تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۶۸۳۷۸

شهری با ده‌ها سم‌فروشی و بدون کتابفروشی / جدال فرهنگ فضای مجازی با فرهنگ کتاب و کتابخوانی

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکی از شهرستان‌های استان کتاب‌فروشی نداریم، این در حالی است که در آن شهرستان ۱۰ مغازه سم‌فروشی وجود دارد.
نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیرکل پدافند غیرعامل استان در سالن دفتر پدافند غیرعامل برگزار شد.
نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیرکل پدافند غیرعامل استان در خصوص فرهنگ‌سازی و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در جهت افزایش سطح کتاب‌خوانی، معرفی پدافند غیرعامل به زیر مجموعه، مراجعین و تأمین منابع مالی با موضوع پدافند غیرعامل در استان برگزار شد.
رحیمی بیان کرد: در استان ۷۲ کتابخانه وجود دارد که از این تعداد شش کتابخانه به‌صورت مشارکتی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی اداره می‌شوند.
وی همچنین تعداد کتابخانه‌های روستایی را ۳۳ کتابخانه برشمرد و افزود: کتابخانه‌های شهری و روستایی توسط ۱۷۲ نفر کتابدار در سطح استان اداره می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اظهار تأسف از اینکه در یکی از شهرستان‌های استان کتاب‌فروشی نداریم، افزود: این در حالی است که در آن شهرستان ۱۰ مغازه سم فروشی وجود دارد.
وی با بیان اینکه ن و القلم و ما یسطرون و سوگند به قلم و آنچه به سبب قلم و یا با قلم می‌نویسند، افزود: البته شهروندان استان استقبال خوبی از کتاب و کتاب‌خوانی دارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: با توجه به اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری‌های استان باید به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد، افزود: تعدادی از شهرداران استان از جمله شهردار گچساران در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌اند و بعضی از شهرداران نیز کوتاهی می‌کنند.
به گزارش کبنا، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این نشست نیز گفت: امروز فضای مجازی عملاً جایگزین کتاب و کتاب‌خوانی شده است که جا دارد مدیرکل کتابخانه‌های استان تلاش کند اخبار و اطلاعات نادرست در این فضا به خورد مردم داده نشود.
شاهرخ کناری با اشاره بر ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی و فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تأکید کرد: کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل از شاخص‌ترین کارگروه‌های یازده گانه پدافند غیرعامل است.
وی افزود: زیرساخت‌های فرهنگی استان مناسب با رشد جمعیت در شهرها و روستاها فراهم نشده است و گذر از سنت به مدرنیته بدون طی مراحل گذر مشکلاتی را ایجاد کرده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل گفت: بخش اعظمی از مشکلات استان ازجمله اعتیاد، بیکاری، تصادفات جاده‌ای، مسائل بهداشتی، نزاع‌های دسته‌جمعی ناشی از عدم پرداختن به مسائل فرهنگی است و کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل که بسیار حساس و جای مطرح کردن مباحث فرهنگی است، امور فرهنگی باید در رأس همه امور در دستگاه‌ها باشد.
کناری گفت: این کارگروه وظیفه دارد با دعوت از نویسندگان، شاعران و فرهیختگان در نشست‌های عمومی و جلسات کارگروه فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشد.
در ادامه وی با تأکید بر توانمند کردن افراد کتابدار در کتابخانه‌های روستایی، خواستار فعال‌تر شدن کارکنان و کتابداران در جامعه شهری و روستایی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
این اغا منظورش سیسخت است اره تمام اون سم فروشهاکتاب خواندند همگی هم باسوادان حتی مد ترک بعضی از تو بیشتر است ولی دیدند که کتاب خواندن سودی نداره و دردی دوا نمی کنه چون خیلی دکتر و فوق لیسانس های ما بی کارن و ساندویچ فروش
دنا
Iran, Islamic Republic of
این اغا منظورش سیسخت است اره تمام اون سم فروشهاکتاب خواندند همگی هم باسوادان حتی مد رک بعضی از تو بیشتر است ولی دیدند که کتاب خواندن سودی نداره و دردی دوا نمی کنه چون خیلی دکتر و فوق لیسانس های ما بی کارن و ساندویچ فروش
محسن
United Arab Emirates
سلام، ممنون از اطلاع رسانی شما
سامانه مسابقات آنلاین کتابخوانی campiran.ir هم یه سر بزنید، سازمان ها و شرکت های مختلف که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت می کنند در سامانه کمپ ایران مسابقه آنلاین کتابخوانی برگزار می کنند.
تشکر
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1