تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۲۷۰۴۲۱

از افتتاح پروژه‌های دنا تا گل به خودی «حاج فتاح» و «حاج زارع» / آسفالت نمی‌خواهیم آب برسانید (+ تصاویر و حواشی داغ)

۴
۰
کبنا ؛ 
 
روز گذشته نماینده مردم بویراحمد و دنا به همراهی معاون سیاسی و برخی مدیران استانی و شهرستانی و به مناسبت هفته دولت، اقدام به افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه نمودند.
به گزارش کبنا، در این سفر برخی پروژه‌های در زمینه‌های راه سازی، طرح‌های هادی روستایی، ورزشی و پرورش ماهی کلنگ زنی و یا افتتاح شدند.
افتتاح و کلنگ زنی ۵۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا
 
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
غلام محمد زارعی شامگاه شنبه در آیین کلنگ زنی ۱۶.۵ کیلومتر جاده اصلی یاسوج سی سخت افزود: در چهار سال گذشته از نظر وضعیت راه‌های روستایی ۵۰ درصد زیر متوسط کشوری بودیم و در حوزه جاده‌های ارتباطی نیز وضعیت چندان مناسب نبود.
زارعی خاطر نشان کرد: در چهار سال اخیر شاهد اقدامات مناسبی بوده‌ایم و اخیراً اتصال آزادراه یاسوج به آزاد راه اصفهان شیراز به آگهی رفته است.

 
 
وی از اقدامات مناسب در راستای ایجاد پل شهید نجفی خبر داد و بیان داشت: این پل یکی از زیباترین پل‌های کشور خواهد بود.
زارعی تصریح کرد: هر روز شاهد پیشرفت و توسعه در استان هستیم و به برکت ایثارگری‌های شهدا اقدامات خوبی انجام می‌شود، و ادامه راه شهدا و خدمت به مردم به عنوان اولویت مسئولین است.
 
اختصاص ۳۰ میلیاردتومان به ورزش شهرستان‌های بویراحمد و دنا
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت به حوزه ورزش شهرستان‌های بویراحمد و دنا اختصاص خواهد یافت.
غلام محمد زارعی در آیین افتتاح چمن مصنوعی روستای کوخدان شهرستان دنا افزود: در دوسال گذشته نیز اعتبارات مناسبی برای این بخش تخصیص یافت.
 

 
زارعی با اشاره به افتتاح پروژه چمن مصنوعی روستای کوخدان تصریح کرد: این پروژه در زیربنای ۱۰۰۰ متر و از اعتبارات وزارت نفت ساخته شده است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه در زمستان سال گذشته اجرایی شد و با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.
زارعی از ساخت چندین چمن مصنوعی و زیرساخت ورزشی در آینده خبر داد و گفت: در روستای کوخدان نیز از این ظرفیت برای افزایش نشاط و توسعه ورزش استفاده خواهد شد.
فاز اول پروژه طرح ماهی ۸۰۰ تنی در شهرستان دنا افتتاح شد.
غلام محمد زارعی در آیین افتتاح پروژه طرح ماهی در روستای خرسان گفت: فاز اول این پروژه قابلیت تولید ۳۰۰ تن ماهی در سال را دارد که به مرور زمان برای تحقق فاز دوم این طرح تلاش خواهد شد.
زارعی بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است که از این مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات و باقی آورده سرمایه گذار است.
 

 
نماینده بویراحمد و دنا با اشاره به اینکه برای این طرح از ظرفیت آبی رود خرسان استفاده شده است، اشتغال زایی این پروژه را ۳۰ عنوان کرد.
وی افزود: چندین پروژه طرح ماهی در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
زارعی گفت: باید موانع تولید و اشتغال برداشته شود و برای تحقق این امر در استان تلاش شود.
افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار باغات کریک شهرستان دنا
پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای باغات روستای معصوم آباد کریک شهرستان دنا به بهره برداری رسید.
غلام محمد زارعی روز شنبه در آیین افتتاح این پروژه گفت: با تحقق این پروژه ۲۰۰ هکتار از باغات منطقه تحت پوشش سیستم تحت فشار آبیاری قرار گرفته است.
زارعی عنوان کرد: میزان پوشش اشتغال زایی این پروژه ۲۵۰ خانوار است وبرای اجرای آن ۳۰۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
 

