تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۲۶۸۸۰۷

معمای نفر هشتم شورای شهر یاسوج! / همه آخرین حرف‌هایی که علیه «جاوید» زده شد / ماجرای شرکت «برادر» جاوید چیست؟

۹
۰
کبنا ؛عضو شورای شهر یاسوج در دوره چهارم گفت: ما از قبل هم در خصوص تخلفات شهردار اقدام می‌کردیم اما همیشه با مشکلی برخورد می‌کردیم به نام نفر هشتم!
به گزارش کبنا، هدایت امیری یکی از اعضای شورای چهارم شهر یاسوج، در آخرین روز تصدی این پست، در نشست با اصحاب رسانه، به بیان مهم‌ترین ناگفته‌های شورای چهارم پرداخت.
تلاشم بر نظارت دقیق بود

امیری افزود: در سال ۹۴ که به عنوان رئیس شورا انتخاب شدم، تمام تلاش خود را برای نظارت، به عنوان وظیفه‌ی واقعی خود، در دستور کار قرار دادم و سعی نمودم کمترین هزینه را برای شورا ایجاد کنم تا جایی که هزینه‌های خودروی شورا را از جیب خود پرداخت می‌نمودم.
وی گفت: نظارت ما به گونه ای دقیق و با قدرت بود که برخی احساس می‌کردند در این زمینه غرض خاصی وجود دارد اما متاسفانه شهردار به قانون تمکین نمی‌کرد و بر خودمحوری اصرار می‌نمود.
ماجرای حسابرسی که رفت و برنگشت!
این عضو شورای چهارم شهر یاسوج در ادامه به موضوع حسابرسی از شهرداری اشاره کرد و گفت: پس از انتخاب به عنوان رئیس شورای شهر، اولین کار من انتخاب حسابرسی بود که درآمدها و هزینه‌های شهرداری را بررسی کند تا اگر انحرافی در حساب‌های مالی بود، مشخص شود اما متاسفانه با وجود انتخاب حسابرس که یکی از زبده‌ترین و کارکشته‌ترین‌ها در زمینه حسابرسی بود و بسیاری از شهرداری کلانشهر های کشور را حسابرسی نموده بود، با ممانعت آقای جاوید با حمایت برخی اعضای شورا، مواجه شد و به بهانه هزینه بر بودن اینکار، انجام نگرفت و این شخص ماهر مجبور به بازگشت شد.
امیری افزود: برای حسابرسی ۴ سال دوره‌ی شورای چهارم ۱۰۰ میلیون قرار بود پرداخته شود که شورا مخالفت کرد و حتی وقتی که قرار شد حسابرسی انتخاب شود، حسابرس مذکور حاضر به شرکت نشد و برنگشت.
هدایت امیری در ادامه گفت: پس از کش و قوس‌های زیاد حسابرسی انتخاب شد اما تاکنون نه برای ما و نه برای خود شهردار مشخص نشده که اقدامات این حسابرس به کجا رسیده است!
خرده مالکان به حق خود رسیدند اما...
امیری در ادامه سخنانش به امتیازات اعطایی به اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه‌ای هر عضو شورا می‌تواند از امتیاز پروانه ساختمانی برخوردار شود که هیچ گاه از این امتیاز استفاده نکردم.
در خصوص منطقه چشمه نباتی همه‌ی خرده مالکان حق و حقوق خود را گرفتند اما من که با داشتن اسناد رسمی از مالکان اصلی اون محدوده هستم، حتی یک ریال هم نگرفته‌ام و شهرداری هم در خصوص یک متر هم با من توافقی انجام نداده است.
مشکلی که جاوید برای شورا و شهردار جدید برجای گذاشت!
عضو شورای شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به اقرارهای جاوید اشاره کرد و گفت: آقای جاوید در حضور همه و رسانه‌ها اعلام کرد که زمین تامین اجتماعی، زمین بازارچه سنتی، زمین اوقاف و زمین هلال احمر را، واگذار کرده است اما این سئوال مطرح می‌شود که حق و حقوق شهرداری در این بین چه می‌شود و چگونه دریافت می‌شود و از همه مهم‌تر آیا شورا و شهردار جدید با این موضوع کنار خواهند آمد یا نه؟ و در واقع تیم جدید مدیریت شهر چه وضعیتی پیدا خواهند کرد؟
تخلفی مالی که بر علیه مردم انجام شد
امیری افزود: در سال ۹۶ ما تصویب نمودیم که عوارض دریافتی ۱۰ درصد کاهش یابد و دلیل آن هم استفاده از مبالغ ارزش افزوده و برخی موارد دیگر بوده است اما شهردار بدون توجه به مصوبه شورا و به‌صورت غیرقانونی با همان نرخ سال ۹۵ که ۱۰ درصد بیشتر از نرخ سال جدید است از مردم عوارض دریافت می‌کند.
امیری گفت: در تخلف آشکار دیگری، حق انظاره ساخت و سازها باید از مهندسین ناظر گرفته شود اما شهرداری در تخلفی آشکار این مبلغ را از مردم می‌گرفت نه از مهنسین، که این هم تخلفی آشکار بوده است.
تخلفی که می‌تواند جاوید را برای همیشه از انتصابات مدیریتی محروم کند
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شهردار یاسوج حق مداخله در معاملات شهرداری را ندارد، اظهار کرد: شرکت سبزجامگان ایلیا مربوط به برادر آقای جاوید شهردار یاسوج که واگذاری پروژه اجرای فنداسیون روشنایی شهر یاسوج به او شبهه دارد. طبق قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات این کار غیرقانونی بوده است.
وی با بیان اینکه آقای جاوید باید در این خصوص پاسخ دهد؟، افزود: این شرکت با وکالت «الف-پ» این پروژه را انجام داده است.
امیری گفت: من بر این باورم که همین یک پرونده می‌تواند، جاوید را برای همیشه از انتصاب در مناصب محروم و تبعات حقوقی سنگینی را هم متوجه وی بنماید.
 
