تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۹۷۲۷

از وام‌های که پرداخت نمی‌شوند تا گرد تعطیلی بر چهره کارخانه آجر دهدشت و سهم صفر استان از این صنعت

۰
کبنا ؛نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت و معدن، استاندار و معاونین وی و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت و معدن، استاندار و معاونین وی و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و هر کدام از صنعتگران و کارخانه‌داران استان مطالبی را مطرح کردند.
عظیم شفیعی‌نژاد یکی از مدیران واحدهای تولیدی در نشست خارج از نوبت به صحبت پرداخت و اظهار کرد: مدیران ما و نمایندگان ما در مجلس بهترین ارتباط را با سرمایه‌گذاران دارند و در دورترین نقطه استان جوابگوی آن‌ها هستند.
شفیعی‌نژاد افزود: مسوئولان ما خوب هستند، امنیت سرمایه‌گذاری و اقتصادی هم در استان هست اما مشکل این است که تسهیلات پرداختی پس داده نمی‌شوند.
وی افزود: برای این که حوزه سرمایه‌گذاری استان آسیب نبیند تسهیلاتی که پرداخت شده باید بی‌قید و شرط بازگردانده شوند.
این سخنان کارخانه‌دار و مدیر واحد تولیدی استان در حالی است که در سال‌های اخیر یکی از مشکلات استان استفاده نایجا از تسهیلات بانکی حوزه تولید و عمران در جاهای دیگر بوده به نحوی که برخی افراد به نام سرمایه‌گذار وام‌های کلانی با بهره کم دریافت کردند و برای مثال یا خودروهای آن چنانی خریدند و یا در شهرهایی مانند شیراز و تهران و اصفهان ملک و زمین خریداری کردند و این گونه شد که کمر صنعت و سایر حوزه‌های تولیدی شکسته شد.
 

نماینده کارخانه آجر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از پرداخت نشدن حقوق و مزایای چهارماهه کارگران این کارخانه خبرداد.
یعقوب برنگ‌پور از پرداخت نشدن حقوق چهارماهه ۱۲۰ کارگر کارخانه آجر دهدشت اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: اگر روند کنونی ادامه داشته باشد بدون شک شاهد تعطیلی این کارخانه خواهیم بود.
وی گفت: متاسفانه مشکلات کنونی نگرانی‌های فراوانی برای کارخانه آجر دهدشت بوجود آورده به‌گونه‌ای که احتمال اخراج ۱۲۰ کارگر این کارخانه وجود دارد.
نماینده کارخانه آجر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای راه‌اندازی این کارخانه شده، تصریح کرد: برای راه‌اندازی کارخانه آجر دهدشت فرزند سرمایه‌گذار در سانحه تصادف کشته شد و اکنون که درحال تولید است اما احتمال تعطیلی آن وجود دارد.
برنگ‌پور گفت: کارخانه آجر دهدشت اکنون در حال تولید بوده اما تولیدات آن به‌دلیل رکود در بازار مسکن خریداری ندارد.
وی بااشاره به اینکه فاز نهایی کارخانه آجر دهدشت ۳۶۰ تن تولید در سال با کیفیت بالا خواهد داشت، ادامه داد: تولید کنونی ۱۵۰ هزارتن بوده که خریدار نداریم.
نماینده کارخانه آجر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از بدهی یک میلیاردی به شرکت‌های برق و گاز هم خبرداد و تصریح کرد: مسیرهای ارتباطی برای ارسال تولیدات کارخانه به هیچ عنوان مطلوب نیست.از دولت می‌خواهیم یارانه‌های تسهیلات را برای منطقه محروم بویژه دهدشت ویژه درنظر بگیرند.
راه اندازی پتروشیمی های استان خواسته مردم است
رئیس اتاق تعاونی کهگیلویه و بویراحمد از صفر بودن سهم این استان از صنعت نفت و گاز اظهار تاسف و نگرانی کرد.
لهراسب باقری اظهارداشت: راه اندازی پتروشیمی‌های سه گانه دهدشت، گچساران و یاسوج مورد تقاضای استان است.
وی با برشمردن برخی ویژگی‌های صنعتی و معدنی در کهگیلویه و بویراحمد،تصریح کرد: در دولت یازدهم تسهیلاتی معادل ۱۰۱ میلیارد تومان بابهره ۱۸ درصد به برخی صنایع پرداخت شد.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دولت پیشنهاد می‌دهیم اگر قرار است تعاونی فعال‌تر بشوند نرخ تسهیلات بانکی را در مناطق کمتر برخوردار کاهش دهد.
باقری با اشاره به اینکه اکنون تعاونی‌ها امکان استفاده از بند یک یارانه تولید را ندارند، خاطرنشان کرد: از صندوق توسعه ملی می خواهیم تسهیلاتی برای تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود.
وی گفت: بانک‌ها باید بحث محدودیت منابع و مصارف را در بازده زمانی پنج ساله در کهگیلویه و بویراحمد لحاظ کنند و از سویی دولت بایستی شرکت‌های بزرگ را در استان فعال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1