تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۲۶۸۱۴۴

خدمات «جاوید» جاودانه می‌ماند / جاوید: در خانواده با ادب بزرگ شده‌ام / وظیفه‌شناس: دیگر سودی ندارد وارد حاشیه‌ها نشویم / فروغی‌فر: در حوزه فرهنگی کارهای بزرگی انجام دادیم

۲
۰
کبنا ؛

در آخرین نشست شورای شهر یاسوج موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که در خانواده‌ای باادب بزرگ شده‌ام.


به گزارش کبنا، آخرین نشست شورای شهر یاسوج در دوره چهارم با حضور ۸ نفر از اعضای شورای شهر و همچنین شهردار و مدیران امور شهری یاسوج برگزار شد.

در این نشست که ابتدا رسمیت پیدا نکرده بود با آمدن مفتح و هدایت امیری در واپسین لحظات رسمیت گرفت که حواشی زیادی هم به دنبال داشت.

شهردار یاسوج در این نشست با بیان این که برای آخرین نشست با گل و شیرینی وارد شده‌ایم از برخی انتقادات و صحبت‌هایی که در جلسه مطرح شد اظهار گلایه کرد.

در این نشست که برخی اعضا فعال بودند و اظهار نظر می‌کردند برخی دیگر از اعضا تنها با موبایل خود سرگرم بودند و تقریبا کاری به کار جلسه نداشتند.!

هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست موضوعی را در خصوص فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف مطرح کرد و این گونه نظر داد که در حوزه فرهنگی و مبلمان شهری کمتر از حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های گردشگری کار شده که با واکنش فروغی‌فرد همراه بود.

فروغی‌فر معتقد بود که در حوزه فرهنگی هم کارهای بزرگی انجام شده که از جمله نام‌‌گذاری همه معابر و نصب المان و تندیس در بسیاری از نقاط شهر بوده و همچنین در ایجاد زیرساخت‌هایی مانند ساخت حسینیه در آبشار و برگزاری مناسبت‌ها و سایر کارهای دیگر شهرداری یاسوج چندان در حوزه فرهنگی بیکار نبوده است.

هدایت اکبری هم با بیان اینکه نگفتم کاری نشده بلکه گفتم در حوزه‌های دیگر کار پررنگ‌تر بوده، خدمات جاوید را در یاسوج جاودانه دانست.

در ادامه مباحثی در خصوص کارهای خبری و پرداخت هزینه آن‌ها مطرح شد که شهردار یاسوج با انتقاد از بزرگ جلوه دادن برخی رقم‌ها گفت: با یک سایت خبری قرارداد ۱۰ میلیونی بسته شده و این رقم ۳۸ میلیون تومان را نمی‌دانم از کجا آمده و قرارداد با این سایت هم از گذشته بوده و مربوط به دوره ما نبوده است.

وی از بکارگیری برخی افراد برای تهیه خبر در شهرداری اشاره کرد و گفت: به مانند کارهای عمرانی در حوزه اطلاع‌رسانی هم باید کار می‌شد که با قراردادی که با دو نفر بسته بودیم این کار را انجام دادیم و اکنون هم مدت قرارداد آن‌ها تمام شده است.

اما ریش سفیدترین عضو شورا هم که با عصا وارد جلسه شد و به حرف بقیه همکارانش گوش می‌داد با انتقاد از نوع تعاملی که شورا با شهرداری در این چهار سال داشت، اظهار کرد: ما  شورای شهرداری بودیم نه شورای شهر.

شیروان وظیفه‌شناس، اظهار کرد: باید عضو شورای شهر می‌بودیم تا عضو شورای شهرداری که متأسفانه هم در یاسوج و هم در بیشتر جاهای کشور این چنین بود.
این عضو شورای شهر یاسوج با دعوت همکارانش در شوار و همچنین شهردار برای خویشتن‌داری در جلسه آخر با بیان اینکه کارهای خوبی هم در طول چهار سال گذشته انجام شده است، افزود: نباید در جلسه آخر و زمانی که دیگر هیچ سودی ندارد وارد حاشیه‌ها شویم.
 
یکی از مباحثی که در این نشست به آن پرداخته شد بحث بازارچه سنتی شهر یاسوج بود که برخی اعتقاد داشتند شهرداری بدون مشورت با شورای شهر این کار را کرده است و شهردار هم در جواب گفت که وقتی شماها مشغول و سرگرم کارهای انتخاباتی بودید و تبلیغ می‌کردید ما به این موضوع پرداختیم.