 
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته‌های ما و دغدغه‌های به حق مردم کریک ایجاد و توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار است.
زارعی با اشاره به مزایای آبیاری تحت فشار تصریح کرد: جلوگیری از هدر روی آب، افزایش کیفیت کاری و بهبود و توسعه کاشت محصولات از جمله مزایای آبیاری تحت فشار است.
افتتاح طرح هادی سه روستا با جمعیت ۹۳۰ خانوار
سه پروژه اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان دنا بهره برداری رسید.
غلام محمد زارعی گفت: اولین طرح عملیات اجرای ۱۲۰۰۰ متر مربع آسفالت معابر روستای کوخدان سی سخت است و تعداد خانواده تحت پوشش طرح ۱۴۰ خانوار است.

 
 
زارعی بیان کرد: محل تامین اعتبار این پروژه ازمحل استانی و نفت است و ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمان شروع پروژه در سال ۹۵ بود و این پروژه در سال جاری به بهره برداری رسید.
زارعی تصریح کرد: عملیات گازرسانی در سالهای گذشته باعث تخریب آسفالت این منطقه شده بود که توفیق شد که با تلاش مسئولین اجرای آسفالت این روستا محقق شود.
 
 
 
همچنین در آیینی دیگر طرح هادی روستای <<بن زرد>>سفلی افتتاح شد.
غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این پروژه گفت: این پروژه با اعتبار ۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و نفت تامین اعتبار شده است.
زارعی بیان کرد: حجم عملیات این پروژه اجرای ۲۲۰۰۰ متر مربع آسفالت معابر روستا است.
وی افزود: این عملیات در سال ۹۵ کلنگ زنی و در سال ۹۶ به بهره برداری رسید.
 

 
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تعداد خانوارهای بهره بردار این پروژه را ۳۱۰ خانوار عنوان کرد.
در آیینی دیگر پروژه طرح هادی روستای <<توت نده>>با اعتبار ۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و نفت به بهره برداری رسید.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این افتتاح گفت: ۲۵۰۰۰ مربع عملیات آسفالت روستای توت نده با پوشش ۴۸۰ خانوار به بهره برداری رسید.

 
حاشیه‌های سفر
این دیدار حواشی هم داشت که برخی جالب و برخی هم لزوم پیگیری مسئولان در خصوص مشکلات را نمایان می‌کند.
طنز: گل به خودی معاون سیاسی و نماینده مجلس!
پس از افتتاح چمن مصنوعی، روستای کوخدان در شهرستان دنا، به اصرار همراهان و خبرنگاران، مدیرکل ورزش و جوانان استان که تا همین چند لحظه پیش جز تیم زارعی و فتاح محمدی در افتتاح پروژه‌ها بود، به عنوان دروازبان درون دروازه قرار گرفت و آماج شوت‌های سهمگین این دو نفر قرار گرفت که اتفاقاً هر دو را گل خورد تا یکی از خبرنگاران به شوخی بگوید «اینم گل به خودی» مسئولان!
 

 


 
اما نکته جالب‌تر این پلانتی کشی، فریب علوی توسط غلام محمد زارعی بود که ابتدا با جدیت به سمت هجوم برد و در حالی که علوی منتظر شوت محکم بود با یک جاخالی از کنار توپ گذشت و علوی را در همان حالت، جدی نگه داشت.
دو گاری آسفالت نمی‌خواهیم! آب برسانید!
در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای توت نده، یکی از اهالی که سن بسیار بالایی هم داشت با آوردن اسنادی در خصوص پیگیری یک مشکل خطاب به زارعی و محمدی گفت: ما محتاج دو گاری آسفالت نیستیم! به این جوانان نگاه کنید همه بیکارند، این زمین‌ها آب می‌خواهند، به ما آب برسانید. که البته مسئولین هم قول دادند هر چه از دستشون بر می‌آید انجام دهند و موضوع را پیگیری کنند.

