تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۲۶۹۵۱۶

در دیدار اصلاح‌طلبان بویراحمد با وزیر صنعت و معدن چه گذشت؟ (+تصاویر)

۷
۰
کبنا ؛

شامگاه پنجشنبه فرصتی شد تا جمعی از اعضای ستاد روحانی در استان به دیدار شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت بروند.
به گزارش کبنا، شریعتمداری که در انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت ستاد مرکزی دکتر روحانی را بر عهده داشت در دولت دوم روحانی به عنوان وزیر صنعت،معدن و تجارت انتخاب معرفی و از مجلس رای اعتماد گرفت به مناسبت هفته دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود با اعضای ستاد استانی روحانی در سالن شماره ۲ استانداری دیداری را انجام داد.دیداری که به گفته شریعتمداری در وقت استراحتش صورت گرفت. شریعتمداری در ابتدای این نشست گفت که دولت دوم دولت گوش دادن هست و فرصت هم برای شنیدن زیاد!
عمده مسایلی که در این جلسه و از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شد معطوف به تحقق مطالبات مردم و توسعه صنعتی استان بود.
استان به سرمایه‌گذاری دولتی نیاز مبرم دارد
رئیس ستادر روحانی در استان در این نشست گفت: این استان دارای منابع غنی است اما همچنان و علیرغم کارهای زیادی که در این نظام شده هنوز از محرومیت خارج نشده است.
سیدضیاالدین رضاتوفیقی افزود: تلاشهای مدیران دولت روحانی برای توسعه استان ستودنی‌است اما بیکاری و عدم سرمایه‌گذاری کلان همچنان در استان یک معضل جدی است.

وی به تکمیل نبودن برخی زیرساختها اشاره کرد و گفت: این استان نیازمند سرمایه‌گذاری دولتی است و تا زمانی که دولت سرمایه‌گذاری کلانی در این استان انجام ندهد این وضعیت فلاکت‌بار محرومیت ادامه دارد.
رضاتوفیقی بیان داشت: مردم این استان با رای حداکثری به روحانی انتظاراتی از دولت دارند که بحق بوده و برای برآورده کردن این خواسته‌ها به اعضای ستاد روحانی مراجعه می‌کنند.
وی در پایان گفت: فعالان ستاد روحانی به دنبال سهم‌خواهی نیستند و به دنبال برآورده کردن نیازها و مطالبات مردم هستند.
بیکاری جوانان را به صورت ویژه پیگیری و حل کنید
رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: فعالان ستادروحانی برای پیروزی وی تلاشهای شبانه روزی داشتند و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی را متحمل شدند.
سیدرضا عسکری افزود: انتظار ما این است که مشکلات مردم به صورت جدی پیگیری و حل شود و اگر این اتفاق نیفتد دولت در ادامه به مشکل برمی‌خورد.
وی به بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: در هر خانه ای اکنون افراد بیکاری وجود دارند که باید دولت به صورت ویژه به دنبال حل این مشکل در استان باشد.
با سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی استان کاهش می‌یابد
قایم مقام ستاد روحانی در استان در این دیدار گفت: فقر و محرومیت از ابتدای ورودی این استان تا دورترین نقطه آن را پوشش داده به گونه‌ای که برخی نهادها در انتخابات‌های گذشته با استفاده از همین فقر مردم رای آنها را به نفع خود مصادره می‌کردند.
چنگیز هاشمی افزود: اگر قرار است نتیجه درخشان رای مردم استان به روحانی در آینده نیز تداوم یابد نیازمند توجه ویژه وسرمایه‌گذاری کلان در استان است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی نظیر بیکاری، خودکشی، اعتیاد و … با سرمایه‌گذاری و توسعه تا حد زیادی مرتفع می‌شوند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خواستار بهبود فضای کسب و کار شد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری و افزایش تولید در این استان کاهش بیکاری و افزایش اشتغال را بدنبال دارد.
هاشمی فعالان ستاد روحانی را سفیران رئیس‌جمهور در استان دانست که باید در برابر مردم و شعارهای داده شده پاسخگو باشند.
از زنان توانمند در مدیریت‌ها استفاده شود
رئیس ستاد بانوان دکتر روحانی در استان گفت: قصه پرغصه عدم حضور زنان به عنوان وزیر هنوز بر دل ما سنگینی می‌کند و اکنون که این مهم میسر نشد انتظار قاطبه زنان، استفاده از آنان در معاونت‌ وزارت‌خانه‌ها است.
فرزانه آرامش بیان داشت: بسیاری از بانوان به صورت خودجوش و جانانه در ستادهای دکتر روحانی فعالیت‌ کردند و اکنون باید به مطالبات این قشر توجه ویژه شود.

وی خواستار توجه ویژه و اعتماد به آنها در سپردن مدیریت‌ها به زنان شد.
آرامش به شوخی به شریعتمداری که در ابتدای این دیدار گفته بود این دولت دوم روحانی دولت گوش هست و حرفها را میشنود قطعه شعر گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است را خواند که با خنده حضار همراه شد.
طلاب حامی روحانی بیش از بقیه تحت فشار هستند
رئیس کمیته روحانیون ستادروحانی در استان در این دیدار گفت: امیدواریم که همانگونه که دولت اول روحانی در برابر فشار ها و مشکلات پیروز و سربلند شد در دولت دوم نیز این گونه باشد.
حجت الاسلام بلادی افزود: هر چند زمان تبلیغات کمتر از یک ماه بود اما به اندازه یک سال استرس و فشار به فعالان ستادروحانی وارد شد.

