تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۶۹۵۳۶

«جاوید» مرد نهضت‌ها

۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید محمد موسوی‌اطهر
«محمد علی جاوید» بعد از تنشی که با «سید حسین صابری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیدا کرد، ساختمان بحران استانداری را ترک و بعدها او در یک رأی‌گیری بی‌سر و صدا کلیددار شهرداری پایتخت طبیعت ایران شد.

 


«جاوید» پله‌های مدیریت را در گذشته رفته بود و دقیقاً خوب می‌دانست که چگونه شهرداری یاسوج را باید مدیریت کند، او دکترای برنامه‌ریزی شهری را در دانشگاه اصفهان گذراند و در شهرداری سی‌سخت، سازمان همیاری شهردار‌ی‌های استان، بخشداری کبگیان، بخشداری پاتاوه و مدیرکلی دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد را تجربه کرده است. و در زمان مسوولیتش در دفتر امور شهری استانداری با حسین صابری اصطحکاک درست کرد.
جاوید مهرماه ۹۲ به شهرداری یاسوج آمد و حضور او در این نهاد بی‌حاشیه نبود، او در این سال‌ها همیشه زیر ذربین رسانه‌ها بود و گاهی هم از سوی برخی از اعضای شورای چهارم به باد انتقادهای تند و آرام گرفته می‌شد، اما با صبر که به اذعان نزدیکانش از ویژگی‌های اوست از کنار همه این مسائل عبور کرد و تنها به کارش فکر می‌کرد.
دوران مدیریت او بر شهرداری یاسوج همیشه پرحاشیه و همیشه این حاشیه‌ها سرتیتر رسانه‌ها بود، هر تغییر، رفت و آمدی و اقدامی در شهرداری خبرساز می‌شد و کمتر روزی رسانه‌ها را بدون «جاوید» می‌دیدیم.
او خود ارتباط مستقیم با مردم را در دست گرفت و کمتر کسی ناامید از دفتر «جاوید» بیرون می‌رفت، چه کسانی که کارشان انجام می‌گرفت و چه کسانی که با نه قانونی او مواجه می‌شدند، دفتر «جاوید» یکی از شلوغ‌ترین دفاتر مدیران استان و شهرداری‌ها بود، با مردم حرف می‌زد، می‌خندید و گاهی هم گوش می‌داد و اوقاتی هم عصبانی.

 


جاوید در شهرداری به خانه تکانی اساسی دست زد، شهرداری یاسوج را به منزله واقعی شهرداری کرد و دست خیلی از سودجویان و منفعت‌طلبان را از درخت شهرداری قطع کرد و اجازه داد جوان‌ترها در مدیریت شهر به او کمک کند.

یاسوج در این چهار سال تغییر زیادی کرده است، از بهتر شدن وضعیت پیاده‌روها، آسفالت معابر و خیابان‌ها، فضای سبز تا اصلی‌ترین وظیفه شهرداری که نظافت شهر است، میدان‌های اصلی شهر نیز تغییرات محسوسی پیدا کرده‌اند. شهر یاسوج را روی ریل تغییرات و توسعه قرار داد و امکان توقف هم ندارد. بعضی این تغییرات را برگ برنده آقای شهردار می‌دانستند و بعضی هم هر روز حرفی می‌زدند و شهردار را به مسلخ حاشیه‌ها می‌بردند تا بسا جاوید موفق نشود. چهره شهر یاسوج روز به روز متفاوت تر می‌شود. کارهای فرهنگی جاوید نباید فراموش شود، او برای اولین بار هفته یاسوج را با حضور مسوولان ارشد استان و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار کرد. او با جانبازان و یادگاران ایثار و شهادت دیدار می‌کرد و از طرف دیگری با ورزشکاران و فرهیختگان نیز صمیمانه می‌نشست.

 

 
در دوران «جاوید»، یاسوج هر روز شاهد به بار نشستن پروژه‌ای بود، برخی از منتقدان با دست گذاشتن بر روی موضوعاتی کارهای او را مرتب مورد نقد قرار می‌دادند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌دانست که جاوید شهردار پُرکاری است و خطاب به اعضای جدید شورا گفت: اعضای شورا، شهرداران پُرکار و توانمند را نگه دارند.

شهردار یاسوج احداث ۴۰ هکتار فضای سبز و ساماندهی آبشار یاسوج را برگ‌های برنده خود می‌دانست و بارها در صحبت‌هایش از آنها می‌گفت و آن را با کل تاریخ شهرداری یاسوج مقایسه کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، جاوید را بهترین شهردار دانست و گفت: تا به حال مثل او ندیده‌ام.

هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره‌های چهارم و پنجم گفت: خدمات «جاوید» ماندگار خواهند ماند.

