تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۷۰۶۵۳

کاروان سلامت به «لوداب» سفر می‌کند/موفقیت‌آمیز بودن اولین جراحی قلب توسط پزشک هم استانی /تشریح پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی حوزه بهداشت و درمان

۴
۰
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از موفقیت آمیز بودن اولین جراحی قلب در یاسوج توسط دکتر سلام نیا پزشک هم استانی و عضو هیئت علمی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، دکتر اورنگ ایلامی در برنامه تلویزیونی نگاه روز از شبکه استانی دنا اظهار داشت: تا قبل از این جراحی قلب در بخش آنژیوگرافی و قلب یاسوج توسط پزشکان غیر بومی از جمله پزشکانی از اراک انجام می‌گرفت.
وی با تشریح اهم پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت سال جاری عنوان کرد: مرکز بهداشتی تنمک، شاه غالب سیلاب و کلوار و پوله زیلایی، خانه‌های بهداشت نازمکان، سعادت آباد، آب شیرین، خانه پزشک کریک و کلینیک دندانپزشکی گچساران در این هفته افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند.
ایلامی ابراز کرد: در آخرین روز هفته دولت کاروان سلامت دانشگاه علوم پزشکی، با هدف ارائه خدمت در حوزه پزشکی و دندانپزشکی به منطقه محروم لوداب سفر می‌کند.
وی با بیان اینکه در این کاروان پزشک متخصص قلب نیز حضور دارد، افزود: کلینیک سیار دندانپزشکی در اولین روز کاری به جامعه هدف یعنی افراد زیر ۱۶ سال و زنان باردار خدمات رایگان ارائه می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون ۲۸۰ پروژه در بخش بهداشت و درمان استان اجرایی شده که از این تعداد ۲۰۰ مورد بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۸۰ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.
وی از در دست اجرا بودن ۵۸ پروژه بهداشتی در استان خبر داد و افزود: احداث ۵ بیمارستان با ۵۶۸ تخت، ۳ کلینیک تخصصی، یک اورژانس شهری، یک مرکز غربالگری، ۲ زایشگاه و دانشکده دندانپزشکی، بهداشت و پرستاری در دست اجرا است.
ایلامی خاطرنشان کرد: سرعت اجرای پروژه دانشکده دندانپزشکی متناسب با رشد تربیت دانشجویان این رشته نبوده، که البته برای پر کردن این خلع از سایر فضاهای دانشگاه استفاده خواهیم کرد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد مولفه‌های موثر بر سلامت خارج از دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری یعنی شوراهای شهر و شهرداری‌ها برای ارتقای سلامت و شاخص‌ها با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
تحول سلامت استان هم از نظر تجهیزات و هم از نظر کارهای عمرانی از افتخارات دکتر چمن است افسوس که قدرش را ندانستیم و بعد از وی خیلی از پروژه ها تعطیل شدند
همکار بیمارستان امام سجاد
Iran, Islamic Republic of
مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب دو سال پیش با حضور وزیر بهداشت و با همت مسولین وقت علوم پزشکی راه اندازی شد و به همت دکتر شفیعی جراح قلب قبلا دهها عمل قلب انجام شد....!
Iran, Islamic Republic of
هرچه کار وپرروژه درگذشته بوده زمان افتتاحشان رسیده
سینا
Iran, Islamic Republic of
معاونتها ضعیفند درراس دانشگاه هم برنامه مدون نیست وندارند، فقط دکترمحرابی ازگذشته مانده خوب وبابرنامه است سرعت پروژهها بسیار پایین است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1