تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۶۹۶۱۷

دیدار اصلاح‌طلبان بویراحمد با وزیر صنعت و معدن (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛ 
 
برخی از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان با دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور دیدار کردند.
به گزارش کبنا، این دیدار شامگاه پنجشنبه در سالن شماره ۲ استانداری انجام شد. در این دیدار رئیس و معاونان ستاد روحانی در استان دغدغه‌ها و مسایل استان را با دکتر شریعتمداری که در دوران انتخابات ریاست جمهوری مسئول ستاد مرکزی دکتر روحانی را عهده‌دار بود در میان گذاشتند.

این جلسه با واکنش‌های نیز روبرو شد که در سایت‌های استان مطلب زیر در این رابطه منتشر شد؛
هر کدام از مسئولین، چه کشوری چه استانی در این راستا حرکت کند، برای قلم به دستان، اینگونه تعبیر می‌شود که فرد مذکور همان نکته مهم بازی دادن افکار عمومی را دنبال می‌کند.
 
در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی دوست خبرنگاری از یکی از استان‌های توسعه یافته وقتی خبرهای استان را رصد می‌کرد، با کنایه به من می‌گفت: ببینم! شما فکر می‌کنید می‌خواهید سیاست‌های جهانی را تعیین کنید که اینگونه جو متشنج سیاسی دارید؟
البته حرف این بنده خدا این بود که برای استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد، با این همه محرومیت پرداختن به مسائل سیاسی بدون توجه به دغدغه‌های اصلی منطقه که همانا توسعه و پیشرفت است یک سم است.
و اما برخی افراد که در قلم زدن تبحری دارند و به قول معروف تجربه ای را در این چند ساله انقلاب کسب کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند و آن را گوشزد می‌کنند که هر مسئولی در کهگیلویه و بویراحمد بر تنش‌های سیاسی یا قومیتی دامن زد بدانید دنبال پوشاندن ضعف‌های خود در زمینه تخصصی است! انصافاً بی راه هم نمی‌گویند چون در استان کهگیلویه و بویراحمد، دو چیز باعث عدم توسعه شده است: یکی پرداختن به مسائل قومیتی و دومی هم پرداختن به مسائل سیاسی! و هر کدام از مسئولین، چه کشوری چه استانی در این راستا حرکت کند، برای قلم به دستان، اینگونه تعبیر می‌شود که فرد مذکور همان نکته مهم بازی دادن افکار عمومی را دنبال می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین سفر خود را به کهگیلویه و بویراحمد، (انبار باروت سیاست!) اختصاص داد اما متاسفانه ورود خود را با چاشنی انفجاری آغاز کرد و جرقه لازم را به انبار باروت وارد کرد تا منازعات سیاسی را دوباره دامن بزند و از همین اول، اینگونه به ذهن متبادر شود که شریعتمداری برای توسعه صنعت نیامده است. و از همان اول اعلام کند دنبال مطالبات سیاسی برخی گروه‌هاست!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، داریوش بهنیا طی یادداشتی در خصوص اولین سفر وزیر جدید صنعت و معدن پس از تشکیل دولت دوازدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد آورده است: آقای شریعتمداری خوش آمدید و به رسم ادب و مهمان‌نوازیی و به گویش زیبای لری پاتون سر تیلمون.
همان‌گونه که در برنامه چهار ساله تنظیمی از سوی مسؤولان ارشد استانی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم آورده شده است یکی از محورهای اصلی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که به آن در این سند اشاره شده توسعه صنعت است.
البته حرف از صنعت در استانی که به اندازه انگشتان یک دست صنایع بزرگ و اشتغال‌زا در حد کلان ندارد و بخوانید اصلاً ندارد؛ چندان مشکلی را برطرف نمی‌کند.
استانی که کمترین سهم را در حوزه صنعت در کل کشور دارد و همین قحطی واحدهای صنعتی بزرگ می‌طلبد که مسؤولان استانی و کشوری بیش از آن که عزم خود را بر سیاسی‌کاری بگذارند به فکر توسعه صنعت در استان باشند.
 
آقای وزیر خوش آمدی اما انبار باروت منتظر یک جرقه است!
 
