تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۶۹۰۷۷

تأسیس اتاق مشترک بازرگانی «ایران و اسلواکی» توسط یک کهگیلویه و بویراحمدی

۰
کبنا ؛در راستای فصل جدید تعاملات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با جهان و ضرورت تأسیس اتاق مشترک ایران و اسلواکی و با توجه به انتخاب استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان معین کشور اسلواکی، رئیس اتاق یاسوج با معرفی امور بین‌الملل اتاق ایران مأموریت یافت به‌عنوان مؤسس اتاق مشترک ایران و اسلواکی این مهم را به انجام رساند.
در همین راستا عصر دیروز نشست مشترکی با حضور جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج، یان بوری معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه اسلواکی، میلان کایان رئیس اتاق مشترک اسلواکی و ایران، جمال رزاقی رئیس اتاق شیراز و همچنین نماینده تجار و بازرگانان ایرانی فعال در اسلواکی در مرکز تجاری که پیش‌ازاین توسط تجار ایرانی در براتیسلاوا تأسیس‌شده بود، برگزار شد.
جبار کیانی پور در این نشست اظهار کرد: در پی مشکلاتی که آمریکایی‌ها در امور بانکی و کنسولی مراودات اقتصادی ایران ایجاد کرده‌اند درواقع این اروپایی‌ها هستند که بیش از ایران از این امر متضرر شده‌اند. این مطلب مورد تائید معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه اسلواکی نیز قرار گرفت.

تسهیل در صدور روادید و خدمات کنسولی به تجار ایرانی ازجمله موارد مهم موردبحث در این نشست بوده است، همچنین در این نشست مقرر گردید مشکلات مربوط به تجارت میان دو کشور، در جلسات آتی توسط اتاق بازرگانی اسلواکی و ایران و همچنین مسئولین اتاق مشترک در شرف تأسیس ایران و اسلواکی، موردبررسی قرارگرفته و مراتب آن به وزارت امور خارجه اسلواکی منعکس گردد. از نکات مهم دیگر این نشست، همفکری و تعامل اتاق‌های مشترک از طریق اتاق ایران و اتاق اسلواکی، جهت دستیابی به راهی برای حل بحران بانکی ایران و اروپاست که نتایج آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.
به گفته جبار کیانی پور، در آینده نزدیک دفتر همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و اسلواکی با توجه به انتخاب اتاق یاسوج به‌عنوان معین کشور اسلواکی در جهت توسعه مراودات تجاری دو طرف و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی اسلواکی در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی افتتاح خواهد شد.
طی روزهای آینده نیز دیدارهایی با مقامات اقتصادی این کشور در دستور کار تیم ایرانی حاضر در اسلواکی قرار داده‌شده است تا با همکاری آن‌ها به‌زودی شاهد افتتاح اتاق مشترک ایران و اسلواکی باشیم.
کیانی پور افزود: قابل‌ذکر است طبق آمارهای رسمی، حجم مراودات دو کشور حدود ۴۰ میلیون یورو است که این دفتر آمادگی دارد با همکاری اتاق‌های مشترک دو کشور، در برنامه ششم توسعه میزان این مراودات را به ۳۰۰ میلیون یورو افزایش دهد.
رئیس اتاق یاسوج بیان کرد: از نکات قابل‌توجه در کشور اسلواکی حجم سرمایه‌گذاری خارجی این کشور است به‌نحوی‌که ۹۰ درصد درآمد ناخالص ملی در اسلواکی از محل سرمایه‌گذاری خارجی تأمین می‌شود، همچنین بیش از ۱۶۰۰ شرکت ایرانی ثبت‌شده در این کشور حضور دارند که امید است با افتتاح این دفتر و شروع به کار اتاق مشترک، نقش بسزایی در بالا بردن روابط اقتصادی دو کشور داشته باشند.
کیانی پور تصریح کرد: اسلواکی که از آن به‌عنوان دروازه ورود به اروپای غربی و مرکزی نام‌برده می‌شود از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌مرز است. اسلواکی همچنین عضوی از منطقه شنگن، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان ملل متحد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1