تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۶۷۸۴۲

«حصر»، «روحانیت»، «ورزا»، «برجام» و «بحران» و «شهید حججی»

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
بی‌توجهی به روحانیت یعنی شکست/دولت دوازدهم به وعده‌ها عمل کند
امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که نباید به آمریکا و نظام سلطه اعتماد کرد گفت: نمونه آن در کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ بود.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد با تبریک روز ۲۶ مردادماه سالروز آزادی آزادگان اظهار کرد: بیشترین سختی‌ها را در راه انقلاب و امام و کشور آن‌ها در زندان‌های بعثیون تحمل کردند.
خطیب موقت جمعه شهر یاسوج در ادامه با اشاره به سالگرد به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها افزود: در حال حاضر بیشترین حجم تخریب مساجد را در جهان اسلام شاهد هستیم به طوری که در یمن و از روزی که آل‌سعود حمله کرده ۳۰۰ مسجد مورد هدف قرار گرفته است.
حسینی‌صدر در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نزدیک شدن هفته دولت و با تبریک این هفته به همه دولتمردان گفت: دولت دوازدهم باید به وعده‌هایی که داده عمل کند که مهم‌ترین آن‌ها در حوزه تولید و اشتغال و اقتصاد است.
این خطیب جمعه شهر یاسوج با تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن حججی گفت: این نوع شهادت شمه‌ای از روز عاشورا و کربلا را یادآور شد که جلوه‌ای از مردانگی و حقانیت بود.
وی با بیان اینکه یزیدیان در همه اعصار وجود دارند افزود: یزدیان زمان ما هم داعش هستند که جنایات آن‌ها به خصوص جنایت اخیر در شهادت شهید حججی به گوش همه جهانیان رسید.
حسینی‌صدر در ادامه با بیان این که نباید به آمریکا و نظام سلطه اعتماد کرد افزود: نمونه آن در کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ بود.
این خطیب جمعه مرکز استان با اشاره به چند دلیل شکل‌گیری کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ گفت: اولین دلیل آن اعتماد بیش از حد مصدق به آمریکایی‌ها بود.
وی عدم حضور مردم را در صحنه دلیلی دیگر برای شکل‌گیری این کودتای آمریکایی دانست و افزود: تسلط و نفوذ دشمن در مراکز سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری از دیگر دلایل این کودتا بود.
خطیب موقت جمعه شهر یاسوج از بی‌توجهی به نقش روحانیت به عنوان یکی دیگر از دلایل مهم و اصلی کودتای ۲۸ مرداد یاد کرد و گفت: هر کجا که روحانیت در صحنه حضور نداشته است شکست خورده‌ایم.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان فاجعه‌ای که در یمن در حال اتفاق است افزود: فاجعه انسانی با بمباران بیولوژیکی در آن جا اتفاق می‌افتد تا صدها هزار نفر از مردم مسلمان گرفتار بیماری وبا شوند که فاجعه انسانی است.
 
 
حصر فقط لطف و رحمت نظام و رهبر در حق سران فتنه بود
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: حصر فقط لطف و رحمت نظام و رهبر در حق سران فتنه بود و اگر محاکمه شوند یقینا اعدام می شوند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: تهدیدات آمریکا علیه ایران به ویژه تهدید نظامی کاربرد جنگ روانی و تبلیغاتی و ایران هراسی دارد اما به حکم عقل باید تهدید را جدی گرفت و برای حفظ جمهوری اسلامی باید ابتکار عمل را به دست گرفت و نباید به آمریکا خوش بین بود و نباید دشمنی آمریکا توهم پنداشت.
صلواتی به کودتای ۲۸ مرداد برای بازگرداندن محمدرضا شاه خائن اشاره و یادآور شد: اولین باری که آمریکا دخالت مستقیم در اجرای یک کودتای نظامی در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود که آن کودتای ننگین و مستقیما با پول و عوامل نظامی و شبه نظامی در تهران به راه انداختند و خود آمریکا اعتراف کردند که در کودتا دخالت و از محمدرضا شاه حمایت کردند و این آمریکا خیانت‌های زیادی در حق این کشور داشتند ولی یک عده‌ای نمی‌فهمند و هنوز دل در گرو آمریکا دارند.
