تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۲۷۰۵۵۹

از مصادیق داعش تا مظاهر اسلام

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛
 سعید کرمی
جنایات جنون‌آمیز و گستره حضور تکفیریان مصطلح به داعش، این جریان منحرف را بیش از سایر گروه‌های تروریستی شهرت داده است و تقریبا هر روز گزارشی از توحش و خونریزی این گروه در صدر اخبار جهان می‌نشیند و برآیند همه آنها داعش را یک مسلک وابسته به استعمار و نسخه تجویز شده استکبار معرفی می‌کند که دیر یا زود محکوم به زوال است.
اما قطعا یکایک افرادی که با ادعای مسلمانی، داعش را لعن می‌کنند، قرابت و فاصله خود با قساوت این گروه را بعید مطلق می‌پندارند در حالی که هستند کسانی که ضمن تنفر از این گروه، به لحاظ عدم تعهد به اندیشه‌های اسلامی و سیره مسلمانی، شباهت‌شان با داعش، تعبیر دو علت متناقض با معلولی متشابه است.
اگر افعال داعش را صرفا از منظر تعریف وارونه ذاتیات اسلام و تحریف چهره مسلمانی واکاوی کنیم، و جریان داعشی را اجمالا مجموعه افرادی بنامیم که با پرچم مزین به ریشه‌ای‌ترین شعار اسلام و منقوش به رکن رکین توحید، ترجمان اسلام را در ذائقه بشریت تلخ و مشمئز کرده و اعتبار مسلمانی را مخدوش و مشتبه می‌کنند، آنگاه می‌توان ادعا و اثبات کرد که مصادیق بسیاری از این تعبیر در جامعه وجود دارد که اگرچه با شیب ملایمتر و صراحت کمتر، اما تحلیل عملکرد آنها جز به ایجاد بازخوردی مشابه و موازی داعش تفسیر نمی‌شود.
مستند به استدلال بالا، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلابی که شهیرترین پرچم‌دار مکتب اسلام و ولایت و سمبل مسلمانی در جهان است، هر شخصی که در دولت اسلامی و ذیل نشان جمهوری اسلامی ایران، موجبات یأس از اسلام، تردید در کارآمدی نظام اسلامی و تشکیک در ایدئولوژی انقلاب را فراهم کند، و هر کس که به نام مسلمانی و داعیه دیانت، عامدانه و آگاهانه، مغایر با نظام اخلاقی اسلام و سیره مسلمانی عمل نماید، به گونه‌ای که صورت دین را منفور و برای امت اسلامی هزینه حیثیتی ایجاد نماید را می‌توان از مصادیق بارز جنود شیطان در آستین اسلام و داعش پنهان بر سفره انقلاب دانست.
اگر قائل به این واقعیت روشن باشیم که تمام امید و انتظارات مردم از نظام و انقلاب و نتیجتا حکومت اسلامی با عملکرد مسئولین و مدیران خرد و کلان به منصه ظهور و اجابت خواهد نشست، خواهیم پذیرفت که در حوزه مدیریت و مسئولیت در نظام اسلامی جهت حفظ وجهه و متن بیرق اسلام و همچنین اصل الگوپذیری و تسری فساد از خواص به عوام، لزوم احتیاط در برخوردها و مراعات اصول، وجوب و اقتضای بیشتری دارد.
فلذا در نظام اسلامی و انقلاب مردمی ایران، مدیر انقلابی و مسئول مسلمان صرفا با ادعا و ظاهرسازی تعریف نمی‌شود بلکه میزان عملکرد وی بر مبنای سیاست اسلام و آرمان‌های انقلاب و تصویری که از حکومت اسلامی و مشی انقلابی در ذهن توده مردم ایجاد می‌نماید عیار و اصالت او را مشخص می‌کند؛ که نیروی اسلامی و مجری انقلابی باید در حقیقت مظهر تعهد اسلامی و تفکر انقلابی و مؤید مشروعیت و تجلی کارآمدی انقلاب باشد، چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به هیئت دولت (سال۸۲) می‌فرمایند: "مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت‏خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست".
لهذا برخی مدیران که توان رفع دغدغه و گشایش امورات مردم را دارند و عامدانه منافع ملت را به مصالح خود می‌فروشند، و برخی از مسئولان که توان مدیریت و مهارت اجرایی در انجام وظایف محوله را ندارند و به هردلیل و طریقی کرسی مسئولیتی را اشغال کرده‌اند، عوامل یأس از نظام اسلامی و سوء‌ظن به انقلاب بوده و وجه‌افتراق چندانی با داعش و امثالهم نخواهند داشت، چرا که هزینه ناکارآمدی و قصور ایشان، تحمیل به نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد.
عصاره کلام اینکه هر مسئولی در هر رده و رسته‌ای که با یک امضاء بی‌توجه و دستور ناپخته و مصوبه نسنجیده و احیانا مصلحت نامشروعی، موجبات اخلال در معاش و امورات جاری مردم را فراهم نماید و همین موضوع پیش‌زمینه ولو غیرمستقیم ارتکاب فساد و فحشا و قتل و جنایت و خودکشی و چالش در معاد کسی شود، در تمام این موارد شریک جرم و چه بسا متهم اصلی خواهد بود؛ و مگر نه این است که بخش اعظمی از نیروهای عملیاتی و انتحاری داعش، افراد از خود مانده و از جامعه رانده‌ای هستند که در پرتو کژکارکردهای اجتماعی و نارسایی دستها و دستگاه‌های ناکارآمد و معضلات حل نشده جوامع مختلف، سرشار از عقده‌های متراکم و بیماریهای روانی و قربانی تبلیغات اغوا کننده و تطمیع مالی و... شده‌اند و چنین فجایع وحشیانه‌ای را رقم می‌زنند.
لا حول و لا قوه الا بالله
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود جناب کرمی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی جناب مهندس کرمی
Iran, Islamic Republic of
با.. وطنی چه کنم با این اندیشه های..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1