تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۷۰۳۰۰

شنای خلاف جهت مسیر شورای شهر گچساران

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حبیب خوشبین
آنچه که سال‌ها مردم این استان را در دنیای سیاست و مدیریت، به‌شدت آزرده و ناامید کرده بود، انجام کارها بر پایه قوم مداری و سیاست بازی بود. نیازی به پرداختن به جزییات نیست اما مهم‌ترین عامل واپس ماندگی شهرستان‌های گچساران و باشت برخوردهای تبعیض آمیز و عدم شایسته سالاری در به‌ کارگیری‌هاست. در دنیای سیاست، ما کمتر کسانی را می‌دیدیم که از راه علمی وبا کمک تخصص خود به مقامی رسیده باشد بعد وارد سیاست شود. ملموس‌ترین گزینه ای که برعکس این روند را طی کرد، دکترغلامرضا تاجگردون بود که پله پله به مدد شایستگی خود به بالاترین پست مدیریتی در سازمان متبوع خود دست یافت، بعد خود را برای نمایندگی مجلس در محروم‌ترین شهرهای کشور کاندیدا کرد. اما این روزها شورای شهر گچساران در انتخاب شهردار جدید نشان داد که در نظر دارد، شایسته سالاری و خدمت را به دور ازقومیت وسیاست زدگی بنیان نهد. چینش این دوره شورا به شکلی بود که طبق روال گذشته امکان انتخاب ظفری به‌عنوان شهردار وجود نداشت. ظفری در طول دوران تحصیل و تدریسش با ارایه مقالات علمی (طراح نوسازی بافت فرسوده شهرهای دوگنبدان، ماهشهر، اندیمشک، اهواز و مشخص نمودن ایستگاه‌های آتشنشانی شهر اهواز) شایستگی خودرا طوری به اثبات رساند که حتی رقیبانش در انتخابات اذعان داشتند وی توان مدیریت در کلانشهرها رانیز دارد. به‌جز این یک مورد هیچکدام ازامتیازات معمول را به‌عنوان اهرم فشار برای انتخاب شدن در شورا را در اختیار نداشت. در انتخابات به‌عنوان یکی از رقیبان سرسخت این دوره اعضای شورا بود، و اعضای همفکر او در شورا نیز در اقلیت بودند و از طایفه و فامیلهایش هیچکدام در شورای این دوره حضور نداشتند، برعکس توان علمیش در سیاست چنان برجستگی نداشت که هم فکران سیاسیش در بیرون از شورا برایش زد و باند و لابی کنند و تاجایی که شخصیتش را می‌شناسیم خود وی نیز اهل لابیگری نبود یا قدرتش را نداشت. بنابراین گرچه هنوز قضاوت در مورد عملکرد شورا و شهردار گچساران خیلی زود است اما اعضای این دوره شورا این امیدواری را به وجود آورده که قصد خدمتی به دور از آفت‌های معمول مدیریت مناطق عشیره ای که قوم مداری و سیاست زدگی است، را دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Romania
واقعا شورای شهر با این انتخاب نشان دادن که که قصد کار کردن ،خدمت به مردم و تغیر را دارند،برای اولین حرکت عالی بود ،خسته نباشید و خدا قوت.
دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای ظفری انسان متدین و باشرفی است همانطور که در انتخابات مشخص شد- برای کرسی شورا نه رای خرید و نه شام داد
مهندس عمران
Iran, Islamic Republic of
آقای خوشبین واقعا ازت معلومه که خوشبین هستی.
آخه مرد حسابی مگه مقاله دادن میشه دلیل بر انجام یک کار اجرایی سختی مثل شهرداری. واقعا حال آدم بد میشه از این نوع تحلیل های آبکی.
عاشق شهدا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که خوشبینی.شورای چه کشک چه.سی ناصر.....‌.؟؟؟؟؟؟
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1