وی به شهادت امام جواد(ع) اشاره و با تسلیت این روز در ادامه به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره و خاطرنشان کرد: سعی کنیم ازدواجی مثل ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را در زندگی پیاده کنیم و ازدواج‌های ساده برای فرزندانمان به وجود آوریم و امروز پدران و مادران باید سعی کنند در تمام مراحل زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی به روز بزرگداشت پزشک اشاره و یادآور شد: شغل پزشکی مقدس است و پزشک باید متخلق به اخلاق الهی و نبوی باشد و اخلاق پزشکی یعنی رعایت و دستورات الهی در انجام مسوولیت درمان گری و دل سوزی و تلاش برای درمان بیمار است و ارزش و قداست شغل و حرفه پزشکی به حدی است که خداوند متعال می‌فرماید هرکس انسانی را حیات بخشد و از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را زنده کرده است.
صلواتی به آغاز هفته دولت اشاره و ادامه داد: باید تلاش کرد تا نگذاریم فضایل ساده زیستی، خدمت رسانی، مردمی و ولایی بودن شهیدان رجایی و باهنر فراموش شود و پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا، صلابت در برابر سلطه طلب و قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را دانستن از مهمترین جهت گیری رهبر معظم انقلاب برای دولت بود که امیدواریم این توصیه ها رهبر معظم انقلاب به جامعه عمل پوشانده شود.
وی تاکید کرد: در استان ما هم اولویت مناطق محروم باشد و منطقه ما از مناطق توسعه نیافته استان است که باید مسوولان توجه ویژه به این منطقه داشته باشند و امیدواریم دو مساله گاز و راه ارتباطی در دستور کار و به صورت جهادی این مشکلات را برطرف کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه این روزها صحبت‌ها و حرف‌ها و قلم‌هایی در تضاد با گفتمان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی از طریق مستکبران داخلی مشاهده می‌کنیم خاطرنشان کرد: امت شهید پرور و مهدوی امروز از طریق دنیای مجازی و کانال‌های ضد انقلاب صدای باطل و تفکرات مستکبران و شیطان اکبر در جامعه ما شنیده می‌شود و امروز همه باید مراقبت کنیم از خط امام و نایب امام زمان(عج) جدا نشویم و امروز فتنه‌گران از طریق اربابانشان در خارج به دنبال اختلاف بین مردم و حاکمیت و با مظلوم نمایی و با ایجاد دودستگی و دو قطبی دست به اعمال شیطانی می‌زنند و باید دانست که هدف سران فتنه در سال ۸۸ ستون فقرات نظام و ولایت فقیه بود.
صلواتی اذعان داشت: امروز هم در جهت ولایت زدایی و تضعیف ولایت در جامعه دست به اعمال شیطانی و در جهت تامین منافع آمریکا اقدام می کنند و متاسفانه بعضی از قلم‌های ناپاک و دهان‌های ضد ولایت از این سران خیانتکار حمایت می‌کنند و در گناه و ظلم و غارت اموال مردم شریک هستند و هر کس امروز به هر نحوی از سران فتنه دفاع و حمایت می‌کند و در خط آمریکا و ضدیت با ولایت هستند و امروز عده‌ای معاویه صفت با تبلیغات دروغین حصر را ناحق جلوه می‌دهند و از این خائنان اسطوره سازی می‌کنند و به دنبال ایجاد شک و تردید در جامعه هستند.
وی ادامه داد: حصر فقط لطف و رحمت نظام و رهبر در حق سران فتنه بود و اگر محاکمه شوند یقینا اعدام می‌شوند و عده‌ای نان خود را در حمایت از فتنه‌گران می‌بینند و به دنبال شکل دادن فضایی غبارآلود و مظلوم نمایی هستند لذا همگان وظیفه دارند در این فضای غبارآلودی که بعضی از وارثان معاویه ایجاد کرده‌اند باید بصیرت‌افزایی کنند و اگر بصیرت نشود معاویه صفتان در تحریف افکار عمومی کوتاه نمی‌آیند و زمینه انحراف مردم را فراهم می‌کنند.
