تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۷۰۳۰۴

کناری: مسئولین به خشک‌سالی کهگیلویه و بویراحمد بها نمی‌دهند/ پدافند غیرعامل بی‌اهمیت‌ترین موضوع استان

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمدگفت: متأسفانه ریشه‌کنی گیاهان و خشکیدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است و هیچ مسئولی هم در استان به بحران خشک‌سالی اهمیت نمی‌دهند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی استان به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: دولت نسبت به گذشته برای خدمات‌رسانی به مردم باید بهتر عمل کند.
محنایی بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در زمینهٔ آینده‌پژوهی و آینده‌نگری یعنی تحلیل وضع موجود و برنامه‌ریزی برای مقابله خطرات و تهدیدات، کارگاه‌های فراوانی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان‌های استان برگزار کرده است.
وی بابیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی به‌اندازه‌ای مهم است که در دو سال اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور هم بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و در مراسم تحلیف، مهم‌ترین اولویت دولت را زمینه اقتصادی دانست.
وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی جهش به سمت خودکفایی است، بیان کرد: کشوری که شعارش استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، باید در تأمین محصولات استراتژی و نیاز داخلی خود، خودکفا شود.
وی با اشاره به تولید داخلی، اظهار کرد: پس از پسابرجام سرمایه‌گذاران خارجی زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کرده‌اند.
وی با اشاره به تولید علم و فناوری در کشور، بیان داشت: امروزه کشورهای توسعه‌یافته به دنبال فناوری‌های نوین هستند، و اقتصاد باید در راستای دانش‌بنیان حرکت کند و از فناوری‌های جدید بهره‌مند شود.
به گزارش کبنا، شاهرخ کناری مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بابیان اینکه مقام معظم رهبری هم به‌ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل اشاره دارند، گفت: اگر به پدافند غیرعامل کشور اهمیت داده نشود، تمام دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد.
کناری اظهار کرد: بسیاری از مدیران استان به پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و طرح‌ها اهمیت نمی‌دهند و فقط به دنبال بودجه برای پروژه جدید هستند. کلیه طرح و پروژه‌های دستگاه های اجرایی الزاما باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد.
وی بیان داشت: متأسفانه ریشه‌کنی گیاهان و خشکیدگی درختان بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است، و هیچ مسئولی به خشک‌سالی در استان اهمیت نمی‌دهد.
وی تصریح کرد: برای حفظ محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم.
وی بابیان اینکه جنگ سایبری و زیستی به جنگ‌های نظامی اضافه‌شده است، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در کشور ضرورت دارد، باید بپذیریم که کشور در معرض خطر و هجوم دشمن است.
وی بیان داشت: فضای فیزیکی مطلوبی در ادارات استان ایجاد نشده است، و متأسفانه مدیران و مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی استان منشور پدافند را در ادارات نصب نکرده، و به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.
کناری تاکید کرد: طبق قانون پدافند اگر مدیری زمینه‌های پدافند را رعایت نکند و در آن سازمان اتفاقی رخ دهد، آن مدیر مقصر است، و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا زمانی که ادارات فضای فیزیکی برای پدافند نداشته باشند، بودجه ای برای افتتاح طرح و پروژه ای به آن اداره اختصاص ندهد.
وی اظهار کرد: دستگاه ها موکلف‌اند یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته به تملک دارایی ها را در زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند.
وی بیان داشت: بازرسان و مهندسان سازمان نظام مهندسی استان موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان های در حال ساخت و ساز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

123
Iran, Islamic Republic of
بدتر از خشکسالی مدیرانی هستند که الفبای مدیریت را بلد نیستند ولی الان ...
دنا
Iran, Islamic Republic of
مسئولین فقط در فکر اضافه کار و پاداش و تشویقی و کارانه هستند کسی در فکر فردا نیست دو دستی صندلی را گرفتند از دستشون خارج نشه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1