تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۲۶۸۶۸۶

تجمع کارگران فضای سبز یاسوج در جلوی استانداری / تهدید به اخراج شدیم / شرمنده فرزندانم هستم

۱
۰
کبنا ؛جمعی از کارگران فضای سبز یاسوج به نمایندگی از سایر همکاران خود در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات معوق خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

 

 بیش از ۳۰ نفر از کارگران فضای سبز یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و حقوق خود با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این وضع اعتراض کردند.

راستین یکی از این کارگران در این خصوص به خبرنگاران گفت: ۳۰۰ کارگر هستیم که حدود ۳ ماه حقوقی دریافت نکردیم و پیمانکار از ما بیگاری می‌کشد.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه دارای ۸ سال سابقه کار و بیمه هستم به دلیل‌های واهی مرا از کار اخراج می‌کنند و حق و حقوقم را ضایع کرده‌اند و با این شرایط هزینه خرج و مخارج زندگی را ندارم.

در مقابل خانواده شرمنده‌ام دستم خالی است/ هنر دیگری ندارم

این کارگر خواستار ساماندهی وضعیت خود ودیگر همکارانش شد و افزود: شرمنده خانواده‌های خود هستیم و باید هر روز در دمای بالا کار کنیم و آخرشب هم با دستان خالی به خانه‌های خود می‌رویم.

یکی دیگر از این کارگران که نخواست نامش فاش شود، گفت: یک ماه دیگر تا آغاز سال جدید تحصیلی نمانده و فرزندانم از من پول کیف، کفش و کتاب می‌خواهند و در مقابل دیدگان آنها سرم به زیر و شرمنده هستم.

وی با بغضی که در گلو داشت و نشان دادن دسته‌های پینه بسته خود، عنوان کرد: هنر و مهارت دیگری بلد نیستم و جوانی‌ام در این حرفه گذشت وگرنه برای اینکه شرمنده خانواده‌ام نشوم به شغل دیگر پناه می‌بردم.





فرشاد صادقی مدیرعامل سازمان فضای سبز یاسوج در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون علت عدم پرداخت مطالبات این کارگران، گفت: بیش از یک ماه است به علت مسدود بودن حساب ما توانایی پرداخت نداریم.

وی با بین اینکه پول به حساب پیمانکار واریز شده و چک آن موجود است، بیان کرد: قوه قضائیه حساب این پیمانکار را مسدود کرده و امکان پرداخت برای ما وجود ندارد.

صادقی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ کارگر در بخش فضای سبز شهرداری یاسوج مشغول به فعالیت هستند، گفت: این کارگران ناحیه یک و دو شهرداری تا حقوق اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده اند و تا دو روز آینده حقوق تیر و مردادماه نیز به حساب آنها واریز می‌شود.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج با تاکید بر اینکه مسدود شدن حساب را به اطلاع کارگران رسانده بودیم، عنوان کرد: این ماجرا نیازی به تجمع نداشت و هیچ زمانی مانند این چند ماه اخیر پول پیمانکار و کارگر به موقع پرداخت نشد.

وی تصریح کرد: این افراد از سال‌های ۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱ مطالباتی داشتند که با تلاش همکاران در ۸ ماه اخیر پرداخت شدند.

صادقی با بیان اینکه پیمانکاری به اسم آقای نگهداری با ۸۰ درصد از کارگران تا کنون تسویه حساب کرده است، تاکید کرد: از مهرماه امسال با این پیمانکار قراردادی منعقد شده و حقوق کارگران خود را تا اردیبهشت ماه پرداخت کرده است.



وی در واکنش به تجمع کارگران گفت: این افراد طلبکار نیستند و بدون دلیل تجمع کردند و این کارگران دیگر جایی در سازمان ندارند چرا که بدون علت محل خدمت خود را ترک کرده اند.

صادقی، راستین یکی از کارگران معترض را خطاب قرار داد و افزود: این فرد به علت کم کاری تا کنون دو بار اخراج شده و با رایزنی و وساطت شورا دوباره برگشت به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حقوق خرداد و تیرماه کارگران فضای سبز تا دو روز دیگر به حساب آنها واریز می‌شود و آنها بدانند که پیمانکار تا کنون یک ریال از جیب خودش هزینه نکرده و مطابق با قرارداد عمل کرده است.

حال نکته پایان این حکایت تلخ و همیشگی این است چرا وقتی همه از آزادی بیان دم می‌زنند این قشر زحمتکش و آسیب پذیر حق اعتراض برای مطالبه حقوق خود را ندارد؟ و آیا کسی پاسخگوی صورت سوخته،دست‌های  پینه بسته و کمرهای خمیده کارگران است؟

نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
صادقی باید اخراج شود
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1