تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۲۶۸۰۷۱

پاسخی به مطلب ده‌بزرگ در گذرگاه تاریخ (به بهانه سالگرد انفجار روستای ده بزرگ)

۱۴
۰
کبنا ؛ علیرضا محمدپور ده بزرگ

ن والقلم و ما یسطرون
در ابتدا از طرف خود و مردم روستای ده بزرگ از نگارنده متن آقای علی حسین پور که در راستای معرفی روستا و سوء مدیریت منجر به واقعه جانگداز روستا در ۲۸ مرداد ۵۹ مطالبی ر امرقوم نموده و از مقوله جانبازی و ایثارگری تجلیل نموده‌اند تشکر می‌نمایم، اما ناگفته هایی در نوشته‌هایشان وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌نمایم
۱-جناب آقای حسین پور عنوان و برخی از مطالب مکتوب شده متن شما با یکدیگر همخوانی ندارند شما به جای پرداختن به متن به نسب شناسی افراد خاصی پرداخته‌اید، اگر منظور دیگری داشته‌اید بهتر بود عنوانی غیر از این باشد، بر اساس آیات قرآنی میان انسان‌ها تفاوتی از نظر نژاد، قبیله و طایفه وجود ندارد و ملاک برتری تنها تقواست و در این مورد کلام وحی می‌فرماید ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
۲-عنوان متن اقتضای آن را داشت از مقام ایثارگری و تقوای جانباختگان فاجعه تجلیل نمایید شما این تجلیل را با قهرمان سازی از افراد مشخص انجام داده و با طرح مطالب حاشیه ای و نادیده گرفتن سایرین باعث رنجش عده زیادی گردیده‌اید..
۳-از آنچایی که تقوا و دینداری از شاخص‌های برجسته و عمومی مردم این روستاست و مردم این روستا با دینداری و تقوا و در میان منطقه اشتهار دارند اگر قرار بود نامی از آنان بیاورید بهتر بود از از مرحومین مشهدی شنبه ده بزرگی و میرزا جمعه ده بزرگی و....... که صلوات، اذان و نماز  وقرآن آنان زبانزد اهالی منطقه است نیز نام می‌بردید.
۴-با توجه به عنوان مطلب «ده بزرگ در گذرگاه تاریخ» جا داشت که از مورخ و تاریخ دان بزرگ روستای ده بزرگ مرحوم میرزامحمدعلی گرامی نیز نام می‌بردید، فردی که اطلاعات او در مورد تاریخ منطقه آنچنان وسیع بود که در طی دیداری با حاج محمد موحد نماینده اسبق گچساران و کهگیلویه توانست با نام بردن از هفت نسل از ابا و اجداد ایشان و برخی حاضرین در جلسه موجب توجه خاص حاضرین در جلسه گردد.
۵- شما در مطالب‌تان به تعدادی از شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی اشاره نموده ولی در مورد جانبازان و ایثارگران حادثه ده بزرگ تنها به اعداد و ارقام اشاره نموده‌اید و اسمی از آن‌ها نبردید حتی از میان شهدای بعد از حادثه از وحید محمدی ده بزرگی نبر نام نبرده‌اید.
۶-شما به بزرگداشت و تکریم در گذشتگان روستا توچه نمودید ولی خالی از لطف نبود که از فرهنگی فرهیخته و پدر شهید مرحوم خدابخش محمدی ده بزرگ وهمچنین مرحومین سید تاج الدین بلادی نژاد ازمتدینین روستا و سید عبدالکریم عذالت منش که زندگی در روستای ده بزرگ را بر زندگی کنار فامیل خود ترجیح دادند نیز نام می‌بردید
۷-شما به سوابق مبارزاتی مردم روستا اشاره داشتید اما یکی از رخدادهای مبارزاتی مهم مردم این روستا را که به دعوت حاج بهرام تاجگردون مبارز انقلابی و نماینده اسبق شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه جهت مبارزه با رژیم ستم شاهی صورت گرفته بود را فراموش نموده‌اید. در این دعوت نامه جهت مبارزه با رژیم طاغوت و دفاع از مردم منطقه همانند سایر مناطق ازاین روستا افرادی مانند حاج ضرغام محمدپور، حاج ذوالفقار نوری، جاج طوفانی نوری، سید عبدالغفار شفیعی پور، مرحوم سید منان بلادی و مرحوم سید جمال خاتم نسب و برخی افراد دیگر همراه با سلاح جنگی به عنوان مجاهدین انقلاب اسلامی در جهت مقابله با رژیم طاغوت دعوت به عمل آمد.
