تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۲۶۹۴۷۷

واکنش مسئولان چرام به دخالت سیاسیون در انتخاب دهیاران (+عکس)

۵
۰
کبنا ؛مراسم تحلیف شوراهای اسلامی بخش مرکزی چرام با حضور مسئولان برگزار شد که حاشیه هایی هم بهمراه داشت.
به گزارش کبنا نیوز از چرام،آئین تحلیف شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان چرام در مسجد امام علی علیه السلام این شهر برگزار شد.
بخشدار مرکزی چرام:در صورت عملکرد مناسب ,انتخاب دهیاران فعلی بهترین گزینه است.

در ابتدای این جلسه سید الیاس افسردیر بخشدار مرکزی چرام با اشاره به انتخاب دهیار و توصیه به اعضای شورای جدید بیان کرد:  دهیارهای ما تجارب بسیار زیادی دارند و پای کار می باشند و از طرفی نیز درآمد متوسطی دارند و امید است که شما برای ابقای آنها در صورت نیاز و عملکرد خوب همت کنید.
وی افزود: قانون به شما ظرف ۱۵ روز این حق را داده است که دهیار روستای خود را مشخص کنید و انتظار داریم که اگر دهیار های فعلی پای کار بودند و با همکاری شورا های سابق,توجهی به ابقای این افراد شود.
افسردیر دخالت سیاسیون و مسئولان را در انتخاب دهیاران تکذیب کرد.
واکنش امام جمعه چرام به دخالت سیاسیون در انتخاب دهیاران/درصورت صحت این ماجرا،به مردم اسم این افراد را خواهیم گفت.

حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام  اظهار کرد: انسان با مشورت و افکار گوناگون می تواند بهترین تصمیم گیری را انجام دهد.
وی افزود: در قران نیز به پیامبر توصیه شده است که مشورت کنید.
امام جمعه چرام گفت: هدف شوراهای روستاها باید حل مشکلات اهالی روستا و بهبود مسائل اجتماعی وفرهنگی باشد اما گاهی برخی سیاست زدگان برای انتخاب دهیاران در کار اعضای شورا دخالت می کنند که این کار توهین به شعور و اراده مردم در انتخاب مردم است.
افشار اضافه کرد: برخی از سیاست زدگان و فعالان سیاسی شورا را به جریانات سیاسی قومی و قبیله‌ای می‌کشانند که با توجه به شنیده ها در صورت صحت دخالت این افراد در انتخابات و تصمیم گیری های اعضای شورا در تریبون نماز جمعه اسم و نام آنها برای مردم فاش می کنیم.
خطیب جمعه چرام بیان کرد: اگر این آقایون به دنبال تصمیم گیری  اعضای شورا برای انتخاب دهیار روستا ها هستند چرا تلاش نمی کنند تا مشکل  اشتغال و بیکاری جوانان حل شود تا شهروندان ما برای کار در کشورهای غریبه جان خود را ندهند.
وی افزود: اجازه نمی‌دهیم که سیاسیون در کار شوراها و انتخاب مردم دخالت کنند چراکه این کار توهین به شعور و رای مردم است.
سرپرست فرمانداری چرام:اجازه اهانت به رای مردم را نمی دهیم.

داریوش پاداش سرپرست فرمانداری چرام نیز در این جلسه تحلیف بیان کرد: اصل دموکراسی این است که مردم کار خود را خودشان انجام دهند و شما نیز سعی کنید مشکلات را به حداقل برسانید.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار کرد: ما در سال های اخیر به صورت میانگین دو سالی یک انتخابات برگزار کردیم که این کار اقتدار نظام را در برگزاری این امر بزرگ نشان می‌دهد.
پاداش گفت: گاهی مشاهده می ‌شود که برخی دهیاران روستاها آیتم‌های لازم را ندارند و قدمی برای حل مشکلات برنمی دارند که باید جای خود را به دیگری دهند و شما نیز باید کسی را انتخاب کنید که پتانسیل حل و رفع مشکلات را داشته باشد.
سرپرست فرمانداری چرام با اشاره به انتخاب دهیار گفت: نگذارید فردی که مخالف با چارچوب‌های نظام و قانون است، دهیار شود چرا که هزینه های زیادی را برای ما خواهد داشت.
وی اضافه کرد: اگر سیاسیون به اعضای شورا برای انتخاب دهیار فشار بیاورند ما نیز هم نظر با نظر امام جمعه خواهیم بود و اجازه نمی دهیم به رای و شعور مردم اهانت شود.

در دولت تدبیرو امید خدمات قابل توجهی در روستاهای بخش مرکزی ارائه شده و تغییرات محسوسی درحوزه های عمرانی و زیباسازی این روستاها مشاهده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزین (عوض)کشاورز
Romania
خدایا سیاسیون ما را هدایت کن
چرامی
Norway
خدایا امام جمعه ها را هم هدایت کن
وطن
Iran, Islamic Republic of
دهیاران باید توسط شورا انتخاب شوند برخی روستاها شورا ندارند که باید با نظر مردم واز طریق آگهی و ثبت نام و انتخاب شورای بخش برگزیده شوند .سازمانهای نظارتی باید توجه نمایند برخی بخشداران با دهیاران زد و بند دارند .بخشداران شهرستان دنا توجه نمایند زیر ذره بین هستند.
دهیاروشورا بچه بازی
Iran, Islamic Republic of
واقعا شورای جدی.. شورای ضعیف و افرادی .. میباشندحتی توان اداره یه مهد کودک را ندارند
علی
هیچ کدوم از این عکسها مال این جلسه نیست مردم را مسخره نکنید با این عکسهای دروغین
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1