تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۲۶۷۹۰۸

شهرداری دهدشت و گزینه اصلاحات

۲۹
۰
کبنا ؛مصطفی علوی
پایان انتخابات باشکوه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ آغازی شد بر آزمون مهم مسئولیت پذیری، وظیفه شناسی و ادای دین منتخبان ملت به مردم و جامعه.
بلافاصله پس از پایان انتخابات در شهرستان دهدشت، در کمال تعجب و سیاست زدگی تازه کاران سیاست، حملات و موضع گیری‌های نسنجیده و مغرضانه رسانه ای بر علیه شخص اول اصلاحات در کهگیلویه آغاز شد و این در حالی بود که آقای منطقیان هم در بحث ریاست جمهوری با حمایت شبانه روزی خود و دیگر دلسوزان اصلاحات باعث پیروزی چشمگیر سبد رآی آقای روحانی در شهرستان شد و هم با حمایت ایشان لیست امید اکثریت کرسی‌های شورای شهر را نصیب خود کرد تا با تکیه بر نظر مشورتی بزرگان اصلاحات و نفوذ قابل توجه آن‌ها در سطح شهرستان، استان و کشور بتوانند قدم محکمی در انتخاب شهرداری متنفذ و وظیفه شناس همگام با سیاست‌های دولت دوازدهم برای دهدشت بحران زده بردارند.
لیکن در سکوت بزرگمنشانه استاد محمود منطقیان و دوری جستن از حواشی محلی و رسانه ای اینبار حملات با لحن مخرب‌تری روانه جناب آقای برخه تنها گزینه پیشنهادی بزرگان اصلاحات برای شهرداری دهدشت شد.
حملات و حواشی ادامه داری که حتی برای یک بار از طرف آقایان چه از روی فروتنی و تواضع و چه از روی بزرگمنشی و کاردانی کوچک‌ترین پاسخی به آن‌ها داده نشد تا جو آلوده و سیاست زده دهدشت بیش از این آلوده حواشی و بداخلاقی‌های سیاسی نشود.
فی الحال در میان گزینه‌های محترم پیشنهادی برای کرسی شهرداری که یکی از این گزینه‌ها عضو جدید شورای پنجم است و همگی الحق و النصاف انسان‌های کاردان و توانمندی هم هستند این سوال برای بسیاری از مخاطبان پیش می‌آید که دلیل پیشنهاد آقای برخه توسط بزرگان اصلاحات به منتخبان شورای پنجم چیست یا چه چیزی می‌تواند باشد و چرا برخه؟
و چرا دیگر گزینه‌های پیشنهادی نه؟
- در ساده‌ترین تحلیل و با کمال احترام برای تمامی منتخبان و سایرین. باید گفت که: باتوجه به سابقه مردودی شورای چهارم و شهردار منتخبشان که شورایی اکثریتی طایفه ای شد و در دام خودکامگی و برتری عشیره ای به قهقرا کشیده شد و علی رغم انتخاب شهرداری کاملاً برخوردار از مدرک و تخصص آکادمیک مرتبط با حوزه شهر و شهرسازی نتوانست کمترین کارایی را از خود نشان بدهد، انتخاب هر کدام از اعضای شورای پنجم به عنوان شهردار دهدشت توسط دیگر اعضا بدون شک شورای پنجم را به سرنوشت غم انگیز شورای چهارم که همان بحث اکثریت شدن یک طایفه خاص بوده و کماکان هم هست دچار خواهد کرد که بدون شک حواشی و بداخلاقی‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.
- قطعاً در وضعیت بحرانی و جو همیشه سیاست زده دهدشت از گذشته تا به امروز و باتوجه به مطالبات خودخواهانه و متعصبانه بیشمار سیاسی و طایفه ای و زمان بر بودن آشنایی گزینه غیربومی با اوصاف و احوال در هم تنیده دهدشت پیشنهاد و انتخاب گزینه غیربومی و حتی گزینه بومی جوان برای کرسی شهرداری دهدشت حتی المکان شرط عقلانی و به صلاحی به نظر نمی‌رسد.
- در مورد دیگر گزینه‌های پیشنهادی برای کرسی شهرداری علی رغم کاردانی و توانمندی این عزیزان در مبحث شهرسازی، ذکر این نکته واجب است که باتوجه به مهاجرت‌های اخیر و بی رونقی بازار و کسبه شهر و مهم‌تر از همه عدم وجود و وصول منابع مالی کافی و لازم درون شهری جهت درآمد زایی شهرداری، تا جایی پیش رفت که در طول سالیان اخیر شهرداری دهدشت حتی در پرداخت حقوق کارکنان و هزینه‌های جاری خود هم با مشکلات اساسی مواجه شده است. ناچارآ در همین راستا و جهت برون رفت از بحران بی پولی شهرداری «نیاز مبرم و اساسی به جذب و تخصیص اعتبارات کلان از مراجع بالا و ذی ربط دولتی و خصوصی از طریق رابطه‌ها و تشکیلات  قدرتمند سیاسی لازم می‌شود که متاسفآنه باید گفت اکثریت گزینه‌های مطرح شده به غیر از آقای برخه  علی رغم شایستگی فاقد کوچک‌ترین پایگاه و پشتوانه سیاسی و اقتصادی قوی در بحث چانه زنی و جذب و تخصیص اعتبارات از مراجع بالادست دولتی و غیره دولتی هستند. مقوله ای که در وضعیت امروزی و  بی سامان شهر و شهرداری دهدشت به هیچ وجه نمی‌توان منکر آن شد و به راحتی از کنار آن گذشت و بدون شک و با پرهیز از حواشی و تعصبات کورکورانه عشیره‌ای و حذر کردن از مقوله مدرک گرایی صرف و تمکین به اخلاق مداری، وحدت رویه، نوع دوستی و تعامل پویای شهرداری با سایر دستگاه‌های دولتی باید گفت که امروز فقط گزینه پیشنهادی یعنی آقای برخه به واسطه ارتباط گسترده تشکیلاتی با سیاسیون خوشنام، تصمیم گیرنده و تراز اولی در سطح کشور چون دکتر وکیلی، دکتر تاجگردون و ... و همچنین همراهی نماینده محترم کهگیلویه بزرگ از پشتوانه سیاسی لازم برای کرسی شهرداری و شروع خودسوزی، دلسوزی، تلاش شبانه روزی و حرکت در جهت زیباسازی و بسترسازی شهری پویا برای مردم شریف و فهیم دهدشت برخوردار هستند.
فی الحال و به حکم عقل و تدبیر و رجوع به استدلالات منطقی و با توجه به ابعاد و اسناد و شرایط ذکر شده موجود در سطح شهرستان و کشور که همه چیز و حتی تخصیص اعتبارات در کفه ترازوی کانال‌ها و لابی‌های سیاسی است و تخصیص اعتبارات کلان از مرکز کشور برای شهرستان‌های کوچکی چون دهدشت  برحسب برخوردای از ارتباطات و تشکیلات سیاسی قدرتمند محاسبه و اعمال می‌شود.
قطعاً برای شهر بن بست و فقیر دهدشت صرف وجود شخص و گزینه ای برخوردار از  مدرک دانشگاهی مرتبط با حوزه شهرداری و شهرسازی نباید شهردار لحاظ بشود و به هیچ وجه نباید مدرک گرایی محض را بر مقوله پراهمیت تشکیلات سیاسی به منظور جذب و تخصیص اعتبارات ضروری و اولویت دار جهت شهرداری مقدم دانست و ارجحیت داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز
Iran, Islamic Republic of
باسلام . متن جالب و قابل تآملی بود با این تفاسیر واقعا باید گفت اقای برخه گزینه کارامدی خواهند بود انشالله
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحات و جناب مهندس برخه عزیز و همیشه خندان . واقعا تحلیل دلسوزانه و منطقی بود . ای کاش همه ما سعه صدر داشته باشیم و از زبان دیکران راجب انسانهای کارامد قضاوت پوچ و الکی نکنیم .
..
Iran, Islamic Republic of
من همیشه مخالف سرسخت اقای منطقیان و گزینه پیشنهادیشون بودم ولی انصافآ ازبین گزینه های مطرح شده برا شهرداری واقعا باید بگم با توجه به تحلیل قشنگ بالا آقای اسفندیار برخه با توجه به جنب و جوش زیادی که دارند و همچنین ارتباط بسیار قویشون در حوزه اشلاحات قطعا بهترین گزینه هستند . امیدوارم که بتونند نظر شورا را جلب بکنند .
..
Iran, Islamic Republic of
اقای برخه گزینه خوبی هستند ولی گزینه عالی نیستند قطعا . لاجرم دهدشتی نمونده که کسی بخواد ابادش بکنه
موسوی
Iran, Islamic Republic of
عاااالی بود . ???
از محبت خارها گل میشود .
کارشناسان استانداری
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار گرفتن برنامه کاری گزینه ها است ارائه برنامه از سوی گزینه وزن گزینه میاد دستتان که چند مرده حلاجه
کارشناسان استانداری
Iran, Islamic Republic of
علی :بهترین کار گرفتن برنامه کاری گزینه ها است ارائه برنامه از سوی گزینه وزن گزینه میاد دستتان که چند مرده حلاجه
ناامید شدم
Iran, Islamic Republic of
منطقیان در انتخابات انجمن اسلامی معلمان رای نیاورد. جمع کن با این اصلاحات
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا باعث بدبختی وعقب ماندگی دهدشت شخص .م. ول. میاشند بابا دیگه دست ا ز سر مردم بردارید الکی خودتون پتک کردید بر سر مردم کهگیلویه
الیمالاتا
Iran, Islamic Republic of
/از ضعیف ترین گزینه است ایشان روزی یک ساعت در محل کارش ///در ضمن وکیلی هیچ حمایتی از ایشان نمیکنه اقای منطقیان از یاسوج به اون طرف هم کسی نمیشناسش
دانشجویان ارشد حقوق و حسابداری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خیلی بد نوشتی و خیلی بد توجیه کردی
عزیزم در کار شورا دخالت نکنید
شهر به ویرانه تبدیل شده
بویراحمد و ثلاث
Iran, Islamic Republic of
برای اقای منطقیان احترام قایلیم ولی معرفی اسفندیار برخه از طرف ایشون باعث ریزش و نزول محبوبیت ایشون شده
خداوکیل در کار شورا دخالت کردن اون هم گزینه ناجور گناه و جرم در حق مردم دهدشته
فروزش
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دوستان به جای این همه تخریب الکی اقای برخه یکم هم از خودشون انتقاد میکردن که تا کی بتید این روحیه ضعیف و تخریب کننده رو داشته باشن .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب و احترام . بدون هیچ مقدمه ای باید گفت آقای برخه انسان شایسته و قابلی هستند اگر شورای محترم ایشون رو قابل بدونند . همشریان بهتره اینقدر بیخود و بی جهت نظرات منفی ندن . یک بار هم نیمه پر لیوان رو نگاه بکنیم .
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز پیشنهاد گزینه دخالت در کار شورا نیست . پس لطفآ نظر منصفانه ارائه بدهید .
Iran, Islamic Republic of
با انتخاب این اقای برخه دنبال نابود کردن دهدشتین.....والله نه اقای وکیلی و نه هاشمی با بر جور نیستن
Iran, Islamic Republic of
باز هم دنا باز هم برخه......اخ از بخت دهدشت که کریمی و منطقیان تصمیم گیرشن و برخه هم شهردارش بوهه
Iran, Islamic Republic of
باز هم دنا باز هم برخه......اخ از بخت دهدشت که کریمی و منطقیان تصمیم گیرشن و برخه هم شهردارش بوهه...
Iran, Islamic Republic of
اقای علوی خداییش چی نوشتی........
افسری
Iran, Islamic Republic of
انصافآ انصافآ انصافآ خارج از همه تعصبات کورکورانه قسم میخورم اقای برخی جای اقای هاشمی رو در سازندگی میگیرند در صورت رای اعتماد شورای شهر محترم . با سند حرف میزنم اقای برخه انسان انرژیک و خستگی ناپذیری هستند .
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اقای برخه شهردار بشن و جواب اعتماد و پافشاری منطقیان و یاران نجیب اصلاحات رو با روسفیدی بدن . هرچی نباشن اقای برخه از خیلی مدیرتر هستن . درود بر نویسنده محترم و تشکر از نوشته پرمحتواشون
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه خودتون مینویسید و خودتون کامنت میذارین....این اقا داخل کوچشون هم اینقدر طرفدار نداره...
Iran, Islamic Republic of
والله نه وکیلی ونه تاجگردون این اقا را نمیشناسن بلوف نزنید ......
Iran, Islamic Republic of
اقای وکیلی این اقایون اصلا نمیشناسه....چرا دارید به دروغ دارین از وکیلی مایه میذارین.....بعدش هم عزیزم از قدیم گفتن کنده باید خودش دود کنه....
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن کنده باید خودش دود کنه....این حرفا چیه دارین مردم و اعضای شورا را بهشون دروغ میگید.اقای وکیلی این اقایونو نمیشناسه
Iran, Islamic Republic of
ای داد و بیداد......اقایون با انتخاب این اقا میخوان چه بلاهی بر سر دهدشت بیارن
Iran, Islamic Republic of
اقای منطقیان داری چکار میکنی....مرغ تو هم یک پا داره .....تفکر تو اصلاح طلبی نیست عزیزم تفکر تو کدخدا منشیه.....کدخدای کهگیلو
Iran, Islamic Republic of
کرو ول کنید.....همی الام منطقیان ابادش ایکنه.........
Iran, Islamic Republic of
تو شهر وشورا . منطقیان
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1