بازی با الفاظ هنر جاوید است!
امیری در پاسخ به جواب «جاوید» شهردار یاسوج به اظهارات خود، مبنی بر اینکه «آقای امیری؛ اتهامات انتسابی در فضای مجازی قرائت گردید، متأسفانه تماماً تکراری و تاریخ مصرف گذشته بود و ارزش تلف کردن وقت برای پاسخگویی را نداشتند، انشااله تمرین کنید برای دوره‌های بعد با آمادگی بیشتری وارد عرصه‌های اجتماعی شوید» اظهار کرد: آقای جاوید بازی با الفاظ را بسیار خوب بلد است، اگر منظور از این حرف جاوید، نشستن با صاحب‌نظران، اندیشمندان و خیرخواهان توسعه شهر باشد، و کسب تجربیات از آن‌ها است، از این تمرین استقبال می‌کنم و هرگز از آن طفره نمی‌روم، اما اگر منظور آقای جاوید از این تمرین، سکوت در مقابل بی‌قانونی‌ها، معامله‌گری‌ها و عوام فریبی‌ها است، هیچ وقت تمرین نمی‌کنم و یاد هم نمی‌گیرم.
معمای نفر هشتم شورای شهر!
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره چهارم با بیان اینکه عملکرد «جاوید» با شعارهای او متفاوت بود و گفت: بنده یک سال پیش از مردم بابت انتخاب «جاوید» به عنوان شهردار یاسوج عذرخواهی کردم که مجدداً عذرخواهی می‌کنم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره چهارم گفت برخی می‌پرسند چرا از قبل اقدام نکردید؟ باید بگویم از قبل هم اقدام کردیم اما متاسفانه نفر هشتم همیشه برای ما معمایی شده بود! علیرغم اینکه در برهه‌ای اکثر اعضای شورا نسبت به تخلفات آگاه بودند اما هر وقت موضوع استیضاح پیش می‌آمد، چند نفری می‌گفتند، ما نفر هشتم هستیم به شرطی که نفر هفتم اعلام آمادگی کند!
وی در توضیح این موضوع گفت، شش نفر آمادگی داشتند که شهردار را استیضاح و کنار بگذاریم اما چهار نفر دیگر می‌گفتند نفر هفتم را معرفی کن تا من نفر هشتم باشم!
نام شما

آدرس ايميل شما

ياسوج
United Arab Emirates
اقای امیری با گفتن این حرفها خودتون رو تطهیر نمیکنین چرا تو این ۴ سال چیزی نمیگفتین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام فقط میتونم بگم تمام حرف های اقای اردشیری ، علی پور، پایدار تو چهار سال گذشته کاملا درست بوده مخصوصا پیر اصلاحات جناب اردشیری که با تمام توان در مقابل شهردار و اعضای خودفروخته شورای شهر دور چهارم مردانه ایستاد و مبارزه کرد .
از آقای امیری هم کمال تشکر رو دارم ولی حیف که دیر متوجه شدی .
حسيني
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همشهریان عزیز من به شخصه فکر نکنم که دیگر شهرداری مثل جاوید پیدا شود الحق والانصاف از لحاظ کاری تا کنون چنین شهررداری دلسوز نداشته وپیدا نخواهیم کرد
منطق
Iran, Islamic Republic of
درود جناب امیری عزیز
بحق که بهترین گزینه برای شهرداری جناب مهندس امیری هستند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای امیری چرا تو این چندسال چیزی از تخلفات نمیگفتی الان میگی،اتفاقآ آقای جاوید یکی از پاک ترین شهردارهاست
شریعتی
Iran, Islamic Republic of
بله جوجه را اخر پاییز میشمارن گند کاریهای انجام گرفته در شهرداری بعدا مشخص می شود
عه
Iran, Islamic Republic of
خدا //جاوید
A-k
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر جاوید کارهایت همیشه جاوید می ماند سپاس
A-k
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر جاوید نامت همیشه جاوید می ماند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1