تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۲۶۷۴۸۱

افزایش ۹۷ درصدی ورود توریست‌های خارجی به استان / برگزاری جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» سال ۹۶ در یاسوج /

۰
کبنا ؛ 
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورود توریست‌های خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش‌، که نسبت به سال ۹۲ این میزان به ۹۷ درصد افزایش یافته است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی طرح و پروژه‌هایی را در زمینه‌ گردشگری، فرهنگی و صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری کرده، و همچنین فضاهای بوم گردی را با توجه به امتیازهای هر استان برای درآمدزایی در بخش‌های عشایری و روستایی شناسایی کرده است.
باقری با بیان اینکه ۵۰ واحد در زمینه بوم گردی روستایی در سطح استان شناسایی‌ شد، افزود: سال گذشته ۲۰ واحد برای بهره‌برداری در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نمونه تائید و مورد پذیرش کارشناسان صندوق کارآفرین امید قرار گرفت و پنج واحد بهره‌برداری شده است.
وی بیان داشت: در زمینه بوم گردی روستایی از صندوق کارآفرین امید مبلغ حدود ۳۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان، با سود چهار درصد برای سرمایه‌گذاری به روستاییان تسهیلات تعلق می‌گیرد.
باقری با اشاره به اینکه یکی از امتیازها و شاخص‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه عشایر است، اظهار کرد: اسکان عشایر یکی از جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ که دو واحد بوم گردی عشایری در استان راه‌اندازی شده است.
وی بابیان اینکه در زمینه عشایر و روستایی فضاهای گردشگری از جمله اسکان رسمی و هتل‌آپارتمان در استان آغازشده است، گفت: هتل چهار ستاره یاسوج با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از مجموعه‌های رفاهی و گردشگری است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
باقری اضافه کرد: این هتل با مساحت ۹ هزار مترمربع در پنج طبقه و با سرمایه‌گذاری ۱۱٫۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه در چند سال اخیر بیش از ۱۰۰ طرح درجه چهار به طرح‌های استان افزوده‌شده، گفت: سال گذشته ۹ میلیون و ۹۰۰ گردشگر ایرانی و همچنین دو هزار  گردشگر خارجی استان کهگیلویه و بویراحمد را برای سفر پسندید.
وی اضافه کرد: ورود توریست‌های خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش‌یافته، که نسبت به سال ۹۲ این میزان به ۹۷ درصد رسیده است.
باقری با اشاره به اینکه سال ۹۶ به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است، عنوان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که در بحث اشتغال، مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فرهنگی دغدغه دارد.

وی صنایع دستی را از محورهای اصلی اشتغال و تولید عنوان و بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه وجود عشایر کوچ‌رو یکی از مزیت‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری است، ابراز کرد: نوع فرهنگ، معیشت، زندگی و اسکان عشایر از مباحث مهم حوزه گردشگری است و بسیاری از گردشگران به ویژه گردشگران خارجی تمایل دارند در یک واحد روستایی یا عشایری اسکان یافته و با نوع زندگی عشایر آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون دو واحد بوم‌گردی عشایری در این استان راه‌اندازی شده است، گفت: در حوزه گردشگری عشایری از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

باقری گفت: در حوزه اسکان رسمی نیز هم‌اکنون دو هتل چهارستاره، یک مجموعه جهانگردی و هشت هتل دو ستاره و مهمان‌پذیر در سطح استان وجود دارد و در نظر داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، میزان تخت‌های گردشگری استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصد در دست احداث است، اظهار کرد: امیدواریم مجموعه پارک آبی تا پایان امسال و هتل چهارستاره تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ شاهد افزایش ۵۰ درصدی و نسبت به سال ۹۲ شاهد افزایش ۷ برابری ورود گردشگران خارجی به استان بودیم.

باقری با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» منطقه پنج کشور در شهر شیراز شرکت کردیم، گفت: این قول را می‌دهیم که دومین جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در سال ۹۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان میراث فرهنگی اجرای جشنواره‌ها توسط بخش خصوصی است، گفت: در استان‌های مختلف این کار انجام شده اما در استان ما بخش خصوصی توان اجرای این کار را نداشته و یا اینکه جرأت اجرای این جشنواره‌ها را در خود نمی‌بیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عده‌ای نیز با یک بار برگزار کردن برخی جشنواره‌ها، آنها را به نام خود ثبت کرده و نه تنها خود نسبت به اجرای مجدد این جشنواره‌ها اقدام نمی‌کنند، بلکه حق اجرای این جشنواره‌ها را از دیگران هم سلب می‌کنند.

باقری گفت: با توجه به نیازی که در بحث معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در قالب جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی وجود دارد، به استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داده‌ایم ردیف اعتباری مستقلی برای برگزاری جشنواره‌ها در بودجه استان تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در استان عنوان کرد: افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت در مردادماه سال گذشته در این زمینه تخصیص یافت.

باقری گفت: حدود ۲۶ طرح در بخش‌های مختلف برای این میزان اعتبار تعریف شده که ۵۰ میلیارد ریال آن برای ساخت چهار پارک اسکان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر داخلی از فضاها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند، افزود: این میزان گردشگر حدود ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1