تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۲۶۸۴۹۷

سیاهی و پلشتی بر رخسار گچسارن؛ از تخلیه چاه فاضلاب تا رأی ما ۱۰۰ درصد»

۱
۲
کبنا ؛

دیوارهای شهر گچساران با نوشته‌هایی همچون تخلیه چاه فاضلاب، دریل تخریب، داربست فلزی، قالیشویی، کفسابی، آژانس تاکسی تلفنی، باز کردن لوله‌های فاضلابی، رأی ما صد درصد، پوسترهای فوتی، تبلیغاتی و کاندیداهای شورای شهر غریبه نیستند.


به گزارش کبنا، دیوارنگاری، دیوار نویسی، یا هر عنوان دیگری که می‌توان بر آن گذاشت پدیده‌ای است که در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد رواج پیدا کرده است.

سخن امروز ما از دیوارهای شهر گچساران است، دیوارهایی که هر شخصی بخواهد با رنگی فشاری یا چسباندن پوستر بر آن می‌نویسد و به قولی یادبودی از خود به جا می‌گذارد، هر که بخواهد و هر جا که بخواهد بنری نصب می‌کند بی آنکه بداند کارش غیر قانونی و یا بی نظمی در شهر است.

دیوارهای شهر گچساران با نوشته‌هایی همچون  تخلیه چاه فاضلاب، دریل تخریب، داربست فلزی، قالیشویی، کفسابی، آژانس تاکسی تلفنی، باز کردن لوله‌های فاضلابی، رأی ما صد درصد، پوسترهای فوتی، تبلیغاتی و کاندیداهای شورای شهر غریبه نیستند.


آیا این عده نمی‌دانند درب حیاط مردم، دیوار منازل و ادارات، میدان‌های شهر، بیلبورد تبلیغات نیستند و برای تبلیغ آنها ساخته نشده‌اند.

چرا این گروه بدون احترام به حق و حقوق مردم و صاحبان منازل و در اوج بی‌احترامی هر چه بخواهند انجام می‌دهند.

جالب‌تر اینجاست در گچساران هیچ کس با آنها برخورد نمی‌کند و مردم نیز به این مهم پی برده‌اند که کسی از حق و حقوق شهروندی آنها دفاع نمی‌کند، چرا که تاکنون و در این سال‌ها هیچ برخوردی از سوی مسوولان با این پدیده بسیار زشت صورت نگرفته است و روز به روز هم تبلیغات دیوار نویس‌ها بیشتر می‌شود بی‌آنکه  با آنها برخورد کند.

بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها تبلیغات بر روی معابر شهر به جز در اماکنی که شهرداری آنها را مجاز اعلام کرده ممنوع است و متخلفان تعدی کننده به حقوق عمومی و قانون محسوب می‌شوند.


حال از مردم شهرمان انتظار داریم اگر با این دسته از افراد روبرو شدید با آنها صحبت کنید و آنها را از این کار زشت منع کنید چرا که حفظ زیبایی شهرمان وظیفه همگانی ما است.

از طرفی شاید با داشتن فضایی رنگارنگ و البته کلاسه شده و کارشناسی شده از طرف کارشناسان شهرداری بشود خمودگی‌های روزمره که گاهی با غبار محلی نیز تشدید می‌شود را از چهره مردم این شهر زدود.


و در پایان نیز یک پیشنهاد به مسوولان شهرستان می‌دهیم که بدون هیچ گونه هزینه‌ای و با مجوز قانونی تمامی شماره تماس‌هایی که در تبلیغات نوشته شده است را قطع کنید تا برخورد لازم با آنها صورت بگیرد و در این مورد دیگر احتیاج به بودجه نیست.(منبع: فارس)

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه جای ایران هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1