اما قابل توجه صنعتگران هم استانی اینکه روز گذشته آقای محمد شریعتمداری بخوانید «وزیر صنعت و معدن و تجارت» وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.
ما نیز نه دوباره بلکه صد باره این حضور را ارج می‌نهیم و قدم ایشان را به روی چشم می‌گذاریم اما سؤال این است با این همه بدبختی و کمبود و فلاکتی که در صنعت استان داریم باید آقای وزیر محترم قبل از دیدار با صنعت‌گران به دیدار سیاسیون استان در یک طیف خاص می‌رفت؟.
سؤال این است که آقای محمد شریعتمداری وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت چه سنخیتی با حوزه سیاسی دارند که باید قبل از هر چیز با سیاسیون استان در یک طیف خاص دیدار داشته باشند.
سؤال دیگر این که آقایان سیاسی که تصویر آن‌ها دیده می‌شود هر چند در حوزه سیاسی فعال هستند چه نقشی در توسعه صنعت استان دارند و آیا این‌ها ایده‌پرداز صنعت استان هستند؟.
آقای شریعتمداری که باز هم مقدم ایشان را گرامی می‌داریم وزیر چه وزارتخانه‌ای هستند و ابتدا باید به دیدار چه کسانی می‌رفتند و لذا در کجای جهان سراغ داریم که وزیر صنعتی ابتدای سفر خویش را در منطقه‌ای و دیار و استانی با دیدار سیاسیون شروع کرده باشد؟.
اگر آقای شریعتمداری در اصفهان و شیراز که از صنعت اشباع شده‌اند و ۱۰۰ سال از کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعتی جلوتر هستند اقدام به این دیدار اولیه می‌کرد چندان جای تعجب نداشت چرا که در آن جا همه چیز روی ریل توسعه و پیشرفت است اما در استانی که باید با چراغ قوه به دنبال صنعت بگردیم و همین تعداد خرد و اندک صنایع هم صدها و بلکه هزاران مشکل دارند؛ دیدار با سیاسیون قبل از دلجویی از صنعتگران چه پیامی دارد؟.
باید به آقای شریعتمداری عزیز یادآوری کرد که استان ما از سیاسی‌کاری به ستوه آمده و امروز بیش از هر زمان به کار اقتصادی و جهادی به خصوص در حوزه صنایع و معادن نیاز دارد لذا با این گونه دیدارها بدآموزی را در استان ما رواج ندهید.
و اما استاندار محترم جناب آقای خادمی که بیش از هر مسؤول دیگر در این چهار سال همه را دعوت به پرهیز از سیاسی‌کاری کرده‌اند آیا به نظر شما نشست یک وزیر صنعتی قبل از هرگونه بسم‌الله با سیاسیون استان به معنای نفی همه گفته‌ها و فریادهای شما در سال‌های اخیر نیست؟.
آیا بدآموزی ندارد که وزیر صنایع در استانی که از سیاسی‌کاری رمقی در بدن ندارد و توان خود را از دست داده به جای دیدار با صنعتگران و چاره‌جویی برای آن‌ها قبل از هر چیز با سیاسیون بنشیند.؟
و آیا با همه دردهایی که استان دارد می‌توان از صنعتگران هم استانی درخواست کرد که شما هم صنعت را رها کرده و قبل از هر چیز به کار سیاسی روی آورید.؟
نام شما

آدرس ايميل شما

دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
واقعا معذرت میخوام که اینو میگم اما چرا به ای راحتی اجازه میدین هر کسی دم از اصلاح طلبی بزنه... مثلا آقای ج
جوان
Iran, Islamic Republic of
همه چیز به سیاست ربط داره صنعت.آموزشی وپرورش. فرهنگ .دانشگاه . نیروی انتظامی سیاست اصل هر چیز است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون هستند که استان را عقب برده اند. واقعا نگران کننده است که وزیر صنعت با سیاسیون نشست برگزار می کند
فرشید
Iran, Islamic Republic of
با ارزوی موفقیت برای دوست عزیز وخوش فکرم جناب اقای صادقی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اولین دیدار اولین خطا،!!
آیا این نشست سهم خواهی بود؟
مشاورین باید درست هدایت نمایند.
آیا جلسه حزبی وزیر محرمانه بود؟!!،،
به هر حال انتظار نبود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1