وی بیان داشت: این فشارها در بین طلبه‌ها و روحانیون حامی دکتر روحانی به مراتب بیشتر بود و برخی از طلاب با وجود آنکه هوادار دکتر روحانی بودند اما جرات حضور در ستاد را نداشتند.
بلادی عملکرد دولت اول روحانی را مطلوب دانست و گفت: اگر در این ۴ سال مطالبات مردم برآورده شود برای قدمهای بعدی مفید خواهد بود.
مالیات‌ شرکتهای در استان پرداخت شود
معاونت حقوقی ستاد روحانی در استان در این دیدار با ارائه پیشنهادی در حوزه صنعت گفت: برخی شرکتها از مزایا و پتانسیل این استان استفاده کرده اند اما دفاتر مرکزی آنها در تهران قرار دارد و طبیعتا مالیات خود را نیز در تهران پرداخت می‌کنند که انتطار هست حداقل مالیات خود را در این استان بپردازند.
ابوطالب صادقی ادامه داد: باید به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که به این استان می‌آیند تسهیلات ویژه‌ و تضمین های لازم داده شود تا با سرمایه‌گذاری های متعدد توسعه استان نیز سرعت گیرد.
از آقای هاشمی برای تصدی وزارت علوم حمایت کنید
مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد روحانی در این دیدار گفت: این استان دارای نیروهای توانمندی است که هر کجا مسئولیتی به آنها سپرده شده است با سربلندی از آن بیرون آمده اند.
محمودآرام افزود: آقای هاشمی که از فرزندان این استان هست به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شده است که از شما و دیگر افراد متنفذ در دولت انتظار حمایت جدی و ویژه از ایشان را داریم که به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود.

مکلف کردن ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در استان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار گفت: دو شرکت توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو که وابسته به وزارتخانه هستند مکلف به سرمایه‌گذاری در استان شدند.
شریعتمداری افزود: این دو شرکت وضعیت سه شهر بزرگ استان را بررسی و برای سرمایه‌گذاری نیز مصمم هستند.
وی با بیان اینکه خزانه خالی را از دولت دهم تحویل گرفتیم گفت: وضعیت درآمد سرانه مردم ساکن در شهر و روستا بین سالهای ۸۶ تا ۹۲ به صورت میانگین ۲۲ و ۳۸ درصد کاهش یافته بود که با سیاستهای اعمال شده در دولت یازدهم تا حدی این وضعیت بهبود یافت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: از دهه ۴۰ که توسعه صنعتی در ایران شروع شد حجم رشد صنعتی در کشور بیش از ۳۰ برابر شده است و تولید افزایش یافته اما قدرت خرید مردم پایین رفته بود.

وی ادامه داد: جبران کارها و اقداماتی که در دولت گذشته صورت گرفته در یک بازه زمانی کوتاه کار بسیار مشکلی است.
وی در خصوص توسعه صنعتی استان گفت:‌ این استان منابع طبیعی و محیط زیست خوبی دارد که باید از آن استفاده مطلوبی صورت گیرد و گردشگری را در آن توسعه داد.
شریعتمداری تصریح کرد: صنایع محیط زیست محور باید دراین استان فعال شود و یا شاخه‌ای از آن در استان ایجاد شود.
وزیر صنعت یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۴۰ میلیارد تومان برای آمدن صنعت و کمک به صنعتگران اختصاص داده شد که حتما پرداخت می‌شود و با این اعتبار بخشی از مشکلات صنعتگران حل می‌شود.
 


وی در خصوص حضور زنان در کابینه گفت: پایه‌ها و زمینه حضور زنان به عنوان وزیر از گذشته تا کنون فراهم نشده است. اگر از زنان در معاونت وزارتخانه ها استفاده می‌شد اکنون به راحتی امکان سپردن مدیریت یک وزارتخانه به زنان وجود داشت.
شریعتمداری در خصوص حمایت از سیدضیا هاشمی برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای هاشمی از مدیران توانمندی است که هم در انتخابات سال ۹۲ و هم در انتخابات ۹۶ از دکتر روحانی به صورت جدی حمایت کرد.
وی ادامه داد: من نیز به نوبه خودم از معرفی وی به عنوان وزیر علوم حمایت و استقبال می‌کنم. (افتونیوز)

نام شما

آدرس ايميل شما

محمدیان
تقدیر و تشکر از سزرمار خانم دکتر آرامش عزیز و دغدغه مند . ایشان همواره بدنبال اثبات توانایی بانوان و حمایت از حقوق حقه آنان هستند . موفق و موید باشید
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا توفیقی از اول تا الان دنبال منفعت بوده چه در دهدشت چه در یاسوج همین دوره هم فرزندش را به سازمان مدیریت فرستاد
اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
کی گفته اینها اصلاح طلب هستند این آقای صادقی کجاش اصلاحاتی میباشه فقط حرف میزنه
ارشاد
Iran, Islamic Republic of
این که همان رضا توفیقی که زمان مدیرکلی ارشاد از اصولگراها استفاده می نمود حالا خودش اصلاح طلب گرفته ببینید این آقا در کهگیلویه چکار کرد با اصلاح طلبان
شهروندیاسوجی
Iran, Islamic Republic of
مگر سالن استانداری محل جلسات گروه ویا حزب است ؟به چه حقی این اقدام انجام شده است ؟این آقایان اصلاح طلب در یاسوج هیچ کدام مسئولیت دولتی ندارند که جلسات حزبی وگروهی را برگزار می کنند ؟
چه فرقی ایکنه
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید هنوز می گویید دولت قبل ؟؟دولت قبل که خودتان بودید
Iran, Islamic Republic of
چرا از روسای سایر ستادهای شهرستانی دعوت نشده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1