 
نمایندگان در رأی به وزرا سیاسی‌کاری نکنند
امام جمعه لنده با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در انتخاب و رأی به وزرای پیشنهادی بر تخصص و تعهد و پشتکار نیروها دقت نظر بیشتری داشته باشند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: برخی به دنبال حذف فرهنگ شهید و شهادت از جامعه هستند ولی باید بدانند که شهدای مدافع حرم با ایستادگی و نثار خون خود اجازه نخواهند داد دشمن به مرزهای ایران اسلامی وارد شود.
وی افزود: اگر ایثار و از خودگذشتگی این شهدای مدافع حرم نبود امروز ما در امنیت و آرامش نبودیم و داعش استان‌های ما را یکی پس از دیگری به دست گرفته بود.
امام جمعه لنده به بصیرت و شهادت‌طلبی ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ملت ایران با بصیرت در مسیر شهادت قرار گرفته و آن را در سطوح مختلف جامعه اسلامی خود ترویج داده تا دیگر شاهد سلطه اجانب بر این کشور نباشیم.
محمودی‌اصل به سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره و یادآور شد: آزادگان با تحمل رنج‌های اسارت، صنگ صبور انقلاب شدند و در دفاع از امام و انقلاب خود با بصیرت و صبوری تلاش ایستادگی کردند تا امروز اسلام و انقلاب بیش از گذشته در جهان گسترش یابد.
وی خاطر نشان کرد: ولایت‌مداری، صبوری، ایثار، گذشت و .... از شاخصه‌های آزادگان بوده که در کشاکش مشکلات نباید آن‌ها را به فراموشی سپرد.
امام جمعه لنده با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران اسلامی ادامه داد: کودتای ۲۸ مرداد نمونه‌ای بسیار صریح و آشکار از دخالت استکبار در سرنوشت ایران قبل از انقلاب برای تسلط بر منابع نفتی و حکام ایرانی بوده است.
محمودی‌اصل گفت: سال‌ها بدعهدی آمریکا را مشاهده کردیم و باید از آن درس بگیریم و بدانیم که استکبار جهانی هیچگاه قابل اعتماد نبوده و امروز که بیش از دو سال از برجام می‌گذرد می‌بینیم که اعتماد به آمریکا هیچ نقطه مثبتی برای ما نداشته و بدعهدی و عدم پایبندی به تعهدات همچنان در رویه آمریکا وجود دارد.
وی افزود: همانطور که ملت در چند دهه عمر پر برکت انقلاب به آمریکا اعتماد نکرده دولت هم باید اعتماد نکند و تکیه بر خودباوری و تلاش در جهت شکوفایی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را در برنامه اصلی خود قرار دهد.
خطیب نماز جمعه شهر لنده در ادامه مساجد را به عنوان پایگاه اصلی توسعه و ترقی و رشد جوانان در عرصه‌های مختلف معرفی و گفت: برای پرورش استعدادهای جوانان باید مراکز مذهبی فعال و پویایی در جامعه داشته باشیم و مسجد بهترین مکان برای رشد این سرمایه‌های عظیم در کشور می‌باشد.
محمودی‌اصل در ادامه با اشاره به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد اضافه کرد: رژیم شاهنشاهی جنایات بسیاری را بر علیه ملت به کار برده که حمله به مسجد گوهر‌شاد نمونه بارزی از این جنایات می‌باشد.
مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه به هفته دولت اشاره و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای حضور مسؤولان در مساجد و بررسی مشکلات به صورت چهره به چهره می‌باشد چراکه مردم باید کاهش فاصله‌‌ها را ببینند.
محمودی‌اصل در ادامه به روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت به مجلس اشاره و یادآور شد: نمایندگان ملت شایسته‌سالاری، تعهد و پشتکار را در روند بررسی صلاحیت‌ها باید مورد توجه قرار دهند و وزرایی شایسته و تخصصی را برای تصدی امور انتخاب کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت همه‌جانبه باشیم.
