تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۲۶۹۸۱۹

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۵ طرح با اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ پروژه آب‌رسانی روستایی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.
فیض اله پاسره در خطبه‌های نماز جمعه شهر چیتاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات نظامی است که باوجود آمدورفت دولت‌های متعدد همچنان به دنبال ایجاد شرایط ایده آل برای مردمش است.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر با پیشنهاد دولت، تلاش و پیگیری نمایندگان و موافقت رهبر گران‌قدر انقلاب، مبالغ بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی که مختص به سرمایه‌گذاری و اشتغال است برای توسعه و آبادانی روستاها و به‌ویژه درزمینه آب‌رسانی تخصیص داده شد.
پاسره گفت: از این اعتبارات حدود ۳۸۱ میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد که با پروژه‌هایی که تعریف کردیم و پیشرفت خوب و قابل‌قبول مجتمع‌ها و پروژه‌های آب‌رسانی در سطح استان تقریباً تمام این بودجه جذب و تزریق شد.
وی با اشاره به اینکه از ۱۶۷۶ روستای استان قریب به ۱۴۰۰ روستا دارای تأسیسات آب هستند، گفت: ۱۸ مجتمع آب‌رسانی و ۸ پروژه تک روستایی برای استان تعریف شد که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
پاسره افزود: از سویی همزمان با عملیات اجرایی و عمرانی، درزمینه سلامت آب اقداماتی در این چند سال تدارک دیده شد.
وی گفت: تجهیز مخزن‌های آب روستایی به روش نوین گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام، در راستای سلامت بهتر و همچنین خطرات کمتر عملیاتی شد و هم‌اکنون ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام در سطح استان نصب‌شده که بنا داریم این روش را برای کل استان و همه مخازن آب روستایی اجرا کنیم.
مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: از سویی مطالعه و تحقیق در خصوص سلامت آب، بررسی و ارزیابی مستمر سلامت و کیفیت آب همواره در دستور کار بوده و در این زمینه نیز یکی از بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب در بین شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور را با پیشرفتی بالای ۹۰ درصد با بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات آماده بهره‌برداری کردیم. لارم به ذکر است اخیراً اقدام خرید (gc.mass) دستگاه جی سی مس نمودایم و این دستگاه قادر به سنجش آلاینده‌های عالی و سموم است و یکی مدرن‌ترین وسیله‌های موردنیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است
پاسره ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و مبارزه جدی با فساد مبحث دیگری بود که با توجه به اهمیت و حساسیت آن و به‌ویژه تأکیدات رهبر انقلاب در شرکت دنبال کردیم و در این زمینه علاوه بر بررسی فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها، برون‌سپاری خدمات، بستن گلوگاه‌های فساد با بهبود نظارت‌ها و محول شدن بسیاری از فرایندهای خرید تأسیسات آب خود به پیمانکاران، اجرای نظارت‌های مستمر، اصولی و استاندارد در اجرای پروژه‌ها، الزام به خرید کالا و تجهیزات باکیفیت بالای ساخت داخل و مواردی ازاین‌دست، انجام شد.
وی بیان داشت: یکی از مشکلات روستائیان و گلایه‌مندی آن‌ها قرائت کنتورها بود، در این زمینه برای اولین بار در استان قرائت سیستمی، صدور و پرداخت در لحظه با حساسیت بالا و خطای بسیار پایین را هم برای اطمینان روستائیان عزیز و هم برای کاهش هزینه‌های مردم و کاهش هزینه‌های دولت اجرا شد و هم‌اکنون حدود ۱۳۰ روستا تحت پوشش این طرح قرارگرفته‌اند.
فیض اله پاسره در ادامه به لزوم صرفه‌جویی و اصلاح شبکه‌ها برای جلوگیری از هدرروی آب اشاره کرد و گفت: هدرروی آب در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است، بخشی از این به مسئولان برمی‌گردد که باید با اصلاح شبکه و تنظیم فشار آب از هدرروی جلوگیری کنند و بخشی هم به مردم برمی‌گردد که باید با رعایت الگوی صحیح مصرف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر آن کمک کنند.
مدیرعامل آبفای روستایی استان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما انشعابات غیرمجاز است، هم صدمه به تأسیسات آبی مردم وارد می‌شود و هم هدرروی آب، در این خصوص در سال ۹۵ قریب به ۳۵۸۴ انشعاب غیرمجاز شناسایی و برخورد شد و در این چندماهه نیز بیش از ۱۷۰۰ مورد شناسایی این دست انشعابات را داشتیم.
پاسره در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۵۹ هزار مشترک آب روستایی در استان داریم که با تمام توان و باوجود همه کمبودها، تلاش در آب‌رسانی سالم و پایدار به آن‌ها خواهیم داشت و از طرفی سایر روستاها نیز که به‌نوعی و به هر ترتیب تحت پوشش نیستند را نیز رصد می‌کنیم و به آن عزیزان نیز هر موقع که درخواست کنند خدمات‌رسانی خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1