تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۶۸۱۸۴

آخرین جلسه و آخرین‌های حاشیه داغ؛ جاوید: مقایسه عملکردم با دیگران توهین به من است / سربلندم و کوتاه نمی‌آیم / علی‎پور: همه ملزم به رعایت قانون هستیم/ امیری: آقای شهردار انتقادپذیر نیست (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛ 
آخرین جلسه شورای چهارم شهر یاسوج به ریاست سید هدایت اکبری و تمامی اعضای شورای چهارم منهای سعید پایدار و با حضور شهردار یاسوج و کلیه معاونین شهرداردر صحن شورای شهر یاسوج برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه که با محوریت پاسخگویی شهردار یاسوج به سئوالات برخی از اعضای شورا برگزار شده بود، محمد علی جاوید، شهردار یاسوج در ابتدا با عنوان کردن اینکه شورای شهر یاسوج و شهرداری در دور چهارم بسیار موفق بوده است به بیان عملکرد شهرداری طی چهار ساله گذشته پرداخت.

جاوید از بدهی ۳۵ میلیارد تومانی در ادوار گذشته که همه آن روی دوش وی سنگینی می‌کرد اما علیرغم همه مشکلات توانست بدهی‌ها را تسویه کند تا بروز کردن حقوق کارکنان شهرداری، افزایش فضای سبز سخن گفت تا از یک گفته هدایت اکبری که عنوان کرده بود، شهرداری در وضعیت مبلمان شهری و فرهنگی عملکرد مناسبی نداشته است، گلایه کند.
 
وی به عملکرد خود در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: آقای اکبری باید این نکته را مدنظر داشتند که بیشترین عملکرد شهرداری یاسوج در حوزه فرهنگی به زمان بنده برمی گردد.
 
جاوید گفت: فقط این روزهای آخری وقتی دیدم که خیلی‌ها دارند سو استفاده می‌کنند برخی از اقدامات شهرداری را عنوان کردم بله من تبلیغات نکردم اگر یک صدم آنرا فرد دیگری انجام می‌داد شرایط به این نحو نبود!

جاوید ادامه داد: در بحث مبلمان شهری و امور فرهنگی کم کار شده، وجب به وجب مرکز شهر بهترین پیاده روسازی انجام شده، روشنایی در خیابان‌ها و پارک‌ها و مراکز تفریحی ایجاد شده، چندین نماد در میدان‌های شهر متناسب با موضوعاتی که دارند اجرا شده (نماد کوهنورد، مقاومت، هفت تیر و معلم و…).
وی در ارتباط دیگر عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی بیان کرد: اولین فرهنگسرا را ایجاد کردیم، کلیه مناسبت‌ها را به نحو شایسته برگزار کردیم، با وجود محدودیت‌ها چندین کنسرت برگزار کردیم شهردار یاسوج اضافه کرد: آسفالت معابر مرکزی شهر و حاشیه‌ها از جمله شرف آبادها، آکبرآباد، محمود آباد و …از اقدامات ما بود اگر کارخانه خریداری می‌شد این گستره فعالیت بسیار بیشتر از الان بود.
وی به نمایشگاه دایمی یاسوج نیز کریز زد و بیان کرد: نمایشگاه دائمی یاسوج فقط ستون بود، قریب به ۳ میلیارد تومان هزینه کردیم، قرار بود افتتاح شود که بنا به درخواست مسئولان به هفته دولت موکول شد، بیایید و ببینید که یکی از بهترین نمایشگاه‌های کشور را ساختیم، در این مرکز ۱۴ هزار متر پارکینگ داریم.
 
جاوید گفت: ما معاونت و ساختار معاونت نداشتیم به سازمان شهرداری مکاتبه کردیم و همه مستندات هست، و به ما گفتند شما نمی‌توانید از نیروهای قرار دادی استفاده کنید، و در اولین جلسه بعد از انتخابات در شورای اداری و استخدامی استانداری شرکت کردیم
 
وی با بیان اینکه در آن جلسه به ما اعلام کردند نمی‌توانید در پست‌های معاونت از نیروهای قراردادی استفاده کنید بنده با هماهنگی سازمان امور شهرداری و شوراها انجام دادم. اردشیری گفت: چرا این مصوبات به دست ما نرسید.

