تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۲۷۱۳۹۶

از ۳۱۳ کهگیلویه و بویراحمد ایرانسلی تا پیشنهاد «حاج زارع» برای وزیر ارتباطات (+عکس)

۴
۰
کبنا ؛نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات برگزلر شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ریاست استاندار و مدیران این استان برگزار شد.
۳۱۳ ایرانسلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
در این جلسه  مدیرعامل شرکت ایرانسل از سرمایه‌گذاری ۱۲۸۵ میلیارد ریالی ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این استان رتبه ۱۳ شبکه کشوری ایرانسل را دارد.
قلمبر دزفولی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ایرانسل در ابتدای راه‌اندازی تاکنون یک هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال در این استان سرمایه‌گذاری کرده که ۳۳ میلیارد ریال آن مربوط به سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه این شرکت تا پایان امسال ۴۱۶ میلیارد ریال در حوزه تلفن همراه سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: در حوزه اینترنت ۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌‍گذاری شده که برای سال ۹۶ هم یک میلیارد دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود.
وی تصریح کرد: ۳۱۳ هزار مشترک فعال در حوزه ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۲۹ روستا و ۲۳۶ کیلومتر جاده تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته است.
دزفولی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در شبکه ایرانسل رتبه ۱۳ کشور را دارد.
مدیرعامل شرکت ایرانسل، گفت: در ۵۹ روستای استان ایرانسل نسل سوم نصب شده و ۱۲۸ مورد دیگر در حال اقدام است که ۱۷ شهر و پنج دهستان تحت پوشش نسل سوم ایرانسل هستند.
وی تصریح کرد: در ۷۲ روستای استان ایرانسل نسل چهارم نصب و راه‌اندازی شده و ۵۵ مورد دیگر در حال نصب است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: تمام شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نسل دوم را دارند ضمن اینکه در پنج شهر ایرانسل نسل سوم نصب شده و در ۱۲ شهر در حال نصب است.
بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان به بهره برداری رسیده است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تا پنج سال آینده در حوزه خدمات فناوری زیرساختی فیبر نوری، تار نوری جایگزین سیم مسی در منازل می شود.
رسول سراییان افزود: در مجموعه مخابرات ایران، بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۹ میلیارد تومان در بخش ارتباط سیار سرمایه گذاری مجدد می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: هیچگونه عقب ماندگی در حوزه اینترنت نسبت به کشورهای پیشرفته نداریم و همچنین در بخش فناوری فیبرنوری به عنوان فناوری برتر زیرساختی و دسترسی در کشور، طی پنج سال آینده سیم مسی، به تار نوری تبدیل می شود، و زیرساختی را ایجاد می کند که بر اساس آن دولت الکترونیک و فناوری های کسب و کار بر محور این زیرساخت برقرار می شود.
سراییان گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت همکاری همه متولیان تحقق توسعه و پیشرفت بالایی را شاهد خواهیم بود و همچنین اشتغالزایی در این حوزه افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در دولت ایران در حوزه فناوری نسل سوم و چهارم به روزترین تکنولوژی را دارد و در این خصوص عقب‌ماندگی در این خصوص ندارد.
سراییان بیان کرد: سال گذشته در حوزه فیبرنوری اقداماتی انجام شده که تا پنج سال آینده تار نوری جایگزین سیم می‌شود.
وی با بیان اینکه ادارات متقاضی اتصال به فیبرنوری در استان نیازمندی خود را اعلام کند، گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات تامین و در حال نصب است.
 
غلام محمد زارعی، نماینده بویر احمد و دنا در مجلس
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان دارای قابلیت های فراوان طبیعی و انسانی بوده و امید است استان به عنوان پایلوت فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شود.
غلام محمد زارعی، افزود: در همه زمینه ها استان می تواند پایلوت مناسبی برای توسعه باشد، و رشد و پیشرفت یابد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صدور مجوز پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان نیاز است و می توان از این ظرفیت برای توسعه مخابراتی، ارتباطی و سایر حوزه ها استفاده کرد.
زارعی اظهار کرد: وزیر ارتباطات برنامه های خوبی برای توسعه استان دارد و امید است این مهم عملیاتی شود.
وی با اشاره به انواع ظرفیت‌های موجود در این استان، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در منطقه مرکزی زاگرس محل تردد سایر استان‌ها است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت توسعه در حوزه فناوری اطلاعاتی و مخابراتی انتخاب شود و در چهار سال آینده این استان را پیشتاز در این زمینه به کشور معرفی کنیم.

زارعی به بیان دومین پیشنهاد خود پرداخت و گفت: این استان به لحاظ نیروی انسانی برتر و ممتاز است و بار علمی و تحقیقاتی آن بسیار خوب است.

وی تبیین کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم مجوز پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توانمندسازی این حوزه در استان ما راه‌اندازی و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر ارتباطات برنامه‌های خوبی برای بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات استان دارد.

 

 
---------------------------------
عکس: طهمورث دوستکام
-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

جمشیدیان
Iran, Islamic Republic of
مدیران ضعیف دولت روحانی هیچ کاری نمیتونن بکنن ..استانداری موسی خادمی استان را ...
سارا
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا همه اخم کردن انگار طلبکاران از هم..یکی هم که اون وسط خوابش برده
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی بگو زارعی تو رفتی چه کنی وقتی هیچ کار نیتری کنی
دوست
Iran, Islamic Republic of
دولتی که...ه از رئیس جمهور تا وزراش همه ضعیفن چطور از مدیران پایینش انتظار قوت باشه.
حرفای بیطرف تو جلسه رای اعتماد یه بار مرور بشه مشخصه که وزرا با . تو مجلس رای آوردن نه براساس سوابق موفق مدیرتی و شایستگس کاری
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1