۸-شما به سوابق مدیریتی، علمی، اجتماعی و مذهبی... برخی افراد روستا اشاره نموده، اما از مدیران و چهره‌های علمی و اجتماعی خانواده‌های محمد پور، گرامی، محمدی، بلادی، موسوی که متجاوز از پنجاه نفر هستند نامی نبرده‌اید.
۹-مطالب ارسالی شما چنان دور از انصاف بود که حاج سید قدرت الله حسینی نماینده اسبق شهرستان نسبت به آن انتقاداتی ارسال نمودند هر چند انتقاد ایشان به متن فوق همه جانبه نبود و بهتر بود وسیع‌تر به موضوع نگاه می‌کردند.
البته مطالب دیگری وجود دارد که ترجیح می‌دهم نانوشته باقی بماند لکن نحوه نگارش شما مرا وادار نمود به ذکر نام برخی افراد بپردازم ولی مصلحت بهتر آن بود که از افراد به‌طور گسترده نام برده نشود و تنها روستا و منطقه به‌طور کلی توصیف گردد. در پایان آرززوی سر افرازی و سربلندی برای عموم مردم منطقه و شهرستان و کلیه فامیل و اقارب را خواستارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هردونگارندفقط ازاقوام وخویشان خودتعریف وتمجیدنمودنددرصورتیکه روستاهای بزرگتری بامردان بزرگتری وجودداردکه هیچوقت بدنبال این قضایانیستند
قرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر خانواده ده بزرگی و اولاد مشهدی شنبه و میرزا جمعه و سایر اقوام
Iran, Islamic Republic of
همانند خدمت صادقانه در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد که زبانزد عام و خاص هست مطالبتان هم گرانبها و ارزشمند است
مرادی
Iran, Islamic Republic of
شما هم خوب نوشتی. ولی فلسفه این عکسا چیه که هرکی در طول تحصیل و کار عکسی از میزی یا تریبونی یا در جلسه ارائه کلاسی داشته باید در کنار مطلب ارسالیش بزاره. آخه بابا این کارا چیه. مطلب را بفرست و نظرت را ارائه بده نیازی به عکس و سجل نیست.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسنت
وحید
Iran, Islamic Republic of
تا سید قدرت زنده است همین بدبختیها دو دستگی و مشکلات هست
چهار راه گشین
Iran, Islamic Republic of
متن های تاریخی حسینی نیک انصاف در آن بیشتر رعایت میشه مثل مظلومیت سادات باشت و گچساران در وقایع تاریخنگاری
Iran, Islamic Republic of
اقای محمد پور عالی بود
باشتی
Iran, Islamic Republic of
اینگار ده بزرگی ها نظر بلندی دارند و قصد دارند در آینده ای نه چندان دور مدیذیت شهرستان و استان را به دست آورند واقعا ارزشش را دارند
اسلام علیک یا فاطمه الزهرا س
Iran, Islamic Republic of
این سایت کبنا هم بیکار این نوشته ها نشان از خود برتربینی چیز دیگری که نداره این نوشته ودست نوشت ها غیر از بوی تفرقه هیچ چیزی رادر بر ندارد خدا رحمت کند همه خفتگان وچهره در نقاب خاک کشیده ها را این سایت کبنا هم مثل اینکه کار شاقی کرده باشد مثل اینکه یه راهکار ی برای مسایل ومشکلات اجتماعی اقتصادی جامعه را پیدا وارائه نموده هی چاپ می کنه متاسفم برای این سایت کبنا که از انجاییکه نمی تونه یه مطلب خوب وبدردبخور بنویسه وبزن امده به دوسه تا دست نوشته بی فایده وبی اثر وقت مردم را تلف می کند هرکه را برق میگیره ما را چراغ موشی
سادات
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس محمدپور که با زیبایی هر چه تمامتر حق مطب را ادا نمودی
سالاردیل
Iran, Islamic Republic of
بابا چه خبرتونه. نگاهتون رو از حصار تنگ تنگ ده بزرگ بیارین بیرون.
بیدک
Iran, Islamic Republic of
افرین بر واقعیت ها را که نوشت
شجاع
Iran, Islamic Republic of
آفرین برمحمدپور کهبه تمام معنابدون حاشیه واقعیت راگفتندوبه رشته تحریردرآوروند.آفرین برقلم ودانش زیبایت .َشمابزرگ بودید ،بزرگ زندگی کردید،خدارحمت کندبزرگان محمدپور،نوری ،بلادی،حسین پور.ده بزرگی،،،،،راکه نام شان درتاریخ این سرزمین ماندگارهست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1