جاوید جواب داد: ضرورتی نداشت به شما ابلاغ شود. وی در ارتباط با افتتاح حساب بانکی گفت: مشخصاً اشاره به بانک توسعه تعاون شده شده است، آن حساب متعلق به شهرداری نیست، ما ۵ جایگاه سیان جی داریم که درامد حاصل از فروش جایگاه بر اساس صورتجلسه سازمان بازرسی باید در حسابی غیر از حساب شهرداری واریز می‌شد.
جاوید افزود: شرایط شهرداری و شورای شهر الان مثال زدنی شده است خیلی‌ها بهره لازم را بردند من تمام انرژی خودم را بکار گرفتم تا بتوانم برای کارکنان شهرداری و مردم ایجاد عزت کنیم و اگر امروز بخواهم این مجموعه را واگذار کنم نمی‌دانم که از خوشحالی چه بگویم.
وی ادامه داد: شهرداری موروثی نیست که همیشه بخواهم بمانم، اگر از فرصت‌ها استفاده نکردیم باید اظهار پشیمانی کنم.
اردشیری از جاوید پرسید: آقای شهردار چرا نمی‌گویید در بدو ورود شما به شهرداری کارگران شهرداری ۱۱۴ نفر بودند ولی ۱۹۷ نفر هستند.
جاوید جواب داد: شما سوالات تان را پرسیدید اما اگر بنا بر پاسخ باشد نوبت من است. هدایت اکبری به اردشیی گفت: سوالات شما در تمام رسانه‌ها و سایت‌ها منعکس شده است اگر بنا بر پاسخ دکتر جاوید دارید اما چون نام شخصی یا ارگانی مطرح شود زیبنده آخرین جلسه شورا نیست.
 
هدایت امیری گفت: سوالات جلوی آقای جاوید گذاشته شده هر کدام غیر منطقی است آقای شهردار اعلام کند.
مرتضی فروغی فرد گفت: تذکر آیین نامه این است می‌بایست عنوان می‌شد استیضاح یا پاسخ گویی شهردار اما باید ساختار ظاهری جلسه رعایت می‌شد ایکاش دستور کار می‌فرستادید و آقای شهردار یکه و تنها در جلسه حضور پیدا می‌کردند.
 
فروغی ادامه داد: این جلسه خداحافظی بود و جلسه ارائه گزارش مفصلی از جانب شهردار محترم بود و ایکاش جلسه طور دیگری مدیریت می‌شد و این مغایرت ساختاری با محتوای جلسه دارد.
 
علی علی پور با اعلام اینکه روزهای آخر دوره چهارم شورا است بیان کرد: قطعاً کارهای خوبی صورت گرفته و ایراداتی هم وجود دارد که قطعاً در سالهای آینده تبعات آن را خواهیم دید، تذکر دوستان درست است و دستور کار جلسه کامل و مشخص نیست و ایراداتی وجود دارد.
هدایت اکبری گفت: اشتباه شده و کلمه پاسخوگی از قلم افتاده است.
 
علی پور گفت، همه ما ملزم رعایت قانون هستیم هر کسی در چهارچوب قانون ملزم به عمل کردن به وظایف خودش است. وی گفت: آیا حتماً عده بخصوصی در شورای شهر باید منتفع باشند، شاید خیلی وقت‌ها حضور آقای جاوید به شائبه‌ها خاتمه می‌داد.

شهردار یاسوج گفت: اینکه من سرم بلند است و کوتاه نمی‌آیم برای این است که استفاده نکردم شهردار یاسوج در این نشست با بیان این که برای آخرین نشست با گل و شیرینی وارد شده‌ایم از برخی انتقادات و صحبت‌هایی که در جلسه مطرح شد اظهار گلایه کرد.
 
در این نشست که برخی اعضا فعال بودند و اظهار نظر می‌کردند برخی دیگر از اعضا تنها با موبایل خود سرگرم بودند و تقریباً کاری به کار جلسه نداشتند.! هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست موضوعی را در خصوص فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف مطرح کرد و این گونه نظر داد که در حوزه فرهنگی و مبلمان شهری کمتر از حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های گردشگری کار شده که با واکنش فروغی‌فرد همراه بود.
 
