تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۲۶۹۱۶۲

معدوم بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در دهدشت/ تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به اشتغال روستاها/ راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز / ابتکار جالب فرهنگی یاسوجی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
معدوم بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در دهدشت
بیش از ۴تن مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و داروئی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، فاقد کد بهداشتی، که از سطح مراکز عرضه شهر دهدشت جمع آوری شد با حضور معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه و نمایندگانی از ادارات عضو شورای سلامت و با هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضایی در سایت دفع زباله دهدشت معدوم گردید.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در این زمینه تصریح کرد:در راستای تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین مواد بهداشتی و آرایشی و به همت کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بیش از ۴تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی فاسد، فاقد کد بهداشتی و یا تاریخ مصرف گذشته از سطح مراکز عرضه شهر دهدشت جمع آوری شد.
جلال الدین آبروان ادامه داد: این حجم مواد غذایی فاسد پس از کشف به انبار مربوطه در شبکه بهداشت و درمان منتقل شده و پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه قضایی و با حضور نمایندگانی از ادارات عضو شورای سلامت شهرستان کهگیلویه در محل سایت دفع زباله شهر دهدشت معدوم گردید
 
تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به اشتغال روستاها
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای رونق اشتغال در روستاها گامی اثربخش برای تحقق مهاجرت معکوس جمعیت شهری به روستاهاست.
غلامرضا تاجگردون چهارشنبه‌شب در آئین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان گچساران افزود: این اعتبار که از محل صندوق توسعه ارزی به‌صورت تسهیلات با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود که نقش ارزنده‌ای در رونق تولید و اشتغال در روستاها به‌عنوان خاک‌ریز نخست تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
وی ابراز داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی و دامپروری با جذب این تسهیلات می‌تواند اقتصاد روستاها را متحول کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به روند مهاجرت معکوس در روستاهای گچساران اشاره کرد و گفت: خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی باعث افزایش جمعیت روستایی گچساران در چند سال اخیر شده است.
تاجگردون توسعه زیرساخت‌های رفاهی به‌ویژه آب، برق، گاز و بهسازی معابر روستاها در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند انتخابات ایران و مقایسه آن با کشورهای مدعی دموکراسی نظیر آمریکا بیان کرد: انتخابات ایران به شکل مردم‌سالاری واقعی برگزار می‌شود.
تاجگردون ادامه داد: امانتداری، تلاش مضاعف، انسجام شوراها و نادیده گرفتن گرایش‌های سیاسی راهگشای اثربخش‌تر شدن شوراهای اسلامی است.
شهرستان گچساران ۱۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن چهار درصد افزایش یافته است.
در این آئین ۱۷۲ عضو شوراهای روستاهای گچساران شامل ۱۶۸ مرد و چهار زن آیین تحلیف را برگزار کردند.
شهرستان گچساران دارای ۱۲۲ روستا و ۲۶ هزار نفر جمعیت روستایی، ۳۸ دهیاری و ۵۶ روستای دارای شورای اسلامی است.
 
راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشتارهای غیر مجاز دام و تهدید سلامتی مردم، بر راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در به منظور توسعه سلامت در استان تاکید کرد.
عبدالله بهمنش عصر امروز در دومین نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دامپزشکی یکی از دستگاه‌هاییست که با سلامت مردم در ارتباط است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و. بویراحمد با اشاره به کشتار دام برای استفاده مردم، گفت: این کشتارها باید تحت نظارت دامپزشکی و به صورتی سالم، مجاز و قانونی انجام شود.
وی به کشتارهای غیر مجاز دام در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: این کشتارها غیر قانونی و ناسالم بوده و برای سلامتی انسان مضر است.
این مسوول، گفت: هر چند اقداماتی در این حوزه صورت گرفته و برخوردهایی انجام شده است، اما باید کاری کنیم تا نگاه مردم به این حوزه را تغییر دهییم زیرا تا نگاه مردم به این موضوع تغییر نکند انجام اقدامات فیزیکی چندان تاثیری ندارد.
بهمنش آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه بهداشت را بسیار ضروری عنوان کرد و بیان داشت: نگاه مردم باید به مقوله بهداشت و مواد غذایی تغییر کند تا بتوان گامی موثر در این حوزه برداشت.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا در خصوص برخورد با کشتارهای غیر مجاز دام در استان، گفت: باید از روش‌های دیگری مانند راه‌اندازی کمپین‌ها در کنار برخوردهای فیزیکی استفاده کنیم.
وی با اشاره به کشتارهای غیر مجاز دام و تهدید سلامتی مردم، بر راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در به منظور توسعه سلامت در استان تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا کمپین‌هایی مردمی مانند «نه به کشتار غیر مجاز دام» و «نه به کشتار مرغ زنده» را در راستای توسعه سلامتی در استان راه‌اندازی کنیم.
این مسوول تحقق این هدف و تامین سلامتی در استان را نیازمند توجه و همکاری دیگر دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کشتارهای غیر مجاز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی شود.
بهمنش با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان، گفت: کشتارگاه‌ها باید مجهز به اتاق پیش‌سرد بوده و ذبح دام به صورت قانونی و مجاز در کشتارگاه‌ها انجام گیرد.
 
ابتکار جالب فرهنگی یاسوجی
فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی با یک ابتکار در خودروی خود اتاقکی طراحی و ساخته است.
رضا کرمی‌زاده از فرهنگیان ساکن شهر یاسوج بخش عقب خودروی مینی بار خود را به اتاقکی تبدیل کرده است.
کرمی که دبیر هنر است گفت: در این اتاق تخت خواب ۲طبقه به تعداد۷ نفر- سرویس بهداشتی- حمام با منبع آب- آشپزخانه کوچک – وسایل گرمایشی و سرمایشی- برق‌کشی مناسب زمان‌های مختلف تلویزیون وجود دارد.
وی که بیش از ۲۴سال سابقه معلمی دارد گفت: از دوستداران طبیعت و به همراه جمعی از همکاران خود با این خودرو و به مناطق طبیعی گردشگری استان سفر و نسبت به زیباسازی محیط زیست با جمع کردن زباله‌ها اقدام می‌کنیم.
کرمی افزود:گاهی ۲ شبانه روز در طبیعت استان مسافرت هستم و چند بار با گروه‌های طبیعت دوست استان‌ها به مناطق دیگر کشور سفر کرده‌ام و امکان مسافرت ۱۴نفر با این خودرو اتاق آن وجود دارد.
کرمی‌زاده از معلمانی است که سبب ارتباط با خیرین در تجهیز برخی مدارس محل تحصیل خود نیز فعالیت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1