تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۲۷۱۶۴۷

شهرداری یا شهر بازی؟!

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مالک آهنگ
آیه ۵۸ سوره مبارکه «نساء» که می‌فرماید؛ «إِنَّ اللّهَ یأْمُرُکمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکمْتُم بَینَ النَّاسِ أَن تَحْکمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا یعِظُکم بِهِ إِنَّ اللّهَ کانَ سَمِیعًا بَصِیرًا؛ خدا به شما فرمان می‌دهد که سپرده‌ها را به صاحبان آن‌ها رد کنید و چون میان مردم داوری می‌کنید به عدالت داوری کنید در حقیقت نیکو چیزی است که خدا شما را به آن پند می‌دهد خدا شنوای بیناست» اشاره کرد و گفت: مردم باید متوجه باشند که بار امانت را به دست چه افرادی می‌سپارند از این نظر در برابر خداوند مسئول هستند و با تحقیق باید بهترین گزینه را انتخاب کنند...
شهرداری یا شهر بازی؟!
مسئله مهم و اساسی این روزهای شهر دیشموک انتخاب شهرداری متدین، متدبر، کاردان، شجاع و تون است.
با توجه به بضاعت تحصیل‌کردگان شهر دیشموک در استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور این بار می‌توان موقعیت را بیش‌ازپیش مناسب دانست تا با مساعدت تئوریسین‌های فرهیخته شهر و بخش چه داخل منطقه و آن‌هایی که بیرون از شهر دغدغه پیشرفت منطقه را دارند؛ شهرداری متناسب با منزلت و جایگاه این مقام انتخاب نمایند.
 
این‌که شهر دیشموک طی سال‌های اخیر در منجلاب معضلات غرق‌شده. بماند؛ ولیکن بحث عمران و آبادی و ساختن شهری زیبا و توریست پسند آرزوی هر شهروند دیشموکی شده که هیچ‌گاه محقق نشد.
 
جداول و خیابان‌های غیراستاندارد، عدم تلاش برای ساخت فضای سبز مناسب، ندادن بودجه‌های ادارات و سازمان‌های مربوطه علی‌الخصوص ورزش، خریدهای بدون برنامه و کارشناسی نشده، ورودی‌های بدترکیب همه و همه را پاسخ به جزء معارض دارند را به همراه داشت و اینکه درایت و مدیریت چی شده و کجا رفته برای حل آن‌ها جای کلی سؤال دارد...
 
اینک که محافظه‌کارانه هر شخص حقیقی و حقوقی در پی پیشبرد اهداف شخصی خویش است بماند و مطلع باشید که شهری که این‌گونه در حال سپری کردن عمر خود است در آینده‌ای نه‌چندان دور به غزه‌ای دیگر تبدیل خواهد شد.
 
به‌عنوان یک همشهری و دلسوز از تمام تحصیل‌کردگان توانا و اندیشمند شهر دیشموک در هرکجای ایران اسلامی می‌خواهم جهت انتخاب شهردار اظهارنظر کنند و با اعضای شورای شهر برنامه بگذارند تا در آینده مدیون پیش‌دبستانی‌های حال حاضر یا نسل آینده نشوند.
خطاب به شورای شهر دیشموک که هم‌اکنون قرار است به مدت چهار سال با معضلات ایجادشده به‌نوعی بجنگند،
اینکه تا پاسی از شب جهت انتخاب شهردار جلسه برگزار می‌شود کاری کاملاً مبتدیانه و به‌دوراز شأن مقولهٔ اجتماعی است.
 
مگر می‌خواهید نتیجه آئین سنتی یالا یالا بارونی را با انتخاب سنگ در نان گرده به پایان ببرید که تا پاسی از شب به جلسات شب‌نشینی و دورهمی می‌روید!۱؟
اعضایی که قریب به سه ماه است انتخاب شدند و فقط به‌مانند یک دانش‌آموز ابتدایی که همه‌چیز را به شب امتحان واگذار کرده، در دقیقه بعد از وقت اضافه سعی در انجام‌وظیفه و رسالت خویش دارند و متأسفانه با این کار خویش نشان دادند که شجاعت، درایت، کاردانی و عدم حس مسئولیت‌پذیری در وجودشان رخنه کرده تا این‌گونه یک شهر در سردرگمی کامل به سر ببرد.
لیکن با تمام حرف‌های گفته‌شده و ناگفته، بماند! اما سعی کنید به‌صورت ضربتی و با تسلط کامل با بهره گرفتن از تجربه کاری خود و معلومات اندیشمندان مستعد و توانای شهر و بخش دیشموک گزینه‌ای را انتخاب تا هر چه سریع‌تر معضلات چندسالهٔ شهر شهیدپرورمان حداقل در دست بررسی و پیگیری قرار گیرند تا شاید تا شاید! حل شوند.
 
منتخبین شورای شهردیشموک اکنون در برابر آزمون دشواری قرارگرفته‌اند که اولین و مهم‌ترین گام در این آزمون انتخاب شهردار است.
با شرایط فعلی مدیریت شهری دیشموک بااراده و خواست شهروندان به منتخبین و مدیران آینده شهر واگذار و اکنون در برابر آزمون دشواری قرارگرفته‌اند که اولین گام در این آزمون انتخاب شهردار است.
اگر به شیوه شهرهای مدرنیته و بروز در مدیریت شهری بخواهیم نگاه کنیم پس باید نظاره‌گر یک رقابت سالم بین اهداف، رویکردها و مهم‌تر برنامه‌های پیشنهادی افراد موردنظر باشیم، نه رقابت و جنگ دلالی، لابی‌گری و سهم خواهی های سیاسی، جناحی، زیرا که این سازمان کاملاً جایگاهی اجتماعی است و در دنیای امروزی چنین کار کاملاً قبیح و سنتی تلقی می‌شود.
تأکید می‌کنم، خطاب به اعضای محترم شورای شهر دیشموک!
اولاً: منتخبین شورای شهر دیشموک در اولین آزمون خویش مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیم تاریخ زندگی خود را پیش رو دارند، باید توجه کنند که شهرداری که مدنظرشان درک درستی از واژه شهر، شهروندی (ارباب‌رجوع) و شهرداری داشته باشد.
ثانیاً: شخصی را انتخاب نمایید که بتواند با چشم‌انداز، آینده‌نگری و داشتن برنامه‌های مدون سعی در کاهش هزینه‌های غیر کارشناسی و درآمدزایی نماید.
ثالثاً: شفاف‌سازی و ارائهٔ بیلان کاری وظیفه قانونی شهرداری است پس مطلع باشید که چنین امری تاکنون محقق نشد و جای بسی سؤال است بدون پاسخ و جوابش را در آخرت خواهیم شنید.
به خاطر فشرده شدن متن از جزئیات دیگر صرف‌نظر می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر شهرداری مناسبشان و جایگاه این نهاد انتخاب و معرفی گردد.
اللهم عجل لولیک الفرج
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که از نوشتن چنین مطالبی پشیمان نشوی...
شهر به حالت ایده ال و سیر صعودی خودش رو داشت به خوبی طی میکرد ولی متاسفانه شورای شهر بزرگترین اشتباه خود رو در بدو کار انجام داد، خواهیم دید و قضاوت خواهند کرد
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دیشموک در دوره آقای روشن با توجه به بدهی های که از قبل وجود داشته و با توجه وضعیت اقتصادی کشور، اقای روشن کاری کرد کارستان، و انشالا که شورای شهر با انتخاب جناب آقای حسن امیریان بعنوان شهردار شاهد پیشرفت و توسعه دوچندان شهرمان باشیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1