تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۷۱۶۵۷

مدیران سیاسی و گمنامی کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛سید ولی موسوی*

ما از این جملات حماسی بسیار شنیدیم مردم به مسیر رأی داده‌اند ما باید پیگیر مسیر باشیم، مردم به اشخاص رای نداده‌اند، به اینکه چه کسی بیاید یا نیاید. باید از آنچیزی که باعث تندروی و به هم خوردن آرامش در جامعه می‌شود، دوری و خودداری کنیم.
آنچه مهم است مسیر و نه افراد است و اصل بر مسیر و عمل به وعده‌هاست و امیدواریم در این عرصه دین دار باشیم و در جهت توسعه کشور حرکت کنیم.
این خلاصه جملاتی بود از مهندس جهرمی آذری وزیر جوان و خوشنام ارتباطات وفناوری اطلاعات در جلسه شورای استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به یکی از مدیران استانی در این جلسه بود که از رئیس جمهور به دلیل اینکه چینش کابینه مطابق با خواسته‌های مردم و رای ۲۴ میلیونی آنان نبود انتقاد کرد.
گذشته از انتقاد ایشان که ریشه در خط مشی سیاسی ایشان دارد آیا شایسته است در جلسه ای که مقام بلند پایه دولت در یک وزارتخانه کلیدی حضور دارد به جای استفاده از فرصت به وجود آمده برای رفع مشکلات وتنگناههای استان به طرح مسائل سیاسی پرداخته شود. آیا نمی‌توان در جلسات خصوصی تر به بیان انتقادات سیاسی پرداخت و انتظارات خویش را بیان کرد.
پاسخ قاطع وزیر جوان و با انگیزه ارتباطات به این مدیراستانی که سابقه طولانی  هم دارد حاوی پیام‌های مهمی است که امید می‌رود در جلسات استانی که با حضور وزراء و نمایندگان ارشد دولت و وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود دیگر مدیران از فرصت به دست آمده برای طرح مسائل وتنگناههای استان بپردازند تا شاید از رهگذر این سفرها و بیان مشکلات، توسعه این دیار که از عقب ماندگی در زیرساخت‌ها رنج می‌برد شتاب بیشتری بگیرد و ذهن مسئولان را به جای در گیر کردن به مسائل سیاسی  معطوف به مشکلات در اقصی نقاط استان نماییم.
چه زیبا، خلاصه و مفید چند تن از مدیران استانی از قبیل مدیران کل بهزیستی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی، صنعت ومعدن، گردشگری، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان از مسائل و دغدغه‌های مردم درحوزه زیرساختی در این جلسه سخن گفتند.
شاعر شیرین سخن چه زیبا گفته، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
بیان مسائل حماسی، انتقاد و تعرف و تمجید در جلسه شورای اداری استان آن هم در حضور وزیری که سفری کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی مسائل ومشکلات استانی کمتر توسعه یافته دارد کار درستی نیست و چه زیباست مدیران از فرصت به وجود آمده برای بیان ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات زیرساختی استان سخن بگویند.
استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد با همه ظرفیت‌ها و مواهب طبیعی خداددای که دارد  اما در کشور ناشناخته  مانده است. در خیلی از مناطق کشور وقتی نام استان را بر زبان جاری می‌کنیم  ما را با استان‌های همجوار اشتباه می‌گیرند و اینجاست که این استان گمنام و ناشناخته مانده است.
سفر وزراء وسایر مسئولان کشوری از دوجهت حائز اهمیت است یکی آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مشکلات وتنگناههای استان و چاره اندیشی برای حل آنان و جهت دیگر بازتاب ملی ورسانه ای این سفرها  که در شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات است که فرصت خوبی برای معرفی این استان است.
متاسفانه آنگونه که بایسته وشایسته است در جلساتی از شورای اداری استان که با سفر وزراء ومسئولان بلند پایه کشوری تشکیل می‌شود برنامه ریزی درستی برای بیان مشکلات استان آنگونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد. برنامه ریزی به گونه ای است مدیران متعددی که تکرار مکررات در برخی سخنانشان موج می زند صحبت می‌کنند تا در پایان جلسه برای مهمان کشوری که فرسخ‌ها کیلومتر از مرکز کشور به استان آمده وقت کافی برای صحبت کردن وجود ندارد.
انتظار می‌رود در دیگر جلسات شورای اداری استان دبیر محترم جلسه به مدیرانی  وقت بدهد که با طرح مشکلات استان  موجب کاهش آلام ودردهای مردم این دیار پرگهر شود تا از رهگذر این جلسات شاهد توسعه و ارتقاء سطح رفاه وزندگی مردم باشیم.
برنامه ریزی مدبرانه و ارزشمند مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تحسین وشایسته تقدیر است که با تعامل خوبی که با رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزارها و سایت‌های محلی داشت پوشش خوب رسانه‌ای داده شد که در سطح ملی بازتاب خوبی پیدا کرد.
بدون شک تقویت مدیرانی از این جنس که با برنامه وتدبیر به توسعه وآبادانی این دیار می‌اندیشند برای ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در این مسیر بسیار تاثیر گذار است. انتظار می‌رود استاندار خدوم وفرهیخته استان این مدیر خوشنام و با انگیزه را بیش از گذشته حمایت نماید.
امیدوارم همه برای آبادانی این دیار در مسیری حرکت کنیم که هم به وظایفمان خوب آشنا باشیم و هم به وظایفمان خوب عمل کنیم و به تعبیر امام راحلمان تلاش کنیم در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.
 

*مدیر مسئول نسیم دنا
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
خیلی ممنون از نصایح تان
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
راست میگن دیگه یکیش بهشتی رو فرماندار دناست که اصلا م...ش فقط برا سی سخت..
چرا از اینهمه مشکلات سی سخت و شهرستان هیچکدوم منعکس نمیشه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا جناب آقای مهندس موسوی از حامیان اصلی دولت در چهار سال اخیر بوده و در دوره اخیر از جناب آقای روحانی حمایت کرده است که فعالیت ایشان در خور تحسین و شایسته تقدیر است ونقد ایشان نیز بجا ومنطقی است
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
1