تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۶۷۵۱۹

گلایه ساکنین کوی آزادگان یاسوج با حضور استاندار؛ در زمان اسارت بیشتر آب گیرمان می‌آمد / اگر مسوولی به خاطر پستش از استان دفاع نکند، مایه تأسف است

۱
۰
کبنا ؛آزادگان یاسوجی از وضعیت نامناسب منطقه کوی آزادگان این شهر گلایه کردند.

به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز جمعی از آزادگان شهر یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
در این نشست که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امور اقتصادی استانداری نیز حضور داشتند، آزادگان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.
محمد صادقی‌فر یکی از آزادگان یاسوج با میزان اسارت بیش از دو سال، با بیان اینکه بیش از ۷۰ خانوار آزاده و تعدادی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در کوی آزادگان سکونت دارند، اظهار کرد: کوی آزادگان وضعیت بسیار نامناسبی به لحاظ امکانات فضای سبز، فرهنگی و آموزشی دارد، این کوی هیچ گونه نمازخانهای و حتی مسجد ندارد.
وی افزود: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات فرزندان آزادگان کهگیلویه و بویراحمد و این معضل تا حدی است که حتی معضلاتی همانند طلاق را در این منطقه رقم می‌زند.
این آزاده یاسوجی در ادامه بیان کرد: این وضعیت نامناسب تنها متعلق به کوی آزادگان نیست که در سایر شهرستان‌ها نیز مشکلاتی از این قبیل وجود دارد.
صادقی‌فر به مقوله آب این منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت آب شرب در کوی آزادگان مناسب نیست، در زمان اسارت بیشتر آب گیرمان می‌آمد، تا الان.
این آزاده بیان کرد: وضعیت خیابان‌های آن پر از چاله و چوله است که شب‌ها برای تردد با مشکل روبرو هستیم.
وی خواستار رفع مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های آزادگان شد.
به گزارش کبنا، سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: استان دارای آزادگانی با میزان اسارت بیش از ۹ سال به عنوان بیشترین میزان اسارت و ۱۰ روز به عنوان کمترین میزان اسارت است.
وی افزود: ۳۱۷ آزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۵ نفر موفق به کسب مدارج عالیه و دکتری شده‌اند.
موسوی گفت: روز جمعه ۲۷ مردادماه سال جاری همایش پیاده روی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز ورود آزادگان برگزار می‌شود.
مرادی فرماندار سابق لنده که از آزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در این جلسه گفت: وضعیت جسمی بعضی از آزادگان استان مناسب نیست که سرکشی از آنها ضرورت دارد.
مصطفی‌پور که بیش از ۷۰ ماه حضور در صحنه‌های جنگ دفاع مقدس حضور داشت، با بیان اینکه این استان، استان برخورداری است به لحاظ منابع مختلف، اظهار کرد: این استان بر روی گنج‌های پنهان همانند نفت، گاز، منابع طبیعی و خدادادی نشسته است اما با این وضعیت در محرومیت بسر می‌برد و با کمبود امکانات روبرو است.
وی افزود: شکم‌های پُر از شکم‌های گرسنه خبر ندارد، اگر مسوولی به خاطر پستش نتواند از استان نزد بالادستی‌ها دفاع کند، این مایه تأسف است.
این رزمنده دفاع مقدس گفت: چرا باید فرزندان این استان در عسلویه و سایر کشورهای دیگر باید به دنبال کار باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد
Iran, Islamic Republic of
احسن خدا خیرتون بدهد آزادگان عزیز
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1