تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۶۸۸۶۴

آغاز رقابت تلخ اکثریت و اقلیت در شورای شهر یاسوج / دهراب‌پور، خوبانی و نگین‌تاجی عمداً نیامدند / اکبری، احمدی‌کیش و آشنا جلسه را ترک کردند / نظری: اختلافات را کنار بگذارید /بر سر پست‌ها معامله نکنید

۷
۰
کبنا ؛مراسم تحلیف و تعیین هیأت رئیسه پنجمین شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز با حضور «پژمان نیک‌اقبالی» معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری و فرماندار بویراحمد و معاونین وی مراسم تحلیف و تعیین هیأت رئیسه پنجمین شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: شوراهای اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در قرآن برخوردار است و آنها برای رفع مشکلات مردم و شهر تشکیل شده‌اند.
نظری با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند حتماً شهردار باید از طایفه من باشد، اظهار کرد: در قرن ۲۱ این یک آفت و مایه تأسف محسوب می‌شود.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه شوراها باید سبب توسعه و پیشرفت هر منطقه شوند نه اینکه آنها خود مانع توسعه باشند، گفت: گاهی شوراها تقسیم به اقلیت و اکثریت می‌شوند و افراد حاضر در گروه اکثریت برای حفظ خود در گروه اکثریت از بسیاری از خطاها چشم پوشی می‌کنند.
وی افزود: گاهی بعضی از اعضای شورا چنان وارد کار اجرایی می‌شوند که گویا آنها شهردار هستند، این اعضا حتی در آوردن و بردن نیروها نیز دخالت می‌کنند.
نظری با بیان اینکه در دوره گذشته بعضی از اعضای شوراها حتی تلفن ماها را جواب نمی‌دادند، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی نباید خود را گرفتار کارهای حاشیه‌ای کنند، در دوره‌های گذشته شوراهایی که وارد مسائل حاشیه‌ای شدند، سودی برای شهر و منطقه خود نداشتند.

وی گفت: همه اعضای شوراهای اسلامی باید از دو دستگی و اختلافات بپرهیزند. و اگر همه قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، هیچ وقت مشکل قانونی بوجود نمی‌آید.
فرماندار بویراحمد گفت: در حفظ اموال شهرداری‌ها و اموال مردم باید بر اساس مر قانون عمل شود.
وی با بیان اینکه شوراهای ما در بسیاری از موارد پیشرو هستند، اظهار داشت: در دوره پنجم شوراهای اسلامی باید تلاش کنیم که ضعف‌ها برطرف شود.
نظری در ادامه به برخی از اقدامات تلخ در شوراهای اسلامی شهرها اشاره کرد و گفت: مبادا خدای نکرده بر سر پست و مسوولیتی، معامله‌ای قرار بگیرد که به ضرر مردم و شهر باشد.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: فرمانداری آمادگی کامل در راستای توسعه شهرها و کاهش مشکلات مردم را دارد و نهایت همکاری را با شوراها دارد.
وی با بیان اینکه عدم آشنایی با قوانین شوراها از معضلات شوراهای اسلامی در دوره گذشته بود، اظهار کرد: متأسفانه شاهد بودیم که ساده‌ترین قوانین را برخی شوراهای ما رعایت نمی‌کردند و دیدم که یک شهرداری در طول سه سال مورد حسابرسی قرار نمی‎گرفت که این خلاف قانون بود.
به گزارش کبنا، مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان برگزار شد و اعضای شوراها سوگند خوردند که در راستای صلاح مردم و شهر گام بردارند.
بنا بر این گزارش، محمد رحیم دهراب‌پور، مسعود خوبانی و فرشاد نگین تاجی برای مراسم تحلیف و هیأت رئیسه نیامدند تا آغاز باشد بر تشکیل گروه اقلیت و اکثریت دوره پنجم شورای شهر یاسوج.
هدایت اکبری، علی اکبری‌تبار، کیوان آشنا و احمدی‌کیش اعضای شورای شهر یاسوج در مراسم تحلیف شرکت کردند، اما به دلیل رسمیت نیافتن جلسه شورای شهر یاسوج، مراسم انتخاب هیأت رئیسه برگزار نشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
گروه اکثریت دنبال منافع شخصی هستند
علیزاده سجاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی که جناب حاج دهراب پور و دکتر نگین تاجی ودکتر خوبانی نیامدند نشان از شورای ضعیف است جراکه ای سه نفر وزنه و قدرت سامان دهی به مشکلات شهری هستند اگر اینگونه باشد روز از نو روزی از نو مطمعن منفعت طلب ها اینجا جای سیاسیون.متخصص وباتجربه نشسته اند
کائدان چهارده تایی ساکن تل زالی
Iran, Islamic Republic of
سرجمع رای سه نفر نیامدنند مقداری بیشتر ۴نفر است پس مردم بیشتری دغدغهاون ۳نفر دارنند اونا راضی کنید که در جلسه بیان تا شهر ضرر نکند
علی
Iran, Islamic Republic of
خوب کاری کردن ، مردم اکثریتشون و وخوبانی ، نگین تاجی و دهرابپور رای دادن که و دادشون برسن نه اینکه در اقلیت باشند
دولت اباد محرابی دهرابی سهرابی
Iran, Islamic Republic of
خدایا این افراد آماتور کین که میخوان اکثریت باشن؟ بهتر نیست حرکت اشتباه نکنن؟
Iran, Islamic Republic of
باید دید که بعضی از افراد مشارکتی واصلاح طلب چه نقشه ای برای خود محوری وجناح بازی دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی چرا نظرات رو منتشر نمیکنی ؟ قبلا این سایت راحت نظرات رو منتشر می کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1