تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۲۷۱۸۷۵

نخستین جشن «نفس» در یاسوج / ایلامی: رتبه اول کهگیلویه و بویراحمد در اهداء عضو

۳
۰
کبنا ؛نخستین مراسم جشن نفس برای گرامیداشت خاطره اهداکنندگان عضو، با حضور برخی مسئولان ظهر امروز شنبه ۱۱ شهریور ماه - در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز نخستین جشن نفس با حضور نماینده بویراحمد و دنا، معاون سیاسی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه اهداء عضو رتبه اول را دارد.
اورنگ ایلامی شنبه، ۱۱ شهریور ماه در آیین نخستین جشن نفس استان افزود: این استا در زمینه اهداء عضو رتبه اول کشور را دارد که استان‌های یزد و فارس به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی بیان کرد: طی پنج سال اخیر ۱۲۴ خانواده در این استان رضایت به اهداء عضو دادند که ۴۴۷ پیوند عضو انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد پیوند صورت گرفته ۴۴۰ مورد موفق بوده و هم اکنون ۴۰۰ نفر از عضو گیرندگان زنده و در قید حیات هستند.
ایلامی تصریح کرد: اعضای اهداء شده شامل ۱۴۰ مورد کبد، ۲۰۹ مورد کلیه، ۲۵ مورد لوزالمعده، ۱۴ مورد روده کوچک و ۵۸ مورد قرنیه است.
وی ادامه داد: به‌طور متوسط هرساعت در کشور یک نفر به علت کمبود عضو جان خود را از دست می‌دهند و هر سال ۲۰ هزار نفر جوان و نوجوان در کشور دچار مرگ مغزی می‌شود در حالی که پنج تا هشت هزار نفر شرایط اهداء عضو را دارند اما متاسفانه ۱۰۰۰ نفر به اهداء عضو رضایت می‌دهند.
همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن تشکر از برگزار کنندگان جشن نفس گفت: اهداء عضو و بخشیدن زندگی به دیگران، معامله با خداست.
وی افزود: این استان در ایثارگری رتبه اول کشور را دارد و در دوران دفاع مقدس نیز در زمینه حضور به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل نیز اول شد.
نخستین جشن نفس با حضور برخی از مسئولان استانی، خانواده‌های اهداء کنندگان عضو و عضو گیرندگان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان در یاسوج برگزار شد.
لازم به ذکر است که در پایان این آیین از خانواده‌های اهداء کننده عضو با اعطاء مدال افتخار اهداء عضو (یادبود فرشتگان ماندگار) تجلیل به عمل آمد.
 

------------------------------------
گزارش و عکس: عیسی فتحی
-------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جشن خوبی بود تشکر از برگزار کنندگان
رفیق
Iran, Islamic Republic of
جالبه...تو این کارای خداپسندانه هم بازم ردپایی از سیاست دیده میشه.....کاش کمی اجازه میدادن تا خانواده های دهنده و گیرنده هم حرفاشون رو راحت میزدن...کاش ب جای دعوت از نزدیکان نمایندگان،از کسایی تجلیل میشد که شبانه روز زحمت کشیدن تا استانمون رتبه اول پیوند داشته باشه..از تیم هماهنگ کننده پیوند اعضا و سایر عزیزانی که در راس این امورات هستند
Iran, Islamic Republic of
تشکر عالی بود بویژه مجری برنامه جناب عادلی که توصیف خوبی از جشن و استان داشتند و همینطور موسیقی هایی که پخش شد
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1