تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۲۶۸۰۳۶

تقاضای سرمایه گذار چرامی از مسئولان استانی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛فعال اقتصادی و سرمایه گذارسیلوی گندم و کارخانه آرد در شهرک صنعتی بردیان چرام خواهان مساعدت مسئولان شد
به گزارش کبنا نیوز از چرام،شهرک صنعتی بردیان در هفت کیلومتری شهر چرام قرار دارد که در این شهرک واحدهای صنعتی فعال و همچنین غیر فعالی وجود دارد.در دولت تدبیر و امید تلاش های بسیار خوبی برای چرخش چرخ صنعتی این واحدها انجام گرفت و تعدادی از این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
برای بررسی مشکلات این شهرک صنعتی به سراغ یکی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این شهرک صنعتی رفتیم تا از مشکلات وی و همچنین نیازمندی هاایشان آگاه شویم.
حاج جواد حیدری که از سال ۸۴ وارد حوزه صنعت و سرمایه گذاری در این شهرک شده ابتدا با کارخانه تولید پوشال کولرهای آبی وارد چرخه تولید و اشتغال شد.
وی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات متعددی که در دوران رکود گرفتار شدیم اما هیچگاه از کار و تلاش دست نکشیدیم بیان کرد:با توجه به اینکه شهرستان چرام از شهرستان های پیشرو در بخش کشاورزی و بخصوص گندم می باشد مبادرت به تاسیس یک واحد بوجاری نمودیم تا گندم مورد نیاز کشاورزان در کمترین مسافت و قیمت به دست آنها برسد.

حیدری با اشاره به کارشکنی ها ی انجام شده در طرح بوجاری گفت: سهمیه گندم برای بوجاری به این واحد تولیدی اختصاص ندادند که عملا این واحد تولیدی علیرغم هزینه ۴۰۰میلیون تومانی فعلا تعطیل می باشد.
وی افزود:مسئولان مربوطه به ما گفتند جو بوجاری کنید که با توجه به عدم استقبال کارخانه راکد است و. اگر سهمیه گندم شهرستان چرام را به ما بدهند می توانیم گندم مورد نیاز کشاورزان را بوجاری کنیم تا نیاز نباشد از دهدشت یا گچساران با هزینه های زیاد حمل می کنند.
بعداز بازدید از واحد بوجاری راکد این فعال اقتصادی به سراغ دیگر پروژه مهم این تولید کننده جوان چرامی رفتیم یعنی پروژه کارخانه آرد و سیلوی گندم که مهم ترین طرح های تولیدی و اشتغالزایی شهرستان چرام می باشد.
حیدری با اشاره به عملیات اجرایی ساخت سیلوی گندم که از نیازهای مهم شهرستان چرام و کهگیلویه می باشد با توجه به تولید گندم این منطقه گفت:عملیات اجرایی سیلوی گندم که ابتدا با خرید زمین،و دیوار کشی محوطه،نصب انشعابات و همچنین تجهیز کارگاه و خرید ۳۰۰میلیون تومان میلگرد و همچنین ۲۰۰میلیون تومان پیش پرداخت ماشین آلات مکانیکی  و تهیه نقشه و نظارت فنی مستمر می باشد.

وی بیان کرد:چون سیلوی گندم یک کار تخصصی و به صورت تمام بتن اجرا می شود با شرکتی در تهران قرارداد ساخت برای اجرا انجام گرفته که این شرکت تقاضای ۱میلیارد و پانصدمیلیون تومان برای اجرا ی سیلو داشته که فعلا مبلغ مورد نیاز نداریم و منتظر کمک مسئولان هستیم.
این فعال اقتصادی با انتقاد از مسئولانی که می گویند این پروژه پیشرفت ۲۵درصدی ندارد آیا کارها و هزینه های  انجام شده از قبیل نقشه کشی،آزمایش خاک ،اجرا و طراحی دیوار چینی و محوطه سازی،خرید باسکول و ساخت اتاق کنترل و نیمه کاره بودن ساختمان اداری و همچنین پیش پرداخت های میلیونی برای خرید ماشین آلات آرد و سیلو ،که بالغ بر ۳۰درصد هزینه طرح است پیشرفت فیزیکی نمی باشد؟
وی با تشکر از مدیران بانک کشاورزی استان و شهرستان چرام. مهندس محنایی معاونت اقتصادی استانداری   و همچنین معاون سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد  که تاکنون همکاری خوبی با ما داشتند، ازدیگر مدیران دولتی مرتبط با این پروژه مهم تولیدی و اشتغالزایی انتظار داریم همکاری لازم را انجام دهند
این فعال اقتصادی اصلاح طلب و از حامیان دکتر روحانی و معاون پشتیبانی ستاد وی در  شهرستان چرام با انتقاد شدید از عدم توجه بعضی مدیران استانی در حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذران بومی خاطرنشان کرد:همین مدیران در نظر داشتند این پروژه مهم را به یک سرمایه گذار غیربومی بدهکار واگذار کنند.
حیدری با اشاره به کارخانه آرد که در زمینی به متراژ۵هزار مترمربع و زمین کارخانه سیلوی گندم به متراژ ۱۱هزار مترمربع تصریح کرد:با توجه به اینکه یکی از دغدغه های خانواده ها و مسئولان بیکاری جوانان است در صورت کمک مسئولان و نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی این دو پروژه توانایی جذب ۸۰نفر و اشتغالزایی مستقیم آنها را دارا می باشد که انتظار داریم برای تسریع در روند پیشرفت این دو طرح مهم همکاری لازم را با ما داشته باشند که در صورت مساعدت و همکاری مسئولان سال ۹۷به بهره برداری می رسد.
در پایان ضمن تشکر از دکتر گوهرکانی  مدیرکل جهادکشاورزی استان. که جهت اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای وام به بانک کشاورزی معرفی نموده و همچنین تشکر از فرمانداری شهرستان چرام امیدواریم   همکاری و مساعدت بیشتری را جهت راه اندازی این طرح ها در راستای اشتغالزایی انتظار داریم.
 



گزارش و عکس:علی یاری زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1