تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۲۶۸۲۴۵

رونمایی از کتاب «مقاومت خندقیان» در یاسوج / کتابی که ۷ سال در حوزه هنری خاک می‌خورد / دولت به فکر پیچ و خم مسائل فرهنگی نیست

۰
کبنا ؛مراسم رونمایی از کتاب مقاومت «خندقیان» با حضور مدیرکل دفتر مطالعات سنجش و رصد کالاهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، سردار علی ناظری، فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده این کتاب، معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نویسندگان مطرح استانی و کشوری در کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در این رونمایی با اشاره به اینکه حوزه هنری در دو سال اخیر در زمینه ادبیات پایداری کتاب‌هایی را به چاپ رسانده است، اظهار کرد: کتاب‌ «فتاح» و «مقاومت خندقیان: توسط نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه ملی به چاپ رسید.
اسلامی افزود: ۱۲ کتاب در سال گذشته توسط نویسندگان استان تدوین و به چاپ رسیده است، و تا پایان سال آینده شاهد تولید دو کتاب دیگر در عرصه دفاع مقدس خواهیم بود.
وی بابیان اینکه جریان نوپای ادبیات پایداری در استان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، گفت: گاهی شاید به دلیل اشتباه یا فراموشی از سوی گوینده در کتاب‌های پایداری نواقصی رخ دهد و به نویسنده‌ها اعتراضاتی هم وارد شود که  باید آستانه تحمل‌مان را در این زمینه بالا ببریم تا راویان و داستان‌سرایان در عرصه پایداری انگیزه فراوانی داشته باشند.
وی با بیان اینکه حضور نویسندگان جوان در عرصه حوزه دفاع مقدس پر اهمیت است، تصریح کرد: نویسندگان حوزه‌های دفاع مقدس و پایداری نیاز به حمایت دارند.
به گزارش کبنا، فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده کتاب مقاومت خندقیان در این آیین نیز گفت: کتاب «خندقیان» خاطرات و یادبودها مردان مرد استان کهگیلویه و بویراحمد است، مردانی که در سرزمین پد خندق مردانه ایستادن و دفاع کردند؛ و ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادند.
بزرگمهرنژاد اظهار کرد: شهید «حججی» نشان داد که اگر رزمندگان و شهدای دفاع مقدس برای میهن و سرزمین جان می‌دادند، اکنون ما و امثال شهید حججی‌ها برای میهن «سر» می‌دهیم.
وی بابیان اینکه نظام باید قدر این گنجینه‌های همچون شهید حججی را بداند، گفت: متأسفانه دولت به آن اندازه‌ای که به فکر پیچ‌وخم بزرگراه است، به فکر پیچ‌وخم مسائل فرهنگی نیست.
وی تصریح کرد: هنگامی‌که باور، عقیده، ایمان و فرهنگ از کشور و جامعه‌ای گرفته شود، آن جامعه سرنگون و سقوط خواهد  کرد.
این نویسنده با اشاره به اینکه باید از نویسندگان استان حمایت و پشتیبانی شود، گفت: این کتاب به دلیل شرایط مالی ۷ سال در حوزه هنری خاک می‌خورد، و نتوانستم آن را به چاپ برسانم.
وی بیان داشت: برای اولین بار در کشور، ادبیات پایداری و خاطرات استان کهگیلویه و بویراحمد در کتاب «مقاومت خندقیان» در سه جلد به چاپ رسیده است.
وی اظهار کرد: اگر کتاب نخوانیم، برایمان خیلی گران تمام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1