تسویه بدهی ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج که میراث گذشتگان بود، پرداخت حقوق و مزایای معوقه کارگران و کارکنان شهرداری، احداث ترمینال، احداث بزرگترین نمایشگاه شهر، احداث بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی شهر، احداث ساختمان سردخانه و غسالخانه شهر، احداث بازارچه ماهی و میگو، احداث و خرید چهار واحد مهمانسرا در یاسوج برای شهرداری، احداث ساختمان معاونت فنی درخیابان راهداران به مساحت هزار مترمربع، احداث و اضافه نمودن هزار مترمربع به ساختمان مرکزی شهرداری، احداث حسینیه مجتمع خدماتی و رستوران آبشار، تملک آزادسازی و احداث خیابان جمهوری از تقاطع چمران تا فردوسی، احداث پارک ولایت به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک غدیر به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک چشمه نباتی، احداث اولین پارک بانوان شهر، احداث مجتمع تجاری و سینمای شهربا مشارکت بخش خصوصی، تخریب و نوسازی ۲۴ هزار مترمربع از پیاده‌روهای شهر، آسفالت بیش از ۶۶ هزار مترمربع از معابرشهر، برون سپاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی، رفع تبعیض و قانونمندشدن عوارض برای همه شهروندان-آزادسازی و تملک ۷۰ هکتار زمین با همکاری دستگاه قضایی به منظور احداث پارک ملت، آزادسازی زمین حاشیه بلوار پاسداران و اجرای عملیات فضای سبز و زیباسازی، سنددار نمودن املاک شهرداری، باز پس‌گیری املاک شهرداری طی حکم قضایی به مبلغ ۱۲ ملیارد تومان، روشنایی معابر مرکزی شهر شامل بولوارها و پیاده‌روها، ایجاد سازمان‌های عمران پسماند فناوری و اطلاعات، ایجاد مرکز علمی و کاربردی شهرداری، ایجاد اولین فرهنگسرای شهر، اجرای هزاران متر جدول گذاری در سطح معابر شهر، برقراری نظم و انضباط عمومی درشهرداری، راه اندازی سامانه ١٣٧شهرداری، احداث عملیات پل چهارم رودخانه بشار احداث المان‌های میدان کوهنورد معلم و المان هفت از کارهایی است که در کارنامه جاوید شهردار یاسوج نوشته شده است.

شهردار یاسوج، این روزها مخالفان و موافقان سرسختی دارد، بعضی‌ها هنوز نمی‌خواهند دست از انتقاد و گاهاً تخریب او بردارند، البته علت عصبانیت آنها از جاوید مشخص نیست، اما با این وجود او مرد انقلاب‌ها است؛ انقلاب آسفالت، انقلاب پیاده‌روسازی و انقلاب فضای سبز و پارک‌ها
نام شما

آدرس ايميل شما

شرف اباد
Iran, Islamic Republic of
مرد //// مرد اختلاف ///و ///علیه شورا بود مر//// مردم ایجاد اکثریت و اقلیت در شورا بود مرد ایجاد //////مرد یارگیری در شورا بود /// مرد تقابل با نماینده عالی دولت بود مرد تقابل با نماینده مردم در مجلس بود مرد//
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
جاوید مانی جاوید.حق نگهدارت مرد روزهای سخت شهر یاسوج
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احسن سیدبزرگوار.الحق که حق مطلب را ادا کردی
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا از خودت حرف در میاری شاید فقط تو از اتاقش راضی میومدی بیرون
جواد
Iran, Islamic Republic of
بله ایشون کلیه املاک شهرداری را فروخت
شهروندیاسوجی
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده خوب نوشتی ااما چه خانه تکانی معضل شهر ترافیک وعدم دسترسی به ورودی شهر است ؟حال ما سوال می کنیم چه اقداماتی تاکنون برای شهر انجام گرفت آیا فقط اصلاح پیاده رووافتتاح چند پارک در طول ۵سال جوابگوی مردم است .جاده های کمربندی شهر ووردی های شهر در سالعت ۱۷عصر به بعد مردم را کلافه کره است ؟و....
صالحان م
واقعاً دست مریزاد بر این شهردار پاک دست . مرد روزهای سخت . مرد ارزشی و اصولگرا که به هیچ کس باج نداد و نخواهد داد. حیف است از این سرمایه های انسانی استفاده بهینه و مطلوب نشود. شهردار جوان ایام به کامتان باد.
خ.نظری
Iran, Islamic Republic of
بله
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاوید قهرمان نو اندیشی و ایده های نوین و کارامد مدیری شایسته بیایید ایمانمان را لکه دار نکنیم حیف است از کارهای مثبت دکتر جاوی چشم پوشی کنیم ازاد مرد باشیم حالاست که یاسوج یاسوج شد و چهره شهریت به خود گرفت سپاس غفار پیشاهنگ
حمید
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها چون خودشان نفع شخصی بردهاند قلم میزنند حالا چه بحق وچه .....
فائزه
Iran, Islamic Republic of
واقعا در این چهار سال فقط کارهای ۸۰ درصدی دوران بهرامی ونگین تاجی تا حدودی تکمیل شده است و بس..........
طالع زاده
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر خسته نباشید زحمات شما بی نظیر بود. آرزوی توفیق
دنای مظلوم
Iran, Islamic Republic of
جاوید به درد شهرداری چیتاب میخورد فقط
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه اقداماتی در شهرکهای تابعه صورت گرفته
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دورد بر جاوید مرد عمل خدای چرا نمی گذارید کارش انجام دهد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار جاوید که انصافا حضرت عباسی بهترین شهرداری که تا حالا در این استان دیدم دکتر جاوید بود که خدا وکیلی حقوق ما کارگرا را به موقع پرداخت کرد ، از شورای شهر خواهش میکنم که مجددا آقای دکتر جاوید را بعنوان شهردار انتخاب کنند .
ك
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شهرداری که هیچ نوع نگاه فرهنگی ندارد جاوید است.
كارمند
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخ
دنا
Iran, Islamic Republic of
شهرداری مثل جاوید برای این شهر نخواهد امد
چیتابی
Iran, Islamic Republic of
من از آقای جاوید خواهش میکنم بیا به چیتاب اینجا شهردار بشید تا از این همه علم و پاکدستی و تلاش و مدیریت جنابعالی همشهریان حضرتعالی بهره مند بشن ..........
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1