فروغی‌فر معتقد بود که در حوزه فرهنگی هم کارهای بزرگی انجام شده که از جمله نام‌گذاری همه معابر و نصب المان و تندیس در بسیاری از نقاط شهر بوده و همچنین در ایجاد زیرساخت‌هایی مانند ساخت حسینیه در آبشار و برگزاری مناسبت‌ها و سایر کارهای دیگر شهرداری یاسوج چندان در حوزه فرهنگی بیکار نبوده است.

 
هدایت اکبری هم با بیان اینکه نگفتم کاری نشده بلکه گفتم در حوزه‌های دیگر کار پررنگ‌تر بوده خدمات جاوید را در یاسوج جاودانه دانست.
 
 
در ادامه مباحثی در خصوص کارهای خبری و پرداخت هزینه آن‌ها مطرح شد که شهردار یاسوج با انتقاد از بزرگ جلوه دادن برخی رقم‌ها گفت: در حضور این جمع اعلام می‌کنم که بررسی کنید اگرقرارداد سایت ….. با شهرداری مربوط به دوره قبل از من نبوده بدانید من همه حرفهایم دروغ است، قبلاً در زمان مهندس نگین تاجی با این سایت قراداد بسته شده بود و من هم دیدم اخلاقی نیست لغو کنیم تمدید کردم اما عنوان شده با این سایت خبری قرارداد ۱۰ میلیونی بسته شده و این رقم ۳۸ میلیون تومان را نمی‌دانم از کجا آمده مگر می‌شود ما با سایت …. قراداد ۱۰ میلیونی ببندیم و ۳۸ میلیون پرداخت کنیم.
جاوید گفت: آقای امیری این‌ها برای من محفوظ است شما اتهام زدید در سایت‌ها به همه اعلام کردید این اعاده حیثیت می‌خواهد.
 
وی از به‌کارگیری برخی افراد برای تهیه خبر در شهرداری اشاره کرد و گفت: به مانند کارهای عمرانی در حوزه اطلاع‌رسانی هم باید کار می‌شد که با قراردادی که با دو نفر بسته بودیم این کار را انجام دادیم و اکنون هم مدت قرارداد آن‌ها تمام شده است.
 
اما ریش سفیدترین عضو شورا هم که با عصا وارد جلسه شد و به حرف بقیه همکارانش گوش می‌داد با انتقاد از نوع تعاملی که شورا با شهرداری در این چهار سال داشت، اظهار کرد: ما شورای شهرداری بودیم نه شورای شهر. یکی از مباحثی که در این نشست به آن پرداخته شد بحث بازارچه سنتی شهر یاسوج بود که برخی اعتقاد داشتند شهرداری بدون مشورت با شورای شهر این کار را کرده است و شهردار هم در جواب گفت که وقتی شماها مشغول و سرگرم کارهای انتخاباتی بودید و تبلیغ می‌کردید ما به این موضوع پرداختیم

اجرای پارک ولایت بدون نقشه یکی دیگر از انتقادهایی بود که برخی از اعضای شورای شهر به جاوید داشتند که شهردار در جواب گفت: مگر چنین چیزی می‌شود در حالی که تنها پروژه‌ای که طرح آن را به مزایده گذاشتیم همین پارک ولایت بود و ۱۱۰ میلیون تومان برای آن اختصاص داده شد.
 
واگذاری پارک چشمه نباتی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و شهردار گفت که اگر تخلفی شده اشد مجازات را برای متخلف در نظر بگیرید که ما یک محلی که مورد تهدید برای این شهر بود را به بهترین فضای تفریحی تبدیل کردیم و آیا این انتقادات به جای تشکر است؟
وی گفت: اولاً برای این کار از شورا مجوز گرفتیم و دوما در روزنامه آگهی کردیم و به آن کسی هم که واگذار شد نه پسر خاله و نه پسر عموی ما بود.
شهردار یاسوج در بخشی از اظهارات خود البته به صورت تلویحی یکی از اعضای شورا را تهدید به شکایت در دستگاه قضایی کرد و گفت: استفاده از رانت جهت خود و خانواده‌ام تهمت بزرگی است و مطرح کردن آن در رسانه کار درستی نبود هر چند که سر من در چنین مواردی بلند است و اما حق پیگیری برای من محفوظ است.
 
