تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۶۷۴۴۴

پاسخ جاوید به «امیری»؛ متأسفانه حرف‌های شما تماماً تکراری بود + متن صحبت‌‌های «امیری»

۵
۰
کبنا ؛ 
«هدایت امیری» عضو شورای اسلامی دوره چهارم شهر یاسوج در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطالبی را پیرامون عملکرد شهردار یاسوج مطرح کرد که «محمد علی جاوید» با ارسال پیام کوتاهی که آن را در اختیار رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد قرار داد، به صحبت‌های «امیری» واکنش نشان داد.

به گزارش کبنا، متن «پیام کوتاه» محمدعلی جاوید شهردار یاسوج که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، به شرح زیر می‌باشد؛
اتهامات انتسابی در فضای مجازی قرائت گردید، متأسفانه تماماً تکراری و تاریخ مصرف گذشته بود و ارزش تلف کردن وقت برای پاسخگویی را نداشتند، انشااله تمرین کنید برای دوره‌های بعد با آمادگی بیشتری وارد عرصه‌های اجتماعی شوید.
والسلام
محمدعلی جاوید
به گزارش کبنا، متن صحبت‌های «هدایت امیری» عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که در رسانه‌ها منتشر شده بود، به شرح زیر است.
 
عملکرد جاوید شورا را به سمت اقلیت و اکثریت برد
 
شورای دور چهارم با ۱۱ عضو که نسبت به دور گذشته ۷ نفر بود رسماً کار خود را شروع کرد و پس از بحث‌های طولانی هر ۱۱ نفر رای به شهردار شدن جاوید دادند، قطعاً به خاطر برنامه‌های ایشان و توسعه شهر و شهرداری ایشان انتخاب شدند و این انتخاب بدون هر گونه خطز و باند سیاسی بود و همه اعضای شورا به امید روزی بودند که جاوید به‌عنوان یک شهردار موفق و بدون از هر گونه باند بازی و قومیت گرایی کار خود را ادامه دهد چرا که همگی اعتقاد داشتیم موفقیت جاوید موفقیت همه اعضای شورا بود.
آقای جاوید در شروع کار در کارهایش با برنامه‌هایی که داشت و قول‌هایی که برای توسعه شهری و زیر ساخت بود متاسفانه عمل نکرد و طولی نکشید که فضای نارضایتی در بدنه شورای شهر عملاً شورا را به سمت اقلیت و اکثریت برد.
چالش‌ها در دور چهارم از همه دروه ها بیشتر شد از طرفی عدم هماهنگی بین اعضا شورا و اختلاف حاصل شده بین آن‌ها فضایی را ایجاد کرد که آقای جاوید بجای ایجاد محیطی آرام و مناسب برای کار از این فضا جهت بهره برداری بیشتر خود و تصمیات خودسرانه بدون رعایت قانون و ضوابط گرفت که در طول این مدت ۴ ساله با مکاتبات، انتقادها و سوالات برخی از اعضای شورای شهر روبرو شد که حق آن‌ها بود.
 
افتتاح حساب شهرداری در برخی بانک‌ها برای ما شبهه ایجاد کرد
اگر همین صحبت من با شما در صحن شورای شهر بود بهتر نتیجه می‌گرفتیم آقای اکبری قرار بود شنبه شهردار را به جلسه دعوت کند که بنا به دلایل نامشخص دعوت نکرد و حالا دوباره قول داده‌اند که شنبه آینده ایشان را دعوت کنند. نیروهایی که بعد از ۴ سال در پست‌های کلیدی گماشته شده بودند الان نسبت به برداشتن آن‌ها اقدام کردم تکلیف این تخلف چه می‌شود. به استناد بند ۱۲ ماده ۷۱ -افتتاح کلیه حساب‌های شهرداری باید با مجوز شورای شهر باشد اما شهردار بدون نظر شورا و در بانک توسعه تعاون افتتاح حساب کردند و عدم پاسخگویی مناسب و عدم شفاف سازی به سوالات ما در این زمینه شهبه ای را ایجاد نمودند که از این اقدامات غیر قانونی پی گیری منافع شخصی بخصوص جذب نیرو را به دنبال داشته است.
 
گرفتن برخی از عوارضات از مردم مهندسی شده بود
 
اعتقاد بر این است که محدوده‌های بر اکبر آیاد و نجف آباد که طرح سکونت گاه‌های غیر قانونی که سالیان سال کاربری‌ها و سرانه‌ها مشخص بوده است و در محدوده شهر قرار گرفته و از دور اول شورا تاکنون انتخابات شوراها به دلیل اینکه این محدوده‌های جز محدوده خدماتی شهر بوده است پس دریافت ورود به محدوده وجاهت قانونی ندارد ضمن اینکه این مبلغ دو میلیون دریافتی در هیچ مصوبه شورای شهر پیش بینی نشده است. طبق قانون مسئول مالی یا رئیس حسابداری با پیشنهاد شهردار و موافقت شورا میسر می‌شود که متاسفانه این مهم علیرغم مکاتبات ترتیب اثر داده نشد. در هیچ زمانی به اندازه این ۴ سال ساخت و سازه‌هایی محدوده شهر بدون بدون ضابطه و رعایت شهرسازی نبوده است، آمار موجود ماده ۱۰۰ و تجدید نظر نشان از سومدیریت یا جهت جذب عوارض صرفاً مهندسی شده بوده که بدون رعایت منظر شهری به‌عنوان رعایت سطح اشغال شمالی و جنوبی حذف پارکینگ‌ها در سطح شهر از مهم‌ترین عناوین بوده است ایشان با اینکار بیشتر به دنبال پول بوده‌اند و نه ساخت زیر ساخت
 
