تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۶۸۳۵۸

بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی‌بی حکیمه(س) گچساران کی راه می‌افتد؟ / مشکل فاضلاب بیمارستان برطرف شد؟ / شرکت نفت گاز طبی را کی آماده می‌کند / بلاتکلیفی نیروها

۱۵
۰
کبنا ؛
بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی بی‌بی‌ حکیمه(س) گچساران ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۹۶ با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد، عملیات ساخت بیمارستان بی‌بی حکیمه خاتون(س) گچساران از سال ۸۶ آغاز شده بود که تا سال ۹۳ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با همت برخی از مسوولان و کوشش «حافظ قرآن» در سه طبقه ساخته و افتتاح شد.


به گزارش کبنا، قبل از هر توضیحی باید گفته شود که تحولات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های هدف در طرح تحول سلامت امیدوار کننده است، و این را باید مدیون تلاش‌های مسوولان استان از جمله نمایندگان مجلس، استاندار، روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی دانست.
و اما شرکت نفت سال ۸۶ با تصویب هیأت وزیران مسوول راه‌اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی‌بی حکیمه(س) گچساران شد که در نهایت در دولت یازدهم با حضور وزیر و نماینده گچساران و باشت و جمعی از مسوولان ارشد استان افتتاح شد، و بعد از سه ماه از ماجرای افتتاح بیمارستان، بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی بی حکیمه(س) هیچ‌گونه خدمات پزشکی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان گچساران ارائه نمی‌دهد که این سووالاتی را به دنبال دارد.
 
برخی اظهارات دلایل مختلفی را برای عدم خدمات‌دهی پزشکی و راه‌اندازی کامل این بیمارستان بیان می‌کنند.
مشکل فاضلاب و زباله‌های عفونی بیمارستان برطرف شد
محسن رفیعی مسوول دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر هیأت دولت دهم به استان بوده است، اظهار کرد: سال ۸۶ با تصویب هیأت وزیران شرکت نفت موظف شد که بیمارستانی در منطقه نفت خیز گچساران احداث کند که این پروژه در سال ۹۶ به اتمام و افتتاح شد.
رفیعی با بیان اینکه اکنون در وزارت‌خانه به دنبال پروسه واگذاری کامل این پروژه به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هستم، گفت: هفته آینده با حضور تیمی از وزارت بهداشت این پروژه به طور کامل تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود و مراحل اعتبار بخشی آن نیز انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار آن به اتمام رسیده است به برخی از مشکلات این بیمارستان نیز هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی بیمارستان این است که به فاضلاب شهر دوگنبدان متصل نیست و مشکلی در دفع فاضلاب عفونی بیمارستان در آینده وجود داشت که برای رفع این مشکل تصفیه‌خانه مجهزی برای این بیمارستان احداث شد تا بعد از تصفیه فاضلاب، آب به چاه‌های که در کنار بیمارستان پیش بینی‌ شده ریخته شود.

 

این مسوول گفت: یکی دیگری از مشکلات موضوع زباله‌های عفونی بیمارستان بود که دستگاه زباله سوز بیمارستان مونتاژ و آماده نصب شده است.
 
مکاتبات برای تجهیز بیمارستان انجام گرفته / تأمین گاز طبی از تعهدات شرکت نفت است


غلام‌عباس سبز معاون درمان علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید؛ یکی از تعهدات شرکت تأمین گاز طبی بوده که هنوز این کار صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه تعدادی از نیروهای مورد نیاز این بیمارستان نیز جذب شده‌اند، اظهار کرد: تعدادی از پرسنل و نیروهای این بیمارستان قبلاً از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند و حتی برای آنها ابلاغ هم صادر شده است.
این مسوول در ادامه افزود: با این وجود هنوز ما هنوز مشکل نیروهای انسانی در بخش‌های مختلف از جمله حراست، حسابداری و .. داریم و البته برای بخش‌های دیگری همانند مدیریت داخلی بیمارستان نیز با این مشکل روبرو هستیم که در این رابطه نیز تصمیماتی اتخاذ شده است و به محض تحویل کامل پروژه، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان نیروها در بیمارستان مستقر خواهند شد.
سبز به تجهیز بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: مکاتبات و اقدامات لازم در این باره نیز انجام گرفته و در کمیته تجهیز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به وزارتخانه نیز ارسال شده است.
وی گفت: این مکاتبات و اقدامات با برخی از مسائل همانند رأی اعتماد مجلس به وزرا همزمان شد و تأخیرهای را بوجود آورد.
معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای راه‌اندازی بیمارستان هیچ مشکلی وجود ندارد.
برخی از منابع موثق در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تلاش «تاجگردون» نماینده گچساران و باشت را برای اتمام بیمارستان و راه‌اندازی آن پررنگ و مهم می‌دانند و البته در کنار او نباید کوشش‌های حافظ قرآن را برای بیمارستان و مسئله بهداشت و درمان گچساران نادیده گرفت.