وی گفت: این ۲۰۰ میلیون وام را که از بانک شهر گرفتیم همه ما و شما گرفتید و آیا باید نام آن را رانت گذاشت. بازارچه ماهی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد و جاوید گفت: می‌گویند بازارچه ماهی را بهرامی ساخت در حالی که یک سوله خشک و خالی بود و به اینجا رسید و کار مهم‌تر زمینی بود که در کنار آن خریداری شد تا مسیری در کنار آن برای رفت و آمد باشد.
 
جاوید در مورد پایانه مسافربری هم اظهار نظر کرد و گفت: در دوره آقای نیکزاد این موضوع مطرح شد و کاری که باید با ۱۴ میلیارد تومان انجام می‌شد را من با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام دادم.

سرافراز اردشیری یکی از مخالفان همیشگی جاوید در این نشست چندان اجازه حرف زدن پیدا نکرد اما در همان چند کلامی هم که زد از شهردار به شدت انتقاد کرد و گفت: بدترین دوره شهرداری یاسوج در همین دوره بود که کارگران ۱۱۴ نفر بودند و اکنون ۱۹۷ نفر شدند و باید بگویید که چه تعداد نیرو وارد بدنه کردید.
 
جاوید هم خطاب به اردشیری گفت: شما تمام این مطالبی را که مطرح می‌کنید من باید به نهادهای نظارتی پاسخ بدهم و شما آقای اردشیری هر کاری که خواستید انجام دادید و حتی رسانه‌ها را هم به خانه خود دعوت کردید و لذا شما همه اتهامات خود را زده‌اید پس بگذارید من رفع اتهام کنم.
 
هدایت امیری هم با بیان اینکه باید اجازه حرف زدن به ما هم بدهید گفت: هیچ کدام از آقایان بیش از من در آوردن آقای جاوید دخیل نبود و مگر می‌شود که برای کسی تلاش کنی تا شهردار شود و خودت هم به دنبال خراب کردنش باشی؟. امیری گفت: آقای جاوید بحث ما عمل به قانون است که برای نمونه برای راه‌اندازی سازمان‌ها در شهرداری باید مصوبه شورای شهر را به همراه داشته باشد.
 
وی به نامه‌ای که در تاریخ ۹ شهریور سال گذشته به دستگاه‌های نظارتی زده شده اشاره کرد و گفت: باید پرسید که چرا این کار را انجام دادیم؟.
 
امیری گفت: نکته مهم این است که آقای شهردار نقدپذیر نیستند و ما می‌گوییم که برای مثال چرا عوارض سال ۹۶ جامه عمل پوشانده نشد.
 
جاوید هم در پاسخ با بیان اینکه شما در شورای شهر عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بودید و چرا در دوره ریاست خود در شورا پیگیر این قضایا نبودید گفت: شما خودتان که عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بودید باید پی‌گیری می‌کردید که اما حالا می‌خواهید توپ را در زمین من بیندازید.
 
عدم تکریم ارباب رجوع هم از موضوعاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد و جاوید گفت: در خانواده‌ای با ادب بزرگ شده‌ام و ارباب رجوع را تکریم می‌کنم اما در مقابل هرگونه شانتاژی می‌ایستم و رعایت قانون را ملاک قرار می‌دهم.
 
 
جاوید گفت: مقایسه عملکرد من با دیگر شهرداران عین توهین به من است آن‌ها آمدند کلی بدهی روی دوش شهرداری گذاشتند و رفتند بعد می گویند آن‌ها خوب بودند جاوید هم خوب بود.

هدایت امیری گفت: اگر امروز آقای جاوید از عملکرد خود در شهرداری سخن می‌گوید این محصول شورای شهر و شهرداری بوده است شورا نظارت و تصمیم گیری می‌کرد. شهردار مجری بود.
 
محمد علی جاوید گفت: خدایا تو خود شاهد باش که بنده خواستم اخلاق را رعایت کنم و هر گامی برداشتم برای دفاع از حقوق شهروندان بوده است.
 
