تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۶۸۴۹۱

دو راه برای وزیر شدن «سید ضیاء» کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛پیمان فرامرزی
کابینه دوازدهم از فیلتر مجلس گذشت و به جز یک مردودی، همه رای قبولی از بهارستان گرفتند تا دولت دوازدهم رسماً شکل بگیرد. این وسط وزارت علوم تکلیفش نامشخص است تا بازهم عنوان وزارت پرحاشیه دولت تدبیر و امید را به خود اختصاص دهد.
وزارت علوم در کابینه تدبیر اول هم پر حاشیه بود در همان آغاز به کار دولت یازدهم این وزارتخانه محل مناقشه مجلس سابق و رئیس دولت شد تا بالاخره روحانی با معرفی یک گزینه آرام و غیر سیاسی کوتاه آمد و کار وزارت علوم را تمام کرد. از همان آغاز به کار دولت سابق افکار عمومی معتقد بود که وزارت علوم و آموزش و پرورش سهم اصلاح طلبان از دولت است و به قولی اصلاحاتی‌ها می‌خواهند که حتماً گزینه‌های درجه یک خودشان بر مسند اداره این دو وزارت تکیه بزند.
اما وزارت علوم برای دولت دوازدهم هم حاشیه ساز شد، از همان ابتدا نام خاکی صدیق برای تصدی این وزارتخانه مطرح شد اما بعدها اعلام شد که این گزینه از حضور در کابینه تدبیر ثانی انصراف داده ولی در واپسین روزهای منتهی به معرفی کابینه مصاحبه ای از خاکی صدیق مبنی بر اینکه انصراف نداده و برنامه‌هایش را به رئیس جمهوری اعلام کرده، منتشر شد اما بالاخره کابینه بدون وزیر علوم به مجلس رفت و رئیس جمهور روحانی گفت که گزینه‌اش برای این وزارتخانه انصراف داده و فرصت نشده با کس دیگری صحبت کند! برای حل این پارادوکس باید به محل مناقشه بازگشت، شاید روحانی می‌خواهد با انتخاب وزیر از میان اصلاح طلبان دل آن‌ها را به دست بیاورد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
حالا دو وزارتخانه مانده، بیطرف که به طرف لابی‌ها و کمیسیون‌ها نرفت نتوانست رای اعتماد بگیرد ولی وزارت نیرو خیلی حاشیه ساز نیست بالاخره روحانی گزینه ای را به مجلس معرفی می‌کند و اتفاقاً هرکسی باشد رای می‌آورد.
امروز، رئیس جمهور برای سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم حکم سرپرستی زد. برخی می گویند سیدضیای لرتبار به عنوان وزیر معرفی می‌شود اما شواهد این ادعا را تایید نمی‌کند. اگر روحانی بخواهد از نیروهای اصلاح طلب بهره ببرد، سید ضیا حتی نیروی دست چندم اصلاح طلبان هم نیست و گزینه‌های مطرح دیگری هستند که روحانی بخواهد از آن‌ها استفاده کند که مطبوع طبع اصلاحاتی‌ها هم بیفتد.
سید ضیا یک حامی قطعی دارد و آن غلامرضا تاجگردون است که بلافاصله پس از صدور حکم سرپرستی برای هم استانی‌اش در صفحه شخصی اینستاگرامش آرزوی وزارت کرد. هاشمی چند حامی احتمالی هم خواهد داشت. محمد علی وکیلی، عدل هاشمی و غلام محمد زارعی از نمایندگان احتمالی حامی سید ضیا برای تصدی وزارت خواهند بود. اما مساله جدی این است که حامیان سید ضیا هاشمی فعلاً محدود به همین چند نفر است و این کار را برای آقای سرپرست در به اختیار گرفتن کسوت وزارت، سخت خواهد کرد.
تنها دو راه برای وزیر شدن سید ضیا وجود دارد اول اینکه حامیانش بخصوص تاجگردون و وکیلی با تمام توان سعی در اقناع رئیس جمهور و لابی زدن داشته باشند و دوم هم اینکه فشارها بر رئیس جمهور برای معرفی سریع‌تر وزیر پیشنهادی علوم به مجلس بخصوص با نزدیک شدن به فصل بازگشایی دانشگاه‌ها بیشتر شود وگرنه سید ضیا تنها چند روزی در قاموس یک وزیر خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سلطانی
Iran, Islamic Republic of
کارت بیسته فرامرزی
محمد
Iran, Islamic Republic of
جرت نوشتی اتفاقن بارای خوب وزیر میشه
Iran, Islamic Republic of
حالا وزارت علوم به چه درد استان ما میخورد اگر وزارت میخواین راه و شهرسازی کشاورزی صنعت
امير
Iran, Islamic Republic of
عالی
دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
کم الکی تاجگردون و وکیلی رو تاثیر گذار جلوه بده مهندس
همون قدی که هاشمی زارع و دیگری تاثیر گذارن دیگر بزرگوارن هم تاثیر گذارن
مخالف سابق زارعی
Iran, Islamic Republic of
فقط خواست بگی تاجگردون حامی ایشون هستن
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
از صمیم قلب برای سید ضیا دعا میکنم...به امید خدا و همت نمایندگان با غیرت هم استانی سید وزیر خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
اقای فرامرزی نمی دانم مشکل شما چیست . اما انچه مسلم است اقای هاشمی توانمند، واصلاح طلب هم است
از طرفی تمام نمایندگان استان حامی ، استانهای لر زبان و استانهای همجوار حامی ایشان هستند . حصوصا محمد وکیلی و عدل هاشمی از همه جدیتر چرا ناراحتی خود را با تحلیل های غیر واقعی القاء می کنی
.....
Iran, Islamic Republic of
په نظرله بیار بالا
احمد
Iran, Islamic Republic of
نماینده ها وآقای ملک حسینی حمایت کند.
محمد
United States
ایشان لیاقت وزیر شدن را ندارند چون منطقع ای فکر میکنند و بک اصولگرا هستند
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1