تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۲۷۱۹۷۷

خطری که دانش‌آموزان لنده را تهدید می‌کند

۰
کبنا ؛آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس یکی از ارزشمندترین کارهای است، که آموزش وپرورش با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی برای ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و کاهش میزان تلفات جاده ای و آشنایی بیشتر دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، که چند سالی است در مدارس شروع شده است.
با آموزش لازم در زمینه‌های مختلف می‌توان شاهد ارتقای سطح رانندگی و کاهش میزان مرگ و میر در خیابان‌ها و جاده‌های کشور باشیم.
یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در سطح شهر لنده که باعث گلایه بیشتر خانواده‌های لنده ای هم شده است؛ بحث نبود و یا کمبود تابلو علایم هشداردهنده و عدم خط‌کشی جلوی مدارس این شهر است، که همین نکته به عنوان خطری بزرگ برای دانش آموزان محسوب می‌شود.
 

 
تا کنون چندین فقره تصادف در جلوی مدارس ابتدایی صورت گرفته است، که هر چند خوشبختانه تاکنون مورد فوتی نداشته، ولی حادثه حرجی چندین مورد در جلوی مدارس به حادثه شده است.
باتوجه به آموزش‌هایی که در مدارس برای خط‌کشی عابران پیاده و تابلوهای هشداردهنده صورت می‌گیرد، نبود تابلو یا کمبود آن و عدم خط کشی جلو مدارس باعث تضاد در آموزش و واقعیت‌ها خواهد شد.
سرگرد دانا معماری رئیس پلیس راهور شهرستان لنده گفت: مکاتبات زیادی با شهرداری در خصوص نصب تابلوهای عبور دانش آموزان و علائم هشداردهنده و همچنین خط‌کشی جلو مدارس صورت گرفته است.

 
وی افزود: بخشی از این مکتابات منتج به نتیجه شد، و در جلوی برخی از مدارس تابلوهای هشداردهنده از سوی شهرداری نصب شد، ولی هنوز جلو مدارس خط‌کشی صورت نگرفته است.
علی جاودان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده نیز گفت: با پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص وضعت خط کشی مدارس صحبت‌هایی شده است، که امیدواریم با انتخاب شهردار جدید هرچه سریع‌تر این معضل جدی در جلوی مدارس رفع شود.
وی افزود: ایمن سازی فضای رفت و آمد دانش آموزان و امنیت آنان در هنگام خروج از مدرسه و عبور از خیابان یکی از مهم‌ترین دغدغه ما است.
به هرحال امیدواریم شورای اسلامی دروه پنجم شهرلنده با نگاهی فراتر نسبت به نصب علائم رانندگی و خط کشی محل عبور عابران پیاده همتی مضاعف داشته باشند تا از وقوع هرگونه حادثه ای جلوگیری کنند.
 
 

 

 

 
-----------------------------------------
گزارش و عکس: سید اسماعیل میری
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1