جاوید ادامه داد: برای خودم کسرشان می دانم که بخواهم ناجوانمردانه تهمتی به کسی بزنم و از فضایی که در اختیار دارم به کسی که فضایی برای دفاع ندارد تهمت بزنم.
 
وی با اشاره به اینکه تا کنون یک واگذاری کیوسک نداشته است توپ را به سنگینی به زمین هدایت امیری انداخت، بیان کرد: ئاگر موردی پیدا کردید که من کیوسکی واگذار کردم بدانید همه حرفهای من دروغ است، اما آقای امیری یک مورد کیوسک که چهره بسیار زشتی برای شهر در ورودی شهر و نزدیکی جاده سروک ما خواستیم جمع آوری کنیم خود شما مانع شدید. جاوید به سوال دیگر اعضای شورا مبنی بر رانت خواری شهردار اشاره کرد و گفت: اینکه می گویید من رانت خواری کردم بگویید کجا بوده شاید شما به وام دریافتی من اشاره کرده‌اید، این ۲۰۰ میلیون وام را که از بانک شهر گرفتیم همه ما و شما گرفتید و آیا باید نام آن را رانت گذاشت.
 
جاوید گفت: هی می گویید بازارچه ماهی، بازارچه ماهی، بازارچه ماهی اینکه هر کسی بلند می‌شود می‌گوید بازرچه ماهی را مهندس بهرامی ساخت، حالی که یک سوله خشک و خالی بود و به اینجا رسید و کار مهم‌تر زمینی بود که در کنار آن خریداری شد تا مسیری در کنار آن برای رفت و آمد باشد. جاوید در مورد پایانه مسافربری هم اظهار نظر کرد و گفت: در دوره آقای نیکزاد این موضوع مطرح شد و کاری که باید با ۱۴ میلیارد تومان انجام می‌شد را من با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام دادم.
 
شهردار یاسوج در ارتباط با سوال اعضای شورای شهر مبنی بر واگذاری املاک شهرداری به دیگر دستگاه‌ها گفت: آقای امیری دیر خبر دار شدید شما باید قبل تر داد می‌زدید آن وقت که شهردار وقت تمام املاک شهرداری از در مرکز شهر از جمله پارک و مدرسه و …. به سازمان تامین اجتماعی و راه و شهرسازی فروختند و پول آن را خرج فوتبال کردند.
 
در حالیکه اعضای منتقدین شهردار در شورای شهر یاسوج قصد داشتند ادامه سوالات و ابهامات خود را مطرح کنند، رئیس شورا به دلیل اتمام وقت و اینکه به تمام سوالات پاسخ داده شده است ختم جلسه پرسش از شهرداری را مطرح کرد.
در همین حین مصوبه ای قرائت شد و منتقدین شهردار به دلیل اینکه از پاسخ شهردار قانع نشدند و اجازه طرح ابهامات خود را نداشتند جلسه را ترک کردند و جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اجازه طرح مصوبه را پیدا نکرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دادنارا
Iran, Islamic Republic of
لطفا هرکه شهردار شد بدون توجه به رانت .کیوسکی که سر نبش جاده سروک شده همه چیز فروش شده و تبدیل به گاراز بزرگی شده . ان را جمع اوری نماید تا جلوی دید رانندگان باز شود وتا کنون چندین تصادف در ان نقطه ایجاد شده است
آزادی
Iran, Islamic Republic of
دیگه چیزی توی این مصوبات نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام.جا داره از اقایان شورای شهر باتمام نقات قوت و ضعفی که بدون شک وجود داشت تشکر کنم.
اقای مهندس جاوید نام شما به عنوان خدمتگزاری دلسوز و پاکدست در اذهان جوانان این شهر خواهد ماند.
مسئله بدهی های کمرشکن شهرداری که زاییده بی تدبیری و صرفا هزینه های تبلیغات گذشتگان بود و توسط شما برطرف شد بزرگترین خدمت به این شهر و شهرداران اینده هست.
دلسوزی،اقتدار و مدیریت سالم و بی حاشیه نقطه قوت دیگریست در کارنامه شما.
برای شما ارزوی توفیق و سربلندی دارم...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1