وی افزود: عدم توجه به توانایی و تخصص وزرا و افراد انتخاب شده مشکلات عدیده‌ای را برای آینده کشور به همراه خواهد داشت، نمایندگان مجلس بدون سهم‌خواهی و سیاسی‌نگری وزرا را انتخاب کنند تا تحول و توسعه را در وزارت‌خانه‌ها شاهد باشیم.
امام جمعه لنده با طوفان چند روز اخیر در شهرستان لنده اشاره و گفت: حضور مسؤولان در مواقع بحران کنار مردم امری ضروری است که بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد ساخت.
محمودی‌اصل با اشاره به قطعی آب، برق، تلفن‌های همراه، تلویزیون، خسارت‌های مادی به کشاورزان و زیرساخت‌های شهری افزود: جبران خسارات وارده و حضور مسؤولان در مواقع بحرانی کنار مردم از جمله مواردی است که در ستاد بحران شهرستان‌ها و استان باید مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مقابله با بحران نیز در سطح شهرستان‌ها نیز باید فراهم شود.
امروزه برخی مدیران ما پشت سر برجام دروغین خود را پنهان می‌کنند
امام جمعه موقت چرام گفت: امروزه مدیران ما پشت سر برجام دروغین خود را پنهان می‌کنند و برای رسیدن به امیال سیاسی خود چنان هیمنه‌ای از این دروغ بین‌المللی ساخته‌اند که گویی همان آفتاب تابان کذایی است، سخن می‌گوییم.
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ۱۳۳۲، اظهار کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ایران را وقتی ورق بزنیم پر از خیانت‌های نظام سلطه است که کودتای ۲۸ مرداد یکی از این خیانت‌ها بوده، این کودتا به دستور آمریکای جنایتکار و با حمایت‌های انگلستان و همراهی نظام شاهنشاهی جهت اختلاف افکنی بین مرجعیت و دولت موقت وقت شکل گرفت.
امام جمعه موقت چرام با اشاره به این مطلب که وقتی مصدق از مرجعیت برید و از دست هدایت جدا شد دولتش سرنگون شد، گفت: اگر به حمایت‌های آیت‌الله کاشانی نبود که مصدق به قدرت نمی‌رسید، اما وی بعد از به قدرت رسیدن و غرور و تکبری که برداشت شروع کرد به مخالفت با علما که دود این اختلاف اول به چشم خود مصدق رفت و در جریان ملی شدن صنعت نفت و اختلافاتی که به وجود آمد، دولت مصدق با خیانت آمریکای جنایتکار و حمایت مزدوران سرنگون شد.
وی در ادامه به اشاره به آغاز هفته دولت در ۲ شهریورماه، خطاب به دولتمردان و ریاست جمهور، ابراز کرد: چهار سال از عمر دولت گذشت و وعده‌هایی که به مردم دادید اما چقدر از این وعده‌ها عملی شد چرا که مردم به وعده‌های شما رای دادند.
حجت‌الاسلام فرهمند، ادامه داد: پیگیری کنید که چند درصد از وعده‌هایی که مسئولان و مدیران زیر دست شما به مردم داده‌اند عملی شد، کاری کنید که بتوانیم روز به روز بهتر شده و به وعده‌های داده شده جامعه عمل بپوشانیم که خدای ناکرده صبر مردم در مقابل صبر دولت قرار نگیرد.
وی خطاب به رئیس جمهور و با بیان اینکه دولت منحصر به گروه و عده خاصی نیست، تصریح کرد: اینکه مردم عزیز را به عناوین مختلف و متفاوت بخواهیم از هم جدا کنیم کار ثوابی نیست و دود این اختلاف افکنی و تفرق بین مردم قطعا اول به چشم خود مردم سپس دولت و مسئولان دولت خواهد رفت، جدا کردن مردم با عناوین مختلف و اهداف متفاوت در شان دولت نظام جمهوری اسلامی نبوده و نخواهد بود.