اجرای پارک ولایت بدون نقشه یکی دیگر از انتقادهایی بود که برخی از اعضای شورای شهر به جاوید داشتند که شهردار در جواب گفت: مگر چنین چیزی می‌شود در حالی که تنها پروژه‌ای که طرح آن را به مزایده گذاشتیم همین پارک ولایت بود و ۱۱۰ میلیون تومان برای آن اختصاص داده شد.

واگذاری پارک چشمه نباتی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و شهردار گفت که اگر تخلفی شده اشد مجازات را برای متخلف در نظر بگیرید که ما یک محلی که مورد تهدید برای این شهر بود را به بهترین فضای تفریحی تبدیل کردیم و آیا این انتقادات به جای تشکر است؟.

وی گفت: اولاً برای این کار از شورا مجوز گرفتیم و دوما در روزنامه آگهی کردیم و به آن کسی هم که واگذار شد نه پسر خاله و نه پسر عموی ما بود.

شهردار یاسوج در بخشی از اظهارات خود البته به صورت تلویحی یکی از اعضای شورا را تهدید به شکایت در دستگاه قضایی کرد و گفت: استفاده از رانت جهت خود و خانواده‌ام تهمت بزرگی است و مطرح کردن آن در رسانه کار درستی نبود هر چند که سر من در چنین مواردی بلند است و  اما حق پیگیری برای من محفوظ است.

وی گفت: این ۲۰۰ میلیون وام را که از بانک شهر گرفتیم همه ما و شما گرفتید و آیا باید نام آن را رانت گذاشت.

بازارچه ماهی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد و جاوید گفت: می‌گویند بازارچه ماهی را بهرامی ساخت در حالی که یک سوله خشک و خالی بود و به اینجا رسید و کار مهم‌تر زمینی بود که در کنار آن خریداری شد تا مسیری در کنار آن برای رفت و آمد باشد.

جاوید در مورد پایانه مسافربری هم اظهار نظر کرد و گفت: در دوره آقای نیکزاد این موضوع مطرح شد و کاری که باید با ۱۴ میلیارد تومان انجام می‌شد را من با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام دادم.

سرافراز اردشیری یکی از مخالفان همیشگی جاوید در این نشست چندان اجازه حرف زدن پیدا نکرد اما در همان چند کلامی هم که زد از شهردار به شدت انتقاد کرد و گفت: بدترین دوره شهرداری یاسوج در همین دوره بود که کارگران ۱۱۴ نفر بودند و اکنون ۱۹۷ نفر شدند و باید بگویید که چه تعداد نیرو وارد بدنه کردید.

جاوید هم خطاب به اردشیری گفت: شما تمام این مطالبی را که مطرح می‌کنید من باید به نهادهای نظارتی پاسخ بدهم  و شما آقای اردشیری هر کاری که خواستید انجام دادید و حتی رسانه‌ها را هم به خانه خود دعوت کردید  و لذا شما همه اتهامات خود را زده‌اید پس بگذارید من رفع اتهام کنم.

هدایت امیری هم با بیان اینکه باید اجازه حرف زدن به ما هم بدهید گفت: هیچ کدام از آقایان بیش از من در آوردن آقای جاوید دخیل نبود و مگر می‌شود که برای کسی تلاش کنی تا شهردار شود و خودت هم به دنبال خراب کردنش باشی؟.

امیری گفت: آقای جاوید بحث ما عمل به قانون است که برای نمونه برای راه‌اندازی سازمان‌ها در شهرداری باید مصوبه شورای شهر را به همراه داشته باشد.

وی به نامه‌ای که در تاریخ ۹ شهریور سال گذشته به دستگاه‌های نظارتی زده شده اشاره کرد و گفت: باید پرسید که چرا این کار را انجام دادیم؟.

امیری گفت: نکته مهم این است که آقای شهردار نقدپذیر نیستند و ما می‌گوییم که برای مثال چرا عوارض سال ۹۶ جامه عمل پوشانده نشد.

جاوید هم در پاسخ با بیان اینکه شما در شورای شهر عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بودید و چرا در دوره ریاست خود در شورا پیگیر این قضایا نبودید گفت: شما خودتان که عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بودید باید پی‌گیری می‌کردید که اما حالا می‌خواهید توپ را در زمین من بیندازید.

عدم تکریم ارباب رجوع هم از موضوعاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد و جاوید گفت: در خانواده‌ای با ادب بزرگ شده‌ام و ارباب رجوع را تکریم می‌کنم اما در مقابل هرگونه شانتاژی می‌ایستم و رعایت قانون را ملاک قرار می‌دهم.

نام شما

آدرس ايميل شما

سفلی
Iran, Islamic Republic of
فروغ فرد پررررررررررررررررررررر
شاهد
Iran, Islamic Republic of
جناب جاوید دوست ندارم زبان بگشایم که بعضی ها خجل زده شوند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1