تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۶۹۶۱۵

دیدار وزیر صنعت با آیت‌الله ملک‌حسینی؛ بازاریان می‌گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی‌فهمیم!

۱
۰
کبنا ؛یاسوج- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید سایه سیاست از سر اقتصاد برداشته شود و تحقق این مسئله موفقیت‌های اقتصادی را رقم خواهد زد.
 
 
۸: ۱۵ آیت الله ملک حسینی در دیدار صبح امروز خطاب به وزیر صنعت گفت: سخت‌ترین مسئولیت‌ها را در بحث اقتصاد مقاومتی شما بر عهده دارید.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: بازار امروز بسیار متلاطم است. بازاریان همه معتقد هستند رکود بر آن حاکم است اما مالیات افزایش می‌یابد و بازاریان این را نمی‌فهمند که با وجود رکود چرا مالیات افزایش می‌یابد! در صنعت هم همینگونه است. صنعتگر می‌گوید، اگر سود ۱۰ درصد است اما بهره‌ی بانکی ۳۰ درصد است.
آیت الله ملک حسینی در ادامه گفت: برخی کشورها با کاهش مالیات درآمد بیشتری کسب می‌کنند و به این دلیل است انگیزه پرداخت مالیات افزایش می‌یابد و فرار مالیاتی کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید سایه سیاست از سر اقتصاد برداشته شود و تحقق این مسئله موفقیت‌های اقتصادی را رقم خواهد زد. اگر سایه شوم سایه سیاست را از سر اقتصاد کوتاه کنید، این خود یک پیشرفت است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی پیش از ظهر جمعه در جلسه دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت در یاسوج افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری در استان مورد تاکید قرار گرفت، که امید است این مسئله در دولت دوازدهم محقق شود.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: خام فروشی در صادرات غیر نفتی کار مناسبی نیست و اگر در حوزه‌هایی مانند معادن خام فروشی انجام می‌شود، این کار با فروش نفت خام تفاوتی نخواهد داشت.
آیت الله ملک حسینی بهره برداری قانونی از منابع معدنی را لازم دانست و افزود: عمق بهره برداری در معادن باید مشخص شود و قانون در رابطه با بهره برداری از معادن اجرایی شود و اگر نیاز به وضع قانون وجود دارد، نسبت به ساماندهی حوزه معادن اقدام شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: استان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد و در بسیاری از نقاط نیازمند اجرای طرح‌های نوین و یا ادامه طرح‌هایی است که وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع رکود و مالیات عنوان کرد: افزایش و کاهش این دو حوزه باید متناسب با هم باشد.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر حذف واسطه‌ها در بخش تولید محصولات بیان داشت: تسهیل در فرایند تولید لازم است و باید به این حوزه توجه شود.
نماینده ولی فقیه در استان بر بهره گیری از ظرفیت کارگروه‌هایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و افزود: ارائه تسهیلات نیز باید به نحوی مناسبی باشد.
آیت الله ملک حسینی افزود: برای رسیدن به موفقیت، واسطه‌ها باید کاهش یابد که اگر صنعتی هم راه نیوفتد، همین کاهش واسطه‌ها خود یک موفقیت است.
برنامه مناسب راهبرد کشور تهیه شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این دیدار گفت: برنامه مناسب راهبرد توسعه صنعتی کشور تهیه شده و در این سند، مجموعه طرح‌هایی برای هر استان پیش بینی شده و به طور عملی در استان‌ها اجرایی می‌شود.
محمد شریعتمداری افزود: تلاش دولت دوازدهم این است که در استان‌هایی که نیاز به تلاش بیشتری است خدمات بهتری ارائه دهی
وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم منابع ارزشمندی که استان دارد، استان نسبت به ظرفیت‌ها از برخورداری مناسبی بهره مند نیست.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان تصریح کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان با پیشرفت صفر تا بیست درصد و در حوزه پیشرفتی بیشتر از چهل درصد، پنج هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است، که مجموعاً حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری صنعت در استان است.
شریعتمداری همچنین افزود: اگر این موضوع محقق شود، سهم صنعتی استان در کشور افزایش پیدا می‌کند و منجر به پیشرفت و ترقی استان می‌شود.
وزیر صنعت گفت: ما بسیار امیدواریم که در این دولت با تلاش و همت بیشتر، به اهداف بزرگ‌تر برسیم و تلاش دولت بر این است که مجموع فعالیت‌های اجرایی برای رفاه و بهبود وضعیت مردم محقق شود.
وی از برنامه ریزی برای و بهبود وضعیت معادن خبر داد و گفت: قوانینی در حوزه بهره برداری از منابع معدنی نیز وجود دارد، که باید به نحو صحیح اجرایی شود.
شریعتمدرای با اشاره به شهادت شهیدان باهنر و رجایی و تاکید بر ارزش‌های والای این دو شهید تصریح کرد: امید است توفیق حرکت در راه شهدا را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
افرین بر سید بزرکوار انصافن که یک دانشمندی در همه أمور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1