 
 
ترافیک و انسداد جاده
پس از افتتاح طرح آبرسانی تحت فشار روستای کریک، عده ای از اهالی روستا از مسئولین تقاضای چند دقیقه ای وقت برای بیان مشکلات خود نمودند که گویا تدارک ویژه هم دیده بودند و داخل یک باغ صندلی و میز و میکروفون هم آورده بودند. یکی از اهالی که معلمی بازنشسته بود به مدت طولانی صحبت کرد و در ادامه کار به درازا کشید و مباحث مطرح شده یکی یکی مسئولین را پای میکروفون کشاند. این تاخیر زیاد و عرض کم جاده ترافیک سنگینی درست کرد و باعث اعتراض برخی راننده هاشد البته با توجه به مشکل راهبندان به وجود آمده مسئولین جلسه را پایان داده و به سوی مقصد بعدی حرکت نمودند.
 

 
 
 
مشکل همیشگی که داد همه را درآورده است
یکی دیگر از موضوعاتی که در بخش حواشی گزارش منتشر می‌شود، عدم آنتن دهی و نبود اینترنت در اکثر روستاها بود که زارعی باز هم مانند گذشته بیشتر از مردم گلایه مند این موضوع بود و از مسئولان می‌خواست به این وضعیت پایان دهند. زارعی می‌گفت برای ما پذیرفته شدنی نیست که وضعیت آنتن دهی در مناطق روستایی تا این حد ضعیف باشد و برای چندمین بار این تذکر را به مسئولین مربوطه داد.
 
روستای تاریخی که فقط ۵ کارمند دولتی دارد!
در بخش پایانی سفر که قرار بود مسئولین و هیئت همراه به روستای میمند جهت افتتاح طرح ماهی بروند، تعدای از گروه شامل مسئولین به روستای تاریخی"لما" رفتند و با یک آزاده دیدار کردند. در این دیدار فتاح محمدی که خود از یادگاران دفاع مقدس است به همراه زارعی لوح سپاسی به این آزاده تقدیم نمودند.
در حاشیه‌ی این دیدار یکی از اهالی روستا به مسئولین گفت: آیا زیبنده نظام جمهوری اسلامی است که روستای پرجمعیت و تاریخی "لما" فقط ۵ نفر کارمند دولتی داشته باشد که سه نفر آن‌ها هم معلم و دو نفر دیگر نیری انتظامی باشند؟
 

 
روحانی که کارآفرین بود
نکته دیگر و جالب که از دید زارعی هم دور نماند، کارآفرین و مالک پروژه طرح ماهی روستای خرسان بود که یک روحانی بود و زارعی در این زمینه گفت: کار شما نشان داد که یک روحانی می‌تواند ضمن مسائل معمول طلبگی و روحانیت، در اشتغالزایی و طرح‌های اقتصادی هم کمک کار جامعه باشد.

 
 
و نکته آخر نوشته ای بود که بر در یک مغازه چسبانده شده بود و از مشتریان خواسته بود در صورت قفل بودن مغازه و نیاز به خرید به شماره‌ی همراهش تماس بگیرند که وقتی ما اینکار را کردیم، در مسجد حضور داشت و پس از چند دقیقه خود را رساند و کار ما را راه انداخت و دوباره برگشت!
 

 
خودرویی که در جاده تصادف کرده بود و خوشبختانه تلفات جانی نداشت!


 
گزارش و عکس: مهدی مرادی
نام شما

آدرس ايميل شما

استاندار
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده وزارت نفت
اصلاح طلب نادم
Iran, Islamic Republic of
آقای زارعی مشکل شهرستان دنا فرماندار ومدیرانش میباشد .چرا سرتو کردی زیر برف؟فرماندار دنا نیروی جنابعالی نیست اکثریت مدیران مخالف تو بودند ..چرا اقدامی درجهت تغییر آنها نکردی؟مطمئن باش خودت ضرر میکنی
امير
Iran, Islamic Republic of
بودجه استانی ونفت؟ یعنی چی ؟یعنی اینکه از نفت امتیاز گرفتید!؟
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارع آسفالت را ول کن بچه های مردم از بیکاری همه راهی عسلویه برای کارگری شده اند وهمه دارای تحصیلات دانشگاهی هستن باید بحال این جوانان خون گریست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1