تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۲۶۸۵۷۰

آخرین جزئیات از وضعیت گیرافتادن ۵ مامور منابع طبیعی در کوه خامی باشت / هیچ خبری در دست نیست / «خامی» هنوز می‌سوزد /

۵
۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵ نفر از مأموران منابع طبیعی که برای مهار آتش به کوه خامی در شهرستان باشت اعزام شده بودند در محاصره پرتگاه قرار گرفته اند، گفت: فردا بالگرد برای نجات آنها به این منطقه اعزام می‌شود.

عزت الله بهشتی فر با بیان اینکه ۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی شب گذشته برای مهار آتش جنگل های کوه خامی باشت به این منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: این افراد از عصر امروز تا کنون در یک پرتگاه گرفتار شده اند و امکان پایین آمدن یا بالارفتن از کوه برای آنها وجود ندارد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این افراد حداقل ۳۰ کیلومتر پیاده‌روی کرده‌اند و بیش از ۲۰ ساعت در حال تلاش برای خاموش کردن آتش بودند، بیان کرد: بدون شک آنها دچار ضعف بدنی شده و حال دو نفر از آنها در حد مطلوبی نیست.
وی تصریح کرد: به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان انجام عملیات امدادی در این موقع شب وجود ندارد و فردا صبح در اولین فرصت بالگرد امداد و نجات برای نجات جان این افراد اقدام می‌کند.
بهشتی فر با تاکید بر اینکه این افراد اکنون در محاصره آتش نیستند، ابراز کرد: این نیروهای فداکار منابع طبیعی از کوه‌های با ارتفاع ۷۰ متر تا ۴ هزار متری برای مهار آتش کوه‌پیمایی کردند و هماهنگی لازم جهت نجات جان آنها انجام شده است.

خامی پس از سه روز همچنان در آتش می‌سوزد



مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ نفر از امدادگران(جنگلبانان منابع طبیعی) کوه خامی شهرستان گچساران در ارتفاعات و صخره ها گرفتار شدند.


سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه یک نفر نیروی محیط زیست و دو نفر نیروی مردمی در حالی که در تلاش برای خاموش شدن آتش سوزی بودند، مصدوم شدند، افزود: این سه نفر را به پایین کوه انتقال دادیم .
وی بیان کرد: صبح فردا با روشن شدن هوا کار امداد و نجات ۵ نفر جنگلبان مهار کننده آتش از سر گرفته می‌شود.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام بالگرد آب پاش برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای کوه خامی در منطقه حفاظت شده خامی خاطرنشان کرد: بالگرد آب پاش تا ظهر امروز با نقص فنی مواجه بود که تا از تهران قطعه مورد نیاز تامین شد که از بعداز ظهر کار خود را برای مهار آتش سوزی آغاز کرد اما آتش سوزی مهار نشده و همچنان ادامه دارد.
هاشمی تصریح کرد: کار مهار و خاموش کردن آتش سوزی از اوایل وقت فردا شروع خواهد شد.
وی در خصوص میزان خسارات وارده اضافه کرد: هنوز میزان خسارات وارده بصورت دقیق برآورد نشده است.
همچنین حکمتیان، معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: ۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی استان که در حال خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای کوه خامی بودند در کوه و مناطق سخت گذر و صخره ای گرفتار شدند.
وی اضافه کرد: اسامی ۵ نفر جنگلبان منابع طبیعی استان که گرفتار شده‌اند، زمانی، براتی، محمدزاده، رحیمی، مجیدی است.

نام شما

آدرس ايميل شما

رجبي
اینشاءاله که به سلامت به آغوش خانواده هاشون برگردند .
شهروندیاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چرا از نیروهای داوطلب استان وهمچنین کمک کشوری درخواست نمی کنید .یک بالگرد که سهل حداقل درخواست ۵بالگرد بکنید منابع طبیعی کشور است شخص که نیست
خامی
Iran, Islamic Republic of
اینان بچه های بویر احمد هستند تا حالا به کوههای سخت گرمسیر صعود نداشتن
رها
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود از کوهنوردان بومی استفاده میشد.
Iran, Islamic Republic of
همانطور که ملاحضه نمودید این آتش سوزی در دامنه خامی و پوشش از نوع گرامینه مراتع گرمسیری است رعد وبرق در بالاترین خط الراس ارتفاع رخ می دهد
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1