تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۶۸۱۷۷

فرهنگ شهادت تا سلفی حقارت

۳
۰
کبنا ؛میلاد داوری*
آنچه آل ابوسفیان در <<نینوا>> مرتکب شدند هرچند به شهادت و اسارت جمعی از پاک‌ترین انسان‌ها انجامید اما همین حادثه، آیین مقدسی را که با تزویر و ریای زادگان ناپاک <<اُمیه>> بر لبه پرتگاه نیستی رسیده بود از سقوط رهانید و جانی تازه و ابدی داد.
شهادت حضرت اباعبدالله (ع) ویارانش به روزگار ما الهام بخش انقلابی مقدس و تکرار حادثه نبرد حق جویان و حقیقت خواهان در برابر فرعونیان اهریمن صفت بود و این بار نیز بیش از گذشته به آیه شریفه‌ی: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» ایمان می‌آوریم.
همزمان با حماسه ایثار و فداکاری دلیرمردان شیعه در دفاع از خط قرمزهای تشیُع_بخوانیم حرم اولیا خدا، وطن و ناموس عده ای منفعت طلب حماسه ای در داخل کشور آفریدند!
عده‌ای سرب و گلوله، عده‌ای میلیاردها
هردو تا خوردند اما این کجا و آن کجا!
حماسه مدافعان از جنس زیبای شهادت، غیرت، افتخار و عزت ملی و دینی برای مردم بود ولی حماسه مجلس حقارت ملی، غرب گرایی و صدالبته نمایان شدن ذات نمایندگان سست عنصر ملت را به دنبال داشت، نمایندگانی که چهره ملت را نشان می‌دهند و باید پاسبان حق و حقوق ملت باشند. نمایندگان لیست امیدی که هر بار به نحوی خبر ساز می‌شوند. گاهی برای دفاع دختر از حقوق نجومی پدر! یک بار برای شکستن بینی مامور قانون و حالا هم به خاطر هیجان مشمئز کننده برای عکس یادگاری.
قانون گذارانی که باید بجای دغدغه#سلفی_حقارت با <<فدریکا موگرینی>>به فکر بهبود شرایط زندگی مردم و پاسخگوی رأی مردم باشند.
لازم به ذکر است رئیس جمهور محترم، برخی نمایندگان و افراد به اصطلاح روشنفکر _بخوانیم منفعت طلب که در قبال ساده‌ترین موضوعات واکنش نشان می‌دادند روزه سکوت گرفته‌اند و کوچک‌ترین عکس العملی درباره سلفی حقارت نمایندگان مجلس از خود نشان ندادند.
این سکوت مسولان دولت درباره شهدای مدافع حرم بخصوص شهادت عزتمندانه شهید حججی ادامه دار بود و حتی گاهی در این موارد #نمک_نشناسی به خرج می‌دهند.
تا دنیا به پاست راه و رسم عاشورای حسینی همچون چشمه ای زلال برای همه جهانیان پیام آور آزادی، شرف و کلمه رمز جاودانه و حماسه قیام و رویارویی با ستم و ستمگران است.
سلام بر آنکه از هدایت پیروی کند.
 

* فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

مختار ولایت
Iran, Islamic Republic of
غربگرا تر از تتلو نداریم چرا حضرات با او عکس گرفتند؟؟؟؟؟؟
ححح
Iran, Islamic Republic of
انصافا نباید هر کسی قلم بدست گیرد وبنویسد بچه جون اگر جنگ شد عمرا اگر بشه شماهارو پیدا کرد .
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی شهیدشودوهرکسی انراقبضه کند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1