به گزارش کبنا، نیروهای که برای کار در بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی بی حکیمه(س) گچساران جذب شده‌اند به دلیل شروع به کار نکردن بیمارستان در بلاتکلیفی بسر می‌برند و از طرفی زمان دقیق راه‌اندازی کامل بیمارستان و دادن خدمات پزشکی در آن مشخص نیست که انتظار می‌رود برای افتتاح کامل بیمارستان تلاش بیشتری نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
میگن تو هفته دولت ما بین دوم تا هفتم شهریور افتتاح و آماده خدمات دهی به مردم است.زنده باد تاجگردون مرد عمل✅????❤
ماما
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر., مارو.... نکن, زدن ابلاغ با زدن شروع بکار زمین.تا اسمون فرق داره, ابلاغ ما دوماهه همینطوری طستمونه, ولی این نون و اب نمیشه, ..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
مدیریت شبکه ضعیف است
وقت تغییرش رسیده
سکوت
Iran, Islamic Republic of
دو سال نیروهای گرفته شده بلاتکلیف و معطل موندن!!!چه بسا این نیروها در این مدت میتونستن جای دیگه ای اشتغال شن... نه تنها در حق مردم بلکه در حق نیروهای جذب شده و حتی نیروهای رزرو ظلم شده... امیدواریم مسئولین محترم و نماینده محترم شهرستان پیگیر باشن که کمترین حقی ضایع نشه
پرستار
Iran, Islamic Republic of
هرچی تونستن مطالبات بیمارستان رجایی رو بدن میخوان اونجارو هم آباد کنن
روسای دانشگاه فقط دنبال حفظ موقعیت خوشونن
حالیشون نیست ک ما حقو حقوقمون رو میخوایم نه بیمارستان
پرستار
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایلامی برای بیمارستانها چکار کرده
چه اقدامی برای مطالبات کرده
پرستار
Iran, Islamic Republic of
به جایی این سیاسی بازی ها فکری به حال مطالبات پزشکان و پرسنل بکنید
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
َاین بیمارستان میخاد افتتاح بشه ک چه مشکلی رو حل کنه?این همه پرسنل ناراضی هستند رییس و معاونای دانشگاه چکار کردن براش?همون بیمارستان رجایی رو دریابن بیمارستان جدید پیشکشون
کریم
Romania
تیم فعلی دانشگاه زحمت زیادی برای راه اندازی کشیدند .درود
علیبازی
Romania
دانشگاه شده کارگاه عمرانی و همه بیمارستانها که مردم ده سال منتظر بهره برداری هستند امسال افتتاح میشوند درکل وزیر بهداشت بهترین وزیر کابینه هستن
علی
لطفا رسانه ها به جد پیگیر بشن ما که هر چی داد میزنیم صدایمان به جایی نمی رسد الان دوسال هست از استخدام ما می گذرد اما همچنان بلا تکلیف هستیم باز خداراشکر حداقل یک سایت پیدا شد که موضوع را پیگیری کند
سراوان
Iran, Islamic Republic of
تورا بخدا نگاه کنید انگار ۲۰سال ساخته شده بدون طراوت و ظرافت
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم بزودی شاهد افتتاح رسمی بیمارستان و جذب پرستاران بیشتری باشیم...
@
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم بزودی شاهد افتتاح رسمی بیمارستان و جذب پرستاران بیشتری باشیم...
بهلول
Iran, Islamic Republic of
بیشتر این عکس مربوط به بیماری نیست واقعا که .خبرنگار یا اسپانسر این دیگه چه وضعیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1