خطیب جمعه موقت چرام، تصریح کرد: اخیرا مد شده که برخی از مدیران اعم از خرد و کلان در سطح مملکت تا مدیران جز در شهرستان چرام از ابتدای دولت دوازدهم و در تقسیم غنایم و پست‌های سیاسی در دولت متاسفانه راست و دروغ را به هم آمیخته کرده و به خورد مردم می‌دهند، مردم ما به رشد و بصیرت سیاسی رسیده‌اند و حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند.
وی، افزود: در این مکان و جهت تنویر افکار عمومی ذهن مردم عزیز در خصوص برخی مسائل خصوصا موضوع برجام که امروزه مدیران ما پشت سر برجام دروغین خود را پنهان می‌کنند و برای رسیدن به امیال سیاسی خود چنان هیمنه‌ای از این دروغ بین‌المللی ساخته‌اند که گویی همان آفتاب تابان کذایی است، سخن می‌گوییم.
فرهمند، گفت: چهارسال از دولت یازدهم صرف برجام شد که به فرموده مقام معظم رهبری خسارت محض بود، قرار شد در برجام عزت ملت شریف ایران برگردد و تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی، بانکی و ارتباطی دلار ما با بانک‌های بین‌المللی برطرف شود و مدیرانی که دم از برجام می‌زنند یکی از موارد رعایت شده را برای مردم بیان کنند.
امام جمعه موقت چرام، ادامه داد: متاسفانه مسئولان ما با وعده‌هایی که شیطان بزرگ داده بود به مردم وعده دادند و به اتکای این برجام دروغین رای آوردند، دو سال از اجرای برجام می‌گذرد اما هیچ تغییری در روند اقتصادی و مشکلات معیشتی ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه آمار تعطیلی کارخانه‌ای ما امروز به ۶۵ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: آمار بیکاری جوانان مشخص است و قرار بود در برجام رفع شود، مقام معظم رهبری در برجام فرمودند اعتماد نکنید اما شما اعتماد کردید، چندین خط قرمز را معظم‌له ترسیم کردند اما این خطوط قرمز زیر پا گذاشته شد، اگر طبق منویات مقام معظم رهبری گام به گام برجام شکل می‌رفت امروز ما این مشکلات را نداشتیم.
حجت‌الاسلام فرهمند، تصریح کرد: مسئولان بداند کسانی که راه نفوذ و تسلط دشمن در مردم در برجام را باز کردند، راه تسلط بیگانه و کشورهای ۵+۱ را به ایران عزیز اسلامی باز کردند در بابر اراده پولادین مردم عددی به حساب نخواهند آمد و اگر بنای ادامه این روند را داشته باشند با جواب قاطعانه و مشت محکم مردم روبرو خواهند شد.
 
رونق مساجد به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند
امام جمعه موقت دهدشت، مساجد را در دین اسلام دارای اهمیت دانست و گفت: کسانی که اهل این مکان معنوی باشند جزو هدایت شوندگان می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به روایتی درباره دوستی با افراد صادق، اظهار داشت: با کسانی دوست شوید که پایبند به احکام الهی باشند.
امام جمعه موقت دهدشت به تبیین ویژگی‌های عبادالرحمن پرداخت و گفت: مدارا با انسان‌ها تا جایی که ممکن است داشته باشید همان طور که در روایات آمده است انسان‌هایی که عقل بیشتری دارند مانند ائمه اطهار با مردم مدارا می‌کنند.
وی، در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز مسجد، تصریح کرد:در هر دین و آیینی مردم یک قداستی قایل هستند، دین اسلام برای مسجد و اهمیت احکام مسجد ارزش فوق‌العاده‌ای قایل است.
تقوی، بیان کرد: همه انسان‌هایی که هدایت شده‌اند جایگاهشان مسجد بوده و لذا برای حفظ اسلام و گسترش اسلام بسیار با ارزش است.
وی، با بیان اینکه مسجد منشأ عزت وس ربلندی امت اسلامی است، گفت: مساجد در حفظ سلامت اجتماعی نقش مؤثری دارند.
تقوی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام پیامبر اسلام(ص) بعد از بعثت ساخت مسجد بود.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت، روز صنعت دفاعی را از دیگر مناسبت‌های هفته برشمرد و گفت: به واسطه فرزندان انقلابی و مؤمن ایرانی امروز ما در دنیا حرف برای گفتن داریم.
