰ هکتار زمین صنعتی دارای زیرساخت به این مهم اختصاص‌یافته است.
وی ابراز کرد: در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان ۳۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و ۲۵۶ طرح صنعتی در دست اجرا داریم که برای احداث آن‌ها زمین موردنیاز اختصاص داده‌شده است.
 
قهرمانی استان در جشنواره کشوری ورزش‌های بومی و محلی
تیم ورزش‌های بومی و محلی کهگیلویه بویراحمد مقام قهرمانی جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی کشور به دست آورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی مقام نخست استان در جشنواره کشوری ورزش‌های بومی و محلی ورزشی روستایی کشور در شاهین‌شهر اصفهان به دو صورت گروهی و انفرادی در ۱۳ رشته برگزار شد.
علوی افزود: ورزشکاران در هفت رشته ویژه مردان و شش رشته ویژه بانوان شامل کشتی سنتی، هفت‌سنگ، چوب کشی، تیر و کمان دستی، لی‌لی، غازقلنگ، دال پلان و الختر باهم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها غیورمردان و شیرزنان استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب ۵ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک برنز بر سکوی اول ایستادند.
 
 روند اداری واگذاری اراضی موردنیاز پتروشیمی بویراحمد تسریع می‌یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سفر وزیر صنعت به این استان ۱۵ مصوبه داشت گفت: در این سفر مقرر شد روند اداری واگذاری اراضی موردنیاز طرح پتروشیمی بویراحمد تسریع یابد.
مجید محنائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ مصوبه مهم سفر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهای دوم و سوم شهریورماه به این استان در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی استان عملیاتی می‌شود.
وی بیان کرد: در سفر دو روزه شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، ۱۵ اقدام مهم و کلیدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید که مقدمات اجرای آن‌ها در حال انجام است.
محنائی ادامه داد: پیگیری تأمین منابع ریالی و ارزی پتروشیمی دهدشت، تسهیل در صادرات سیمان استان، تأمین آب سیمان مارگون، تسریع در واگذاری اراضی موردنیاز طرح پتروشیمی بویراحمد، تقسیط بدهی آجر دهدشت به شرکت‌های خدمات رسان و تأمین نیاز ارزی شرکت سیمان سپو دهدشت ازجمله مهم‌ترین مصوبات سفر وزیر صنعت به این استان است.
وی افزود: ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی یا اختصاص زدن صنایع دستی در هر یک از شهرک‌های صنعتی، برطرف کردن مشکلات کارخانه قند یاسوج، تسریع در بهره برداری از محور مواصلاتی دهدشت ـ پاتاوه به عنوان زیرساخت رونق اقتصادی، پیگیری عدم همکاری احتمالی برخی از بانک‌ها در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و برطرف کردن موانع تولید نیز از دیگر مصوبات این سفر است.
محنایی تصریح کرد: این سفر مصوبات دیگری شامل همکاری در تأمین ناوگان حمل و نقل و زیرساخت‌های کارخانه سیمان مارگون، تسریع در جذب اعتباری تخصیصی به بخش صنعت و معدن، حمایت از کارخانه کشت و صنعت گیاهان داروئی کوبو دنا، آغاز فعالیت معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های زیربط، مسئول پیگیری این مصوبات بوده و کارگروهی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی در این خصوص تشکیل شده است.
محنائی با بیان اینکه پتروشیمی سقاوه مارگون با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز اول برای یک هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند تصریح کرد: فاز اول پتروشیمی مارگون در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار و با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث و خوراک این طرح به میزان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز صادراتی کشور را منتقل می‌کنند، تأمین می‌شود.
 
محرومیت تماشاگران تیم فوتبال
کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال به دلیل تخلفات گسترده هواداران تیم نفت را به چهار بازی بدون حضور تماشاگران محکوم کرد.
سرپرست تیم فوتبال نفت وگاز گچساران گفت: با توجه به حکم کمیتهمحرومیت تماشاگران تیم فوتبال نفت گچساران انضباطی تیم فوتبال نفت و گاز باید بازی‌های خارج از گچساران را بدون حضور تماشاگر برگزار کند.
اسماعیل پناهپوری ادامه داد: متاسفانه کمیته انضباطی تیم نفت را با توجه به تخلفات گسترده برخی هواداران در دیدار مقابل اروند خرمشهر به برگزاری چهار دیدار خانگی خارج از استان و بدون حضور تماشاگران محکوم کرده است.
سرپرست تیم فوتبال نفت وگاز گچساران گفت: در چند هفته گذشته مسئولان باشگاه نفت رایزنی‌های زیادی با مسئولان فدراسیون انجام داده‌اند که البته این تلاش‌ها هنوز مثمرثمر واقع نشده است و باید بازی‌ها خارج از استان و بدون حضور هواداران برگزار شود.
 
اعزام گروه جهادی مدیران کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم این استان
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران این استان به اردوی جهادی مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.
ارژنگ تندپور از اعزام گروه جهادی مدیران کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم این استان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت این اردوی جهادی یک روزه باهدف محرومیت‌زدایی و بررسی محرومیت‌ها در مناطق استان انجام می‌شود.
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و بهزیستی و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در این اردوی جهادی در منطقه تنگ سریز روستای سریز شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در این اردوی جهادی با حضور دهیار روستا مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف احصا و با حضور مدیران برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی خواهد شد، همچنین از خانواده شهید کریم‌داد غلامپور سرکشی می‌شود.
این مسؤول تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس برگزاری اردوی جهادی با حضور مدیران در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تلاش بسیج ادارات برگزاری چنین برنامه‌هایی به صورت فصلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1