 قراردادهایی را که ما مخالفت می‌کردیم شهرداری خودسرانه اجرا می‌کرد
 
برخی از قراردادها توسط شهرداری بدون مجوز و حتی بعضاً پیشنادهایی که قبلاً توسط شهرداری به شورا که مخالفت شورا را در برداشته است، بدون توجه به مصوبه شورای شهر اقدام به عقد قرار داد نموده است به‌عنوان مثال قرارداد شماره ۱۸۹۵۹ مورخه ۲۶ بهمن ۹۵ سازمان همیاری شهر در خصوص شن و ماسه، سنگ شکن شهرداری که در بند یک مصوبه ۸۶ -مورخه ۳۰ بهمن ۹۵ با آن مخالفت شد اما شهرداری اقدام به قرار داد کرد. آقای شهردار بدون توجه مصوبه شماره ۸۱ مورخ ۱۳ بهمن ۹۵ تصویب تعرفه عوارض بها خدمات شهرداری با ۵۹ اصلاحبیه برای سال ۹۶ که متاسفانه تمکین به اجرای مصوبه ننموده و مصوبه سال ۹۵ را که فشار روی دوش مردم بیشتر بود را غیر قانونی اعمال کرد.
 
برای اطلاع رسانی میلیون‌ها هزینه بی ضابطه کردند
با توجه به مشکلات فراوان اشتغال در سطح استان و وجود خبرنگاران خبره در استان از خارج از استان و بدون اجازه شورا نیرویی را وارد بدنه شهرداری کردند که طبق قرارداد ۸۴۷۳ مورخه ۵ مردادماه ۹۵ برای مدت یکسال قرادادی به مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال با ایشان امضا می‌کند. سایت …… که عملاً همه مردم از اسم آن آگاهی کامل دارند در راستای حمایت صرف از شهردار با شهرداری قرارداد امضا می‌کند سوال اینجاست که این سایت چه اقداماتی جهت توسعه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام داده است که قرارداد اولیه آن با شهرداری برای یکسال ده میلیون تومان بوده است اما پرداختی به این سایت مبلغ ۳۸ میلیون و ۷۰۳ هزار و نود تومان بوده است که این مبلغ علاوه بر یک ۸۰ میلیون ریال دیگر است. همه این پرداختی‌ها برای اطلاع رسانی علاوه بر پرداختی‌های به دو نفر دیگر از جمله الف -ص و م بدون کارکنان حقوق بگیر این حوزه است ما می گوییم مگر دیگر رسانه‌ها در این راه زحمت نکشیدند
تبلیغات جاوید صوری بود
تبلیغات عمومی جاوید از دیگر موارد است به عنوان مثال نمایشگاه دائمی شهر در زمان مهندس نگین تاجی کلنگ زنی و احداث گردید که همان زمان فاز اول آن به بهره برداری رسید. بازارچه ماهی در زمان مهندس بهرامی احداث شد و تنها عملکرد جاوید در بازارچه تبدیل آن به ماهی فروشان بود، این مکان در مصوبه شورا به عنوان فروشگاه زنجیره ای شهروند پیش بینی اما تنها اقدام جاوید تبدیل آن به بازار چه ماهی فروشی بود. ایشان اعلام کرده‌اند ۷۰ هزار متر مربع پارکینگ در حال احداث و تکمیل شده دارند شما بیایید یک متر پارکینگ استاندارد در این شهر نشان من بدهید.
 در جریان پارک چشمه نباتی قرار نگرفتیم
هیچ مجوزی از طرف شورا برای پارک چشمه نباتی صادر نشده است و هنوز خیلی از اعضا در جریان واگذاری چشمه نباتی به اشخاص خاص نیستند و حتی احداث آن بدون طرح بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اکبرآباد
Iran, Islamic Republic of
انصافا امیری درست گفته .برای اثبات حرفها حکم کمیسیون ۱۰۰را تحویل مدیر کبنا میدم وبا بقیه احکام مقایسه بشه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چون در زمان جاوید نتونستی کار غیر قانونی انجام دهید نگرانی
شهری
Iran, Islamic Republic of
در خصوص پارکینگ موفقم ،در خصوص نمایشگاه موافقم ،واما در خصوص اینکه هیچ کار زیربنای جهت رفع مشکلات شهری هم انجام نگرفته بازهم موافقم .فقط پارک فقط پارک
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
گیرم که حزفای شما همش صحیح تا الان کجا بودی اقای امیری رییس شورای چهارم چرا اونوقت تا حال چیزی نگفتی .دلیلش جز دشمنی شخصی چیزی نیست و به حال مردم فرقی نداره
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی.! یکی نیست که کارشو درست بلد باشه!! لو دادن همدیگر بعد از گذراندن وقت چه سودی بحال مردم دارد؟(واگذار همتون و خدا)
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1