تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۶۷۸۰۸

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به عشایر توگبری چرام (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مدیر امور عشایری شهرستان چرام با اشاره به تهیه و تامین لوله خط انتقال آب توسط نماینده مجلس گفت:عملیات اجرایی آبرسانی به عشایرمنطقه توگبری از هفته آینده شروع می شود.
به گزارش کبنا نیوز از چرام ،فروردین امسال و در ایام نوروز بود که سردارعدل هاشمی‌پور نماینده شهرستان های چهارگانه  به همراه مسئولان شهرستان چرام و رئیس اداره امور عشایری کهگیلویه و چرام از محرومترین نقطه این استان و حتی کشور بازدید کرد و ساعت‌ها پای سخنان آنها نشست.
در این دیدار بود که هاشمی  خطاب به مدیران همراه گفت: همین الان به مسئولان چرام اعلام می کنم مرتبه سوم که به توگبری آمدم دیگر نباید شاهد این محرومیت ها باشیم و می بایست حداقل آب شرب سالم و لوله کشی  و برق رسانی به این عشایر شجاع و غیور رسانده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در همان موقع وعده داد که مشکل برق و آب عشایر توگبری باید حل شود که با پیگیری های انجام شده این نماینده مجلس و مدیران دولت در بخش های عشایری ،برق و آب روستایی،نوید این را می دهد که مشکلات این عشایر محروم بخش مرکزی چرام به زودی و بعداز سالها به سرانجام مطلوبی برسد.
مدیر امور عشایری شهرستان های کهگیلویه و چرام در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز چرام با اشاره به مشکلات آب شرب عشایر توگبری گفت:۱۵۰خانوار عشایری به صورت پاره اسکان هستند که تاکنون نیاز آب شرب آنها بوسیله چشمه ها و با مسافت طولانی تامین می شد که با خشک شدن چشمه ها و مشکلاتی که برای تامین آب شرب داشتند در این دولت تصمیم گرفته شد که مشکلات این قشر مولد و محرک رفع شود.
وی بیان کرد:از همان ابتدای کار بنده در امور عشایری سه شهرستان ،استارت آبرسانی و خدمات رسانی زده شد و چندین بار با نماینده و فرماندار سابق و همچنین بخشدارانو مسئولان و مردم محلی رایزنی شد و نتیجه این شد که به هر نحو ممکن در تامین آب شرب این عشایر کاری انجام شود.
اجتهادی تاکید کرد:خوشبختانه در همین دولت تدبیر و امید و با حضور نماینده محترم مجلس که از نزدیک مشکلات را دیدند با پیگیری نماینده مجلس از یک خیر لوله مورد نیاز آبرسانی توگبری تامین شد که فعلا ۴کیلومتر این مسیر در محل تخلیه شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.
رئیس امور عشایری چرام با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب عشایر توگبری گفت:از بخش دولتی و مدیریت بحران استان هم کمک های خوبی انجام شد و تاکنون ۴مخزن که ۳مخزن ۵۰مترمکعبی و یک مخزن ۱۰۰مترمکعبی تامین شده و همچنین جاده دسترسی توسط ماشین آلات امور عشایری انجام شده است.
وی افزود:محل تامین آب شرب توگبری از چاه می باشد که با مجوز از آب و فاضلاب روستایی تامین می شود که البته زمان مشخصی برای افتتاحیه معلوم نیست اما سعی ما بر این است که در امسال این کار مهم انجام شود که از هفته آینده با توجه به تعیین پیمانکار عملیات اجرایی ۴کیلومتر لوله خط انتقال آب که توسط نماینده محترم تامین شده شروع می شود.
به گزارش کبنا،عملیات برق رسانی به روستای توگبری با اعلام مدیر برق ناحیه چرام،تا اوائل مهرماه امسال انجام می شود .
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1