وی، ادامه داد: اگر امروز آمریکا و تهدیدهایش برای ما تأثیری ندارد به خاطر این است که صنعت دفاعی را گسترش داده‌ایم.
تقوی همچنین ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) مختصری از زندگانی آن حضرت را شرح داد.
 
شهید حججی زینب‌وار اسیر، عباس‌وار زخمی و حسین‌وار سربریده شد/اعتماد به آمریکا یعنی ۲۸ مردادی دیگر
امام جمعه کبگیان گفت: شهید حججی زینب‌وار اسیر، عباس‌وار زخمی، و حسین‌وار سربریده شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: اگر زندگی انسان را به مانند فیلمی بدانیم و ترس پخش از آن در قیامت بر بدن ما لرزه انداخت بدانیم مشکل داریم چون فرد با تقوا ظاهر و باطنش حق بین و حق پرست است و از حساب کتابش آگاه است.
وحدانی‌فر ادای امانت (خواه به دشمن)، وفای به عهد، نیکی به والدین با کمال احترام را از مهمترین زمینه‌های سبک زندگی اسلامی دانست.
خطیب جمعه کبگیان با تبریک انتخاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص از نهادهای مهمی است که درقانون اساسی به آن اشاره شده که بازوی رهبری و گره گشای مشکلات در بلندای جایگاه رفیع نظام است.
امام جمعه کبگیان با تسلیت به مناسبت شهادت مدافع بی‌سر حرم شهید حججی گفت: وقتی یک جوان از نسل سوم انقلاب با نهایت شور در راه دفاع از اسلام بی‌دریغ و شجاعانه سر می‌دهد یاد جملات حضرت امام می‌افتیم که فرمود؛ سربازان من ذخایر و حافظان انقلاب همین نوزادان در گهواره‌اند.
وحدانی‌فر گفت: محسن حججی زینب‌وار اسیر، عباس‌وار زخمی، و حسین‌وار سربریده شد تا سریال عاشورا، در یک فیلم کوتاه خلاصه برای جهانیان اکران شود.
این خطیب جمعه درباره مسأله کودتای ۲۸ مرداد گفت: اعتماد دکتر مصدق به آمریکا در بی‌توجهی به توصیه‌های آیت‌الله کاشانی با تسلط دشمن بر دستگاه سیاسی کشور، با تجربه نگرفتن دوستان از غربگرایی کودتای ۲۸ مرداد را در کشور به وجود آورد.
وی با اشاره به مصوبات مجلس در برابر اقدامات ماجراجویانه آمریکا و غرب گفت: اعتماد به غرب را همه ما در حمله به مجلس دیدیم اما نخواهیم گذاشت ۲۸ مردادی دیگر صورت بگیرد.
وی درباره تجهیز و تخصیص اعتبارات به سپاه گفت: آرامش و امنیت امروزی کشور مدیون جان دادن و اسیر شدن فرزندان انقلاب در ارتش و سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس و شهدای امروز مدافع حرم است.
این خطیب جمعه گفت: آیا قدرت دفاعی و موشکی ما که قدرت بازدارندگی در منطقه است به ما عزت می‌دهد یا مذاکرات و دیپلماسی در اعتماد به غرب که همیشه در بی‌اعتمادی آن متضرر شدیم؟.
وحدانی‌فر با تشکر از ریاست جمهوری که در صحن علنی مجلس از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و غرب پرده برداشت گفت: امیدواریم انتخاب وزرا در چینش کابینه جدید با خروجی خدمت به مردم در رشد بازار کار داخلی و شکستن رکود و تورم باشد و طی مصوبه قانونی دارایی وزرا به مردم اعلام گردد.
وحدانی‌فر انتخاب حتی بدون یک رای مخالف، امیر سردار حاتمی را نمونه شاخص انتخاب وزرا در غرب ستیزی و خدمت به مردم دانست و گفت: نترسید و نگران نباشید که دشمن در مقابل ما زبون و ناامیدتر از همیشه است ولی بیدار باشید که نگرانی ما از غربزدگی